**Den stora feta LCHF-tråden**
Hoppet 3 skrev 2012-05-13 21:27:08 följande:
Härligt!
Jag hade lätt kunnat äta en eller två färskpotaitisar till en måltid då och då! Älskar potatis i alla dess former och kan liksom inte tänka mig ett liv helt utan potatis. Har ätit lite potatisgratäng vid två tillfällen sedan jag började med lchf i mitten av januari.
Fakir dag 2 för min del. Jag tänker köra riktigt strikt idag. Inget grönt och ingen ost. Igår hamna jag på strax under 4g kh och idag satsar jag på lägre siffra.
Jag kommer föra in mitt intag i min matdagbok för att hålla koll och så har jag insett att jag slarvar en del när jag inte skriver ner vad jag har ätit. Känns trist men jag behöver en liten nystart och då känns det bäst att jag gör allt ordentligt.
Asså jag insåg nyss att jag bälar i mig för mycket kaffe. Gick och mätte upp på vågen och insåg att jag får i mig några KH bara genom mitt dagliga kaffe. Måste dra ner på mitt kaffe men jag är ju jämt så trött...
Grrrr!!!! Skrev ett inlägg och så hängde sig sidan och nu orkar jag inte skriva om allt igen.
Blev ganska mycket proteiner idag och jag hamna under 1000kcal.
Fakir dag 3! Vägde mig i morse och har nu nått min hittills lägsta vikt! Är glad att jag vägde mig för nu känner jag mig peppad till att fixa fakir i en vecka. Maten är ju otroligt trist och enformig.
Åt precis likadant som igår, haha här snackar vi fantasi.