• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna Tog också en titt i din fina blogg! Kul med lite  inspiration!
  • EEE

Har en påse mandelmjöl, har även pofiber och husk hemma. Har ni tips på något gott bröd jag kan baka? Har inte ätit en macka på säkert två månader så det skulle vara skönt att kunna ta en när man inte har orken eller lusten att göra något stort.

• EEE

solrosen81 : Får inhandla det som saknas imorgon så ska jag testa ditt bröd!

Fiskbiffar lät också gott så även det måste jag testa på. Har tröttnat på torsk i ugn ändå så det var verkligen ett toppentips! Härligt att det finns så många påhittiga personer som delar med sig till oss(läs MIG) fantasilösa!   
    Vad hade ni till fiskbiffen? Jag tänkte att den kunde bli god att äta i ett salladsblad med hemmagjord remuladsås, tror t.o.m att mannen min hade gillat det! 

• EEE

Finns Expressens LCHF-bilaga fortfarande att köpa?

• EEE

I morgon ska jag också dricka kanelkaffe, gjorde alltid det förr när mannen arbetade borta i veckorna. Nu är det visst dags igen!

Kanske skulle ta och testa äggmjölk också! Var ju väldigt skeptisk till ägglatte men den var ju helt okej så förhoppningsvis känner jag samma för äggmjölken. Har jag tur så blir jag kanske av med de där sista envisa kilona snabbare!Glad  

• EEE

Jag kör PF 16/8 och de senaste dagarna har jag haft så fullt upp så jag har enbart hunnit med två mål per dag. Det är inte självvalt med andra ord och jag har varit småhungrig om kvällar och på morgonen nu i flera dagar. Om inte detta ger resultat på vågen blir jag arg!

Om ca 1h är det dags att äta och då skajag testa micro-brödet! Ser fram emot det!  

• EEE
    Lottalök skrev 2012-04-25 10:58:04 följande:

Kör också PF har gjort det en v nu. Har gått bra det blir ju bara två mål för mig också /dag. Har börjat se lite skillnad på vågen iaf. Däremot så har jag nu på kvällarna efter middagen fått ont i magen, uppsvälld och illamående. Så som jag får om jag äter KH. Får detta även fast jag inte äter KH. ska testa ett tag till få se hoppas det ger sig.
    solrosen81 skrev 2012-04-25 11:10:21 följande:
    Äter du tre mål om dagen annars när du kör 16/8 fastan?

Jag brukar äta något lite där i mellan, inte tre stora mål dock. Finns nog yttligare en förklaring till min småhunger. Har inte haft kokosfett hemma sedan i onsdags. La en beställning då på Bodystore men tyvärr dröjde paketet längre än vad jag räknat med. Igår kom det! Det gör stor skillnad när jag inte kunnat tillsätta extra fett i form av kokosfett i maten.
  • EEE

Jag tror faktiskt att jag har lyckats övertala min mamma och syster att åtminstone testa på LCHF i en månad. Jag ska hjälpa dem med de kunskaper jag fått under min tid med lchf-kost. Båda är överviktiga och jag tror faktiskt att de skulle rasa i vikt om de ger det en ärlig chans! Mamma kommer nog få det tufft för hon lever väl i princip på mackor hela dagarna när hon arbetar. Min syster är laktosintolerant så hon kommer ju få äta en striktare variant utan en massa mejerier! Tycker det ska bli riktigt spännande att få hjälpa till och följa dem.

• EEE
    Lottalök skrev 2012-04-25 11:45:47 följande:

Hungern har det gått bra med. brukar kännas runt 11 på fm. men då e det ju bara en timme kvar. Jobbigaste är illamåendet på kvällarna.
    Illamående har sluppit fram tills idag. Testade micro-bröd och det blev lite väl mäktigt. När jag reste mig upp mådde jag illa och kände hur jäkla mätt jag var. Det gick dock över fort! Hunger på morgonen kan variera för min del. Det händer att barnen tycker att vi ska ta morgon redan runt 5 och då blir det en lång väntan fram till 12. Jag har dragit in på mejerier så kaffet utan mjölk mättar inte alls lika bra. Andra dagar känner jag ingen hunger alls och äter senare än 12.

Vad kan det vara som gör dig illamående på kvällarna? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**