**Den stora feta LCHF-tråden**

Hinner inte till affären nu men imorgon ska jag baka! Jag tror faktiskt på detta brödet!
Känns som jag har ledsnat en hel del på att äta lchf. Tror sommaren och det faktum att man inte håller sig hemma lika mycket gör det hela tuffare. Idag tänkte jag på kulglass men hur roligt är det att köpa sånt åt de andra och själv inte ha något alternativ alls? Synd att jag inte nått mitt mål än för jag hade mer än gärna blivit mer liberal med min kost nu.
Jag är faktiskt nästan helt nöjd med min kropp nu även om jag önskar gå ner lite till. Jag får massor av komplimanger av min man och alla i min omgivning tycker att jag bör stanna här och det är faktiskt väldigt glädjande att höra.
Mitt mål var från början att gå ner till inskrivningsvikten jag hade med barn nummer 1, i början gick jag ner väldigt fort och började tänka på ett nytt mål, jag vill väga det jag vägde åren innan jag blev gravid. Det hela handlar om 2-3kg så det är ju inte omöjligt. Jag har inte alls bråttom dit men är ändå rädd att jag går upp i vikt om jag ökar min kh-intag.
Vi har också en burk nutella här hemma. Tanken är att jag ska baka gifflar med nutellafyllning åt familjen och gäster. Faktiskt är jag inte alls sugen på en massa onyttigheter i den omfattningen. Potatis har alltid vatit min favorit på tallriken, i vilken form spelar inte så stor roll bara det är potatis liksom. Jag saknar verkligen potatis ochkommer nog äta det när jag ska ut och äta på fredag.
Mammelie: Beklagar graviditeten. Men ett stort grattis till giftemålet! Vårt giftemål var också borgligt men några få anhöriga från var sida!
Igår gjorde jag en "kycklingryta" med grädde och cf i. Har hållt mig borta från mejerier ett tag nu och jäklar vad grädden satte fart på magen idag. Puh! Kan väl inte klaga för jag tror det leder till lite extra viktnedgång!
Smetana är helt okej och ganska mäktigt, Äter halva burken åt gången. Såg att någon skrev pris på den igår men jag är ganska säker på att jag betala mer för den på Maxi.
Just nu äter jag oftast stekt ägg och suxhuk till frukost! Måste baka pumpafrö brödet men har inte orkat. Ibland blir det rysk yoghurt med lite frön på!
Tyvärr känner jag mig tvungen att sluta äta lchf för att det verkar ha triggat igång mina gamla ätstörningar. Vad jag förstår så kan det göra det när man utesluter olika livsmedel, det är ju liksom det man gör när man får ätstörningar också, så verkar det ha blivit för mig för mina problem har kommit tillbaka efter att inte ha varit uppe på ytan på flera år med vanlig mat. Känns riktigt trist att sluta med lchf, för fysiskt för kroppen tror jag egentligen att det är det bästa att äta. Kanske inte är nån som känner igen sig i detta men det kan ju vara bra för dem som har haft ätstörningar tidigare att veta att det kan bli så.
Har så fruktansvärt ont i halsen så det har blivit te med honung i och ikväll även lite glass. Känns inte jättebra men just nu vill jag bara bli frisk och lindra smärtan.
Har inte varit inne här på ett tag och det hänger nog ihop med tidsbrist och att jag helt tappat bort mig när det gäller lchf. Tack o lov har jag inte ökat i vikt men jag har i princip ätit allt man bör undvika när man kör lchf. Det hela började men långdragen förkylning med mycket halsont, glass och honung slank ner. Där efter fortsatte jag med fler och fler no-no`s och idag åt jag t.o.m vitt bröd.
Får se hur detta kommer sluta för mig. Jag har ju nått mitt mål men önskar gå ner lite till samt forma kroppen. Det största problemet ligger vid träningen. Jag kommer aldrig till skott med den biten, jag vill men vet inte vad mer jag kan göra än promenader när jag är ensam med mina barn hela veckorna.
Hej hej! Hur går det här inne och hur mår ni? Var ett bra tag sedan jag kika in. Jag la ner lchf helt en tid men är nu åter på banan, Jag blev så ofantligt trött och retlig och nu redan efter två dagar mår jag bättre och vaknade pigg i morse. Kan även bero på en lyxig sovmorgon trots två småbarn!