• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

ollebulle86 skrev 2012-06-10 21:54:15 följande:
    EEE: skaffa ägg det var riktigt gott. Hade lätt kunnat äta upp allt på en gång

Hinner inte till affären nu men imorgon ska jag baka! Jag tror faktiskt på detta brödet!
  • EEE
    ollebulle86 skrev 2012-06-10 22:00:19 följande:
    EEE: det blev riktigt bra. Trodde det skulle bli lite äggigt, men det blev som ett grövre vanligt bröd i konsistensen
    Gaah! Hur kan en lchf-are inte ha ägg hemma! Är verkligen supersugen på en macka!
  • EEE

Känns som jag har ledsnat en hel del på att äta lchf. Tror sommaren och det faktum att man inte håller sig hemma lika mycket gör det hela tuffare. Idag tänkte jag på kulglass men hur roligt är det att köpa sånt åt de andra och själv inte ha något alternativ alls? Synd att jag inte nått mitt mål än för jag hade mer än gärna blivit mer liberal med min kost nu.

• EEE
    Boost skrev 2012-06-12 22:14:06 följande:
    Känner som dig EEE, kommer bli svårt i sommar. Åt inte denna kost förra sommarn, men känner redan nu att det kommer bli svårt.
    Inte lätt att hitta lämplig mat på alla platser. Sen värmen på det också när man vill ha nåt svalkande i sig snabbt.
    Aah, då är jag inte ensam iaf. ObestämdLunchställen här omring har enbart sallad som jag kan äta och för mig är inte en kall sallad ett riktigt mål. Vill gärna äta varm mat och något mer rejält.

Funderar över fredagens restaurangbesök, vad ska man välja liksom? Kanske bara äta vad som erbjuds på menyn och göra ett avsteg?!
  • EEE

Jag är faktiskt nästan helt nöjd med min kropp nu även om jag önskar gå ner lite till. Jag får massor av komplimanger av min man och alla i min omgivning tycker att jag bör stanna här och det är faktiskt väldigt glädjande att höra.

Mitt mål var från början att gå ner till inskrivningsvikten jag hade med barn nummer 1, i början gick jag ner väldigt fort och började tänka på ett nytt mål, jag vill väga det jag vägde åren innan jag blev gravid. Det hela handlar om 2-3kg så det är ju inte omöjligt. Jag har inte alls bråttom dit men är ändå rädd att jag går upp  i vikt om jag ökar min kh-intag.

• EEE
    spökplumpen skrev 2012-06-12 23:04:14 följande:
    Jag vet inte hur det är med er andra men jag känner att denna kost är såååå tråkig, längtar så till jag når målvikten och kan börja laborera med att återföra lite kolhydrater. Första vändan med lchf tyckte jag maten var underbar, men nu känns maten som grå och tråkig näring som man måste äta. Ett tag kändes det som om att jag höll på att äta mig till en ätstörning, men efter att ha blivit lite liberalare med maten känns det som att jag kan fortsätta ett tag till.
    Det är där jag har hamnat nu, tycker maten är riktigt trist. Jag har inte många kött-källor att välja mellan då jag varit vergeterian i några år och sedan semi-vegeterian. Jag känner mig otroligt begränsad och nu känns det som att jag oftast gör det enklaste för oavsett är allt lite trist att äta. Jag har börjat göra fler och fler avsteg för det känns helt enkelt för tråkigt att alltid tacka nej till allt som erbjuds.
  • EEE

Vi har också en burk nutella här hemma. Tanken är att jag ska baka gifflar med nutellafyllning åt familjen och gäster. Faktiskt är jag inte alls sugen på en massa onyttigheter i den omfattningen. Potatis har alltid vatit min favorit på tallriken, i vilken form spelar inte så stor roll bara det är potatis liksom. Jag saknar verkligen potatis ochkommer nog äta det när jag ska ut och äta på fredag.

Mammelie: Beklagar graviditeten. Men ett stort grattis till giftemålet!  Vårt giftemål var också borgligt men några få anhöriga från var sida!

• EEE

Igår gjorde jag en "kycklingryta"  med grädde och cf i. Har hållt mig borta från mejerier ett tag nu och jäklar vad grädden satte fart på magen idag. Puh! Kan väl inte klaga för jag tror det leder till lite extra viktnedgång!

Smetana är helt okej och ganska mäktigt, Äter halva burken åt gången. Såg att någon skrev pris på den igår men jag är ganska säker på att jag betala mer för den på Maxi.

Just nu äter jag oftast stekt ägg och suxhuk till frukost! Måste baka pumpafrö brödet men har inte orkat. Ibland blir det rysk yoghurt med lite frön på!     

• EEE
    Matilda03 skrev 2012-06-14 12:58:35 följande:

Tyvärr känner jag mig tvungen att sluta äta lchf för att det verkar ha triggat igång mina gamla ätstörningar. Vad jag förstår så kan det göra det när man utesluter olika livsmedel, det är ju liksom det man gör när man får ätstörningar också, så verkar det ha blivit för mig för mina problem har kommit tillbaka efter att inte ha varit uppe på ytan på flera år med vanlig mat. Känns riktigt trist att sluta med lchf, för fysiskt för kroppen tror jag egentligen att det är det bästa att äta. Kanske inte är nån som känner igen sig i detta men det kan ju vara bra för dem som har haft ätstörningar tidigare att veta att det kan bli så.

Usch, så trist för dig!
  • EEE
    banantelefon skrev 2012-06-14 21:20:32 följande:
    Smetana - på vilken hylla i butiken hittar jag det?

Mejerihyllan, finns en svart burk från Arla tror jag och den andra var nog från Valio.
  • EEE

Har så fruktansvärt ont i halsen så det har blivit te med honung i och ikväll även lite glass. Känns inte jättebra men just nu vill jag bara bli frisk och lindra smärtan.

• EEE
    RebornEve skrev 2012-06-19 10:00:15 följande:
    Usch jag har tappat all motivation just nu.. Jag är less på att laga mat och jag har ätit i princip som vanligt nu ett par dagar.
    Min motivation blir ju inte direkt bättre heller av att se att jag faktiskt ändå håller vikten trots godis och annat skit som jag ätit den senaste tiden

Sådär känner faktiskt jag också. Har ätit vanlig mat och en hel del glass men inget + på vågen. Tror dock att lyckan vänder om jag inte slutar NU!
  • EEE
    Folk skrev 2012-06-22 22:07:33 följande:

Har bara padda och ingen ajfåån. Blir lite tungt, för att inte säga löjligt, att kuta med den under armen

Haha!

Ingen android heller? Finns ju bra appar även där!  
  • EEE
    Chicky01 skrev 2012-06-30 11:15:57 följande:
    Har en påse para nötter på jobbet. Brukar ta 4-5 st om magen börjar kurra på eftermiddagarna. Blir dock lätt illamående av dem, men väldigt effektivt sätt att stilla hungern på! Nutisals macadamia verkar skilja sig i kolhydratshalten jämfört m andra märken. Så köper aldrig fr lösvikten. Älskar m-nötter annars, men var fasen finns de att få tag på? HELP!
    Det var faktiskt ett tag sedan jag köpte just macadamianötter men här där jag bor finns de bara på Coop. De är sååååå förbaskat goda!
  • EEE

Har inte varit inne här på ett tag och det hänger nog ihop med tidsbrist och att jag helt tappat bort mig när det gäller lchf. Tack o lov har jag inte ökat i vikt men jag har i princip ätit allt man bör undvika när man kör lchf. Det hela började men långdragen förkylning med mycket halsont, glass och honung slank ner. Där efter fortsatte jag med fler och fler no-no`s och idag åt jag t.o.m vitt bröd.Obestämd 

Får se hur detta kommer sluta för mig. Jag har ju nått mitt mål men önskar gå ner lite till samt forma kroppen. Det största problemet ligger vid träningen. Jag kommer aldrig till skott med den biten, jag vill men vet inte vad mer jag kan göra än promenader när jag är ensam med mina barn hela veckorna.  

• EEE
    Boost skrev 2012-06-30 21:13:07 följande:

Började också balla ur lite när jag nådde mitt mål, unnade mig lite väl mycket. Vikten påverkades inte men sötsuget satte igång.

Satte sedan igång med strikt LCHF igen för att få bort det.
    Nu åter igen börjar jag experimentera lite och föra in lite mer kolhydrater.
    Detta för att jag vill äta vissa kolhydrater igen och detta utan att magen flippar ur eller sötsuget drar igång.   

Jag vill också kunna äta lite mer vad jag vill men inte varje dag. Det är skönt att kunna äta vad som bjuds när man är borta utan en massa krusiduller! Min mage har hanterat allt bra hittills men jag får nog också ta och skärpa till mig snarast!
  • EEE

Hej hej! Hur går det här inne och hur mår ni? Var ett bra tag sedan jag kika in. Jag la ner lchf helt en tid men är nu åter på banan, Jag blev så ofantligt trött och retlig och nu redan efter två dagar mår jag bättre och vaknade pigg i morse. Kan även bero på en lyxig sovmorgon trots två småbarn!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**