• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nikhita skrev 2012-04-16 22:57:59 följande:
    Har haft en crosstrainer hemma ett bra tag nu. Den har varit aströg redan som ny att trampa. Det går ju knappt. Undrar om man skruvat ihop den för hårt.

Undra om det kan vara problemet här också? Känns sjukt att jag skulle vara så här pass otränad.
  • EEE

Har lite kokosmjölk kvar sedan jag gjorde bountys så jag ska genast gå och göra mig en shake på det!

• EEE
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-18 08:53:08 följande:
    De va lite roligt kom ju på igår att jag skulle göra en shot på cayenne, gurkmeja åså ingefära (men hade ej ingefära hemma ) för att öka förbränningen. googla ja lite å han fitnessguru hade gjort precis samma sak för ngt år sen åså gick han ner som mest :P fast han hade i citron och ingefära också men hade ju redan tänkt köpa ingefära :) de va ngn som fråga va mkt ja tog av varje :) 1 tsk gurkmeja, 1/2 tsk cayenne, 1/2 tsk ingefära och 1 halv pressad citron :)

Antar att det är ingefära i pulverform då? Har ju en "rot" i frysen men det känns ju som pulver blir enklare.
  • EEE
    mammelie1891 skrev 2012-04-18 09:37:40 följande:
    Aa, jag ska göra det... det blir lätt att man försöker med allt på engång för att tappa i vikt. Men nu börjar jag skriva upp allt jag äter för att få lite mer koll, så får vi se hur det går!

Under mina första två veckor skrev jag upp allt jag åt i ett matprogram och tappa en del i vikt. Där efter sluta jag dumt nog med det och har i princip stått stilla i min viktminskning. Det är lätt att glömma vad man stoppat i sig under en dag så att skriva upp är verkligen ingen dum idé. Hoppas det hjälper dig som det hjälpt mig! Jag har börjat skriva upp mitt intag igen för att hålla bättre koll!
  • EEE

Förlåt för tjatet om crosstrainern men nu har vi konstaterat att motståndet är för tungt. Lägsta nivån borde ju fungera som uppvärmning men inte ens mannen min som spelar fotboll fixade 5 minuter i streck sen tog han paus. Vi ska plocka isär den och se om vi kan fixa till det!

Jag mår bra av periodiska fastan som jag kör 16/8. Det är ungefär så jag alltid ätit så det har inte varit något extremt omläggning för mig. Jag erkänner dock att det blir lite tuffare de dagar som idag tex när barnen vaknar kl 05:15 och första målet mat ska intas vid 12:00. Jag dricker kaffe fram tills det är dags, så som jag alltid gjort.

Blir lite osäker nu, vad är okej att ha i kaffet/téet under fastan? 

• EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-04-18 15:09:37 följande:
    Jag dricker bara en kopp kl 9 och har då i 1 tsk kokosfett och 2 tsk grädde.
    Jag vet att dessa är energi men tror att de funkar ändå.
    Ska ha min röda period i dagarna och har varit extra hungrig idag.
    Tog en bounty till em kaffet.
    Till middag i kväll så blir de stekt kyckling med glutamatfri grillkrydda och kryddsmör med broccoli.
    2 dgr kvar till invägning. Kanske inte visar rätt då jag får vatten i kroppen vid mensen. 
    Jag har haft kokosfett i från början men hoppade över det, fram tills idag har jag kört med mjölk eller grädde. Shit, det blir bra mycket jobbigare om det bara ska vara svart. Puh!

Gissa om jag är sugen på att väga mig. Jag har i princip vägt mig dagligen sen jag fick mitt andra barn för 8 månader sedan så det har varit svårt att inte hoppa upp på vågen var morgon den här veckan.  
  • EEE
    korin skrev 2012-04-18 21:51:43 följande:
    Är det ingen som har något bra recept på annat lchf godis än bountys? jag är inte såååå förtjust i kokos.
    Och, även om ni har nåt bra recept på chips?
    Sugen på något gott till helgen men vägrar kolisarna även om dom lockar just nu =/

Visserligen inget kokos i det här men detta ska jag göra så fort min beställning med lchf-stuff kommer. Har beställt jordnötssmör bl.a. http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/snickersbitar-a-la-lchf/ Jag älskar nötter i alla dess former så jag tror jag kommer älska dessa!
  • EEE

Vilka appar eller matprogram använder ni er av?

• EEE
    Martina 76 skrev 2012-04-18 22:16:34 följande:
    Det blir mycket kolisar från dessa. 

Hm, tänkte faktiskt inte på det. Då kanske jag ska skjuta upp snickersen tills jag inte är ute efter att viktminska!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**