**Den stora feta LCHF-tråden**
Åååh, macademianötter som är så gott! Måste komma ihåg att köpa!
Jag gjorde bountys i förrgår kväll(dum idé att dra igång under fastan). Använde detta receptet http://mittfridafullaliv.blogspot.se/2012/03/lchf-bounty.html men skippade helt sömtningsmedel. Valde dock en 70% choklad men jag använde nog bara 50g och fick nog ihop 16 bitar. Har inte testat dem än för jag har inte haft något direkt sug.
Vet inte vilken dag i fastan jag är inne på nu men de två senaste dagarna har varit lite tuffa med hungerkänslor. Fastan har av olika omständigheter blivit längre än de 8h jag bestämt mig för. I förrgår blev det 20/4. Knappt någon sömn på det och fortfarande inte helt kry gör väl sitt. Har bestämt mig för att inte röra vågen förrän på fredag och då hoppas jag på ett glädjande minus!
idag har jag kört lchf i en vecka, men frågan är, går man verkligen ner i vikt?
har ni andra gjort det första veckan?
känner mig fortfarande så skeptisk med detta att man ska äta "fett", skrämmer mig en aning
Har lagt fram en bonuty nu på tining, känner mig så glad över denna karaktärsändring! Förr kunde jag äta mig mätt på någon form av gottis och nu är det två dagar sedan jag gjorde dessa bountys utan att ens provsmaka. Är egentligen inte alls sugen men vill ändå testa om de blev goda. Jag har inte ätit något lchf-gottis på flera veckor så jag har väl gjort mig förtjänt av den även om jag inte känner något sug.
Måste bara fråga er andra som kanske har mer koll. Hur blir det med just suget när man har mens? Efter två ganska täta graviditer så har jag sluppit jobbiga sug relaterat till det under snart 3 års tid. Känner ni massa sug eller är det kanske t.o.m mildare eller helt borta med denna kosten? Antar att jag snart får erfara det men det kan ju vara bra att vara förberedd!
Har varit och handlat och smet in på Life-butiken för att kolla utbudet av lchf-produkter. Köpte Lavkarbobröd. Någon som testat det? Är det gott?
Var på jakt efter makadmianötter och paranötter. Ica hade inget av dem, men Willys hade naturella paranötter. Makadamianötterna är skitsvåra att hitta. Köpte på Coop sist jag var där så jag får väl ta en tur dit någon dag. Fattar inte varför de fyller hyllorna fullt av olika märken på jordnötter och chilinötter som inte är speciellt nyttiga. De nyttiga nötterna verkar inte prioriteras.
Nu har jag äntligen fått hem min crosstrainer! I morgon ska jag köra mitt första pass på förmiddagen när stora är på dagis och liten sover sin första lur! Haha, är allt lite nojig över att får reda på hur dålig form jag är i. Somnar barnen som de ska ikväll kanske jag mjukstartar lite redan efter de lagt sig. Får kolla på "älskling, du har blivit en tjockis" och bli inspirerad!
Äntligen är min förkylning så gott som borta också! Kändes helt underbart att vakna upp utan halsbränna och under dagen har jag känt mig piggare än på länge! Nu jäklar ska det bli fart på fläsket här hemma.
Jag hoppas gärna på utmaningen Carolinalovetobias !
OMG! Invigning av crosstrainern är avklarad och det var TUFFT! Körde en halvtimme och endabart på lägsta nivån, 8,8km blev resultatet. Jag visste att jag var i dålig form men detta var ju hemskt. Nu känns det riktigt gött men under den halvtimmen ojojoj. Jag hoppas att det inte är så här illa egentligen utan att jag bara är lite medtagen av två veckors förkyldning och några dagars magsjuka.
Jag ska föra träningsdagbok så jag har koll på läget och se hur snabbt jag kommer i form!
Köpte macademianötter, pekannötter och örtsalt utan tillsattser på Coop. Hitta dock ingen ren buljong.