• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-04-12 22:51:55 följande:
    Du ska definitivt köpa en med magnetmotstånd - annars kommer du att ångra dig.

Tror det också! Den jag skicka iväg ett mejl på är en med magnetmotstånd! När jag väl kommer igång med träning så vill jag inte lägga av pga dålig utrustning!
  • EEE

Första dagen jag är riktigt hungrig sedan jag börja med fastan. Ganska så sömlös natt och upptidigt för dagislämning så det är väl där "problemet" ligger. Har svept två koppar kaffe i väntan på mitt första mål mat. Har även invägning och inmätning idag som jag ska ta och göra nu innan jag glömmer bort det!Förvånad

• EEE
    Ninis skrev 2012-04-13 12:10:04 följande:
    Är akutinlagd på Södersjukhuset. Yrsel, synrubbningar, domningar, stickningar, matt i kroppen, tung i bröstet. Kan inte ta mig upp ur sängen. Har gjort EKG och hela baletten. Alla prover normala hittills. Själv gissar jag på en stressreaktion p g a allt jag varit med om de senaste 3 åren. Så nuhar jag fått äta en limpmacka och druckit ett glas körsbärssaft i brist på lchf-mat!

Men usch! Du är iaf på rätt ställe, krya på dig!
  • EEE
    Martina 76 skrev 2012-04-13 12:40:28 följande:
    Den verkar bra. Det enda jag skulle invända mot är att man ställer in motståndet manuellt, dvs inga program. Själv blir jag sjukt uttråkad av att bara "stå" på en crosstrainer och vill gärna kunna ställa in intervall etc så att det händer något.
    Det blev faktiskt den! Visst, jag håller med om att det är drygt att behöva ändra motsåndet själv men den kändes i övrigt väldig bra! Det var så länge sen jag gick på gym och använde mig av en riktig crosstrainer så denna kommer duga fint åt mig här hemma!
  • EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-04-13 12:43:07 följande:
    Hej igen!

Jag håller mig faktiskt rätt så lugn med hungerkänslorna vilket jag tycker är underbart.
    Har dessutom skrivit in maten jag äter i Matdagboken så jag har bättre koll vad jag stoppar i mig.
    Dessutom känner jag att byxorna sitter lösare redan men tänker inte väga mig för ens om en vecka.
    Har mitt skärp i byxorna som mått stock än så länge.

Hur har det gått annars? Förutom hungerkänslorna?

Jag tycker att de funkar fint än så länge......vet bara inte hur länge man ska köra denna fastan.
    Vet du? 
    Jag kommer nog köra den här varianten av fasta länge. Detta är egentligen en ganska nomalt sätt för mig att äta. Jag fick tvinga i mig frukost på morgonen när jag blev gravid med mitt första barn annars brukar min frukost infalla vid lunchtid. Stora skillnaden är ju mängden mat och antal mål, idag har jag ätit två gånger och det känns helt okej. Jag fastar mellan 20:00-12:00. Hunger kommer jag nog alltid få efter de nätter jag sovit dåligt men jag kan stå ut med ett par timmar.Tungan ute

Duktig du är som håller dig från vågen. Jag väger mig nog varje dag men skriver bara upp vikt och mått på fredagar. Hur länge har du kört lchf och hur mycket vill du viktminska?
  • EEE

Ninis: Beklagar verkligen! Hemskt att förlora sin livskamrat sådär.

• EEE
    Martina 76 skrev 2012-04-13 20:22:47 följande:
    Jag väger mig också varje dag. Det är f-n ett missbruk! Men jag skriver kanske upp min vikt 10-15 ggr per år. Det har jag gjort sen 11 år tillbaka - rätt skoj faktiskt!

Att fasta från 20-12 kan du nog göra för alltid. Det är ju samma sak som att skippa frukost. Och skulle du bli tokhungrig någon morgon så är det ju bara att äta något. Man behöver ju inte bli rabiat. Jag kommer nog inte köra warrior 7 dagar i veckan utan kanske 5-6 dagar. Det blir alltid något oplanerat såsom en lunch eller så. Sen kanske jag blir sugen på frukost på helgen och då tänker jag käka.

Haha med risk för upprepning! Men jag instämmer åter igen. Jag tänker absolut inte bli rabiat med min diet och längre fram i framtiden när jag nåt mina mål så kommer jag bli mer liberal. Jag kör inte ens strikt nu och hamnar säkerligen över gränsen dagligen men jag ska få fason på mig och börja skriva in dagens kost i ett program så jag har koll, det gjorde jag i början.

Låter sunt att köra lite tuffare i veckorna för att sedan släppa lite till helgerna!  
  • EEE
    Hoppet 3 skrev 2012-04-13 20:23:11 följande:
    Jag har ätit LCHF i ett år nu. Gick bara ner 4 kg då tror min kropp var mättad då så att säga.
    Märkte dock att min mage mådde så mycket bättre då jag har IBS.

Tänker nog oxå köra detta 16/8 för de funkar än så länge och kan jag då gå ner ngt på detta sätt är jag bara glad. Om man nu ska och om de är bra att göra så. Har hållt mig mellan 6-10 kh / dag dessa fyra dagar som jag har ätit PF.
    Är 175 cm lång och vägde innan operationen 73 kg. Vägde för två år sedan 68 så de är väl min ideala vikt och hoppas på att komma dit igen. När jag gick ner till 68 var jag tyvärr inte frisk. 
    Att jag inte väger mig nu beror på att jag inte vill bli mer deprimerad än vad jag är just nu.
    Jag litar på att kläderna visar vägen.....siffror är inte lika roligt just nu.
    Nu hoppas jag att kunna gå ner och vara frisk. och framför allt äta bra mat. Skrattande 

Önskar dig en trevlig helg 
    Skönt att kosten får magen att må bättre! Tycker helt klart du gör rätt i att inteväga dig så ofta för det blir ett missbruk. Onödigt att bli tjurig över +3hg på vågen för att nästa dag väga -6hg.

Vad är det för operation du gjort?

Trevlig helg på dig också!  

• EEE

Vilka tuffa liv en del av ergenomgår! Önskar att ni fått er beskärda del och nu får långa och lyckliga liv!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**