• EEE

**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag blir det en variant på Katrin Z tacogratäng. Vet att jag inte har tillräckligt med mejerier hemma så jag får improvisera lite. Blir nog smarrigt iaf!

Har haft fullt upp hela dagen så jag har typ fastat. Har bara fått i mig några koppar kaffe(4st) med kokosfett i.  

• EEE

Är så arg på mig själv! Jag står helt stilla i min viktnedgång och orkar inte dra ner på portioner eller stå emot vissa sug. Jag äter inte massa onyttigheter men hade bestämt mig för mindre mejerier. Träningen har också blivit lidande och allt ger mig lite ångest. Jag vet vad orsaken till det hela är men blir så sur på mig själv som inte fixar det som jag borde under lite motgångar. Önskade att dygnet hade fler timmar så jag hade kunnat få ihop allt här hemma.

Är ofantligt stolt över min syster åtminstone! Hon började med lchf för en vecka sedan och har redan tappat 5kg!!!Förvånad Tycker det är så kul att följa henne och peppa henne närdet känns lite tufft. Hon var ju faktiskt påväg att ge upp efter 3 dagar.

• EEE

Ojdå! Vi besökte mannens kusin och jag drack ett halvt glas Bravo Tropisk juice, två glas turkisk qaj med 1tsk socker i varje glas och så åt jag ca 10 chips. Det var gott att få äta och dricka något som jag hållt mig borta från detta året. Jag hoppade dock över kladdkakan till kaffet för jag kände att jag hade ätit/druckit tillräckligt av allt som inte är lchf-vänligt.

Detta får dock bli min vändpunkt. Ska jag bli av med mina sista kilon så får jag skärpa till mig. Tänkte köra fakir utan avsteg från den i en vecka from i morgon!  

• EEE
    tiiitti skrev 2012-05-12 22:47:45 följande:

Ska vi köra fakir ihop, med start på måndag? stötta varandra, och tipsa om mat för att få inspiration och inte tröttna?

Gärna, men jag börjar redan i morgon. Lite pepp behöver man alltid och tips är alltid välkommet!Skrattande
  • EEE

Jag har varit på Ica Maxi, Kvantum och Coop här i byn men ingen av dem har kokossocker, grrr! Blev så sugen på att testa kolasåsen när jag kikat in i din blogg stjierna. Gillar verkligen din blogg!

Igår hade jag min sämsta dag om man ser till intaget av mat och "annat". Idag visar även som för många andra vågen neråt trotsen massa onyttiga kolhydrater. Mycket märkligt men absolut glädjande.

Påbörja fakir igen och dagens mål har blivit:

Frukost: Kaffe med kokosfett, ca två stekta ägg med örtsalt 

Lunch: Tacofärs(innehållande lök) i ett isbergssallatsblad och tre skivor stekt hallumi

Kvällsmat: Tacofärs och en matsked majonäs
    Energi kcal: 1244,90   Energi kJ: 5212,10   Proteiner: 60,70   Fiber: 0,22   Kolhydrater: 3,89   Vatten: 759,32   Alkohol: 0,00         Fetter:   Fett: 111,07   Kolesterol: 869,14   E-mättade: 34,44   Mättade: 51,82   F-mättade: 18,20        
    Undra hur tabellen ser ut när jag skickar iväg inlägget. Nu ser det hemskt ut men jag kan inte ta bort den igen.

Men ser mitt intag okej ut i fakir-synvinkel? Skrikandes

• EEE

Ojdå!

Energi kcal: 1244,90
    Proteiner: 60,70g
    Kolhydrater: 3,89g
    Fett: 111,07g     

Ser detta bra ut? 

• EEE
    Allrona skrev 2012-05-13 20:44:30 följande:
    Om man ska vara strikt alltså.

Haha, ja det där kanske inte passa in med resten av mitt inlägg. Givetvis ska jag inte äta något gottis nu när jag kör fakir men hade gärna testat att göra den när jag inte är lika strikt. Så trist bara att ingen butik här i stan säljer kokossocker.
  • EEE
    tiiitti skrev 2012-05-13 20:49:33 följande:
    EEE: Hur lyckas du få fram så exkta siffror?

Usch imorn kör jag igång med fakir igen, och är inte alls sugen på det.
    men men.. vad gör man ine för vikten ska ändras neråt   

http://www.minmat.net/index.php

Matdagbok, den är väl okej enligt mig men lite dryg när man måste lägga in produkter själv som sen saknar.  
  • EEE
    Allrona skrev 2012-05-13 20:54:11 följande:
    Eee - jag tror det är bättre att leta efter sötningsmedel som är godkända enligt lchf om du ska baka något nån gång.
    Aaa, men har jag förstått det hela rätt så kommer just kokossockret från själva blomman och har en smak av kola,  det var därför jag blev sugen på att testa. Ska titta lite mer på det hela och se hur onyttigt det är. Jag har köpt hem sötningsmedel  men använder faktiskt aldrig det.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**