**Den stora feta LCHF-tråden**
Dock verkar många som väljer LCHF tänka att "gött jag går ner utan att träna". Det må ju stämma för många men jag tror man gör sig en otjänst om man väljer bort träning pga bekvämlighet/lättja. Kroppen mår ALLTID bättre vid fysisk aktivitet. Det är det den är skapt till och vill man vårda sin kropp ( på samma sätt som man vill det via kost och viktnedgång) så bör man röra på sig.
Att kritisera en kosthållning man uppenbart inte läst på det minsta om blir bara fånigt.
Att däremot belysa vikten av fysisk aktivitet,välkomnar jag alltid. Alltför många bekväma soffpotatisar i dagens samhälle!
För min del har det inte spelat någon som helst roll vilken "diet" jag valt, v v, soppor, svält etc. Jag har inte tränat någonting, har helt enkelt varit för tjock och obekväm och jag har misslyckats totalt med dieterna dessutom. Med LCHF så tränade jag inte i början (mer än vanliga promenader) Nu när jag är normalviktig så har jag börjat träna och jag trivs jättebra med det.
Jag tror helt klart att det är bättre med LCHF utan träning än att stanna i övervikten och chipsträsket, för där tränar man inte heller