Inlägg från: mamman i skogen |Visa alla inlägg
  • mamman i skogen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Fiaz skrev 2011-05-31 13:58:36 följande:
    Tack för tipset! ska lyxa till det och köpa en riktigt god bit parmesan i ostdisken tror jag!
    Stek på medelvärme och i rikligt med smör såklart så det inte bränner...Min favoriträtt med antingen fisk fläskhare eller kycklingfile brukar köra med en god tomatsås till och rosta broccoli i ugnen...smaskens En klick CF att bryta av tomatsåsen med så får man fettet med..
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen
    Denebola skrev 2011-05-31 17:08:34 följande:
    Är det lugnt att äta en kycklingfilé som stått i kylen sen igår? Ställdes in fryst, hade tänkt äta den igår men var tvungen att äta rester.
    Absolut...
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen

Gomorron tråden här har vi bakstuga idag har hiottat ett recept på börd jag tyckte lät smaskens http://www.lchf-recept.se/super-gott-lchf-brod/ sen bakas det frökex som jag bara älskar..

Sen blir det en LCHF kladdkaka för det har sonen bestämt...

Frukosten bestod idag av två ostrullar och två rejäla äggmjölkslatte mätt som en plätt minst sagt så nu kommer jag stå mig tilllångt in på lunchen..

• mamman i skogen
    beccagranen skrev 2011-06-01 11:32:17 följande:
    Ja, innan gick jag på toa varje dag. Nu har jag vart det en gång på 11dagar. Är stenhård i magen och känner mig "uppblåst". Fick knappt ut något igår, och det lilla som kom kunde man ta för sten.
    URSÄKT ni kännsliga, för så ingående information ;)

Men jag dricker ca 2-2,5L vatten om dagen (har gjort det de senaste åren), brukar promenera mellan 30-60min om dagen, tar en mtsk linfröolja varje dag, 1-2tsk kokosfett i samband med dryck och så äter jag grönsaker dagligen. Så det borde väl inte bli så stoppat. Men det kanske är omställningen, har ju inte kört i två veckor ännu. Jag ska trycka i mig mer kokosfett och olja, så får vi väl se om det händer något. Funderar på om man ska köa katrinplommondryck.. men det sammar ju dieten :/
    gå på apoteket och köp resulax och movicol!!
  • mamman i skogen
    Primrose skrev 2011-06-02 00:39:52 följande:
    Jag hade, enligt matdagboken, fått i mig 42 gram kolhydrater i dag. Och då tyckte jag att jag hade ätit pyttelitet av den sorten! Men det verkar vara mjölken i i mitt kaffe som spökar. Utan den hade jag legat på c:a 22 gram. Jag hade fått i mig 2025 kcal - men det ska ju vara oviktigt enligt LCHF.
    Det är så lätt att få i sig för mycket kolisar i kaffet för oss som dricker "vitt" jag är inte supersrtikt med kolisar men liggernog ganska bra till av gammal vana. Jag har börjat med äggmjölk i kaffet (som jag först var väldigt tveksam till men testade och blev överraskad) och det har dragit ner kolhydratsinnehållet med massor..
  • mamman i skogen
    jeng skrev 2011-06-02 07:10:39 följande:
    Idag är min våg nere under 66 igen! Skönt det, hoppas att det fortsätter neråt nu.

Idag ska jag fortsätta fundera på projekt "få hem crosstrainer"!!

Härligt...

Jag älskar crosstrainern den har varit min stora hatkärlek länge men är numer en ren kärlek känner mig lika stolt varja gång jag övermannar den och orkar längre på mitt favorit hillspass

• mamman i skogen
    jeng skrev 2011-06-02 07:23:52 följande:

Ja jag har blivit varnad att man inte ska dra på! Flera som sagt att man ska köra typ helt utan motstånd första veckorna osv, för tydligen ska det vara rejält jobbigt :-P

Jag hatar att köra "utan program" gjorde detta från början men ett par gången men insåg att för mig passade det bättre att få köra korta pass på varierat moststånd (hills) av att bara stå och trampa blev det tråkigt och enformigt gillar intervallträning hur som helst och det blir lite så när manfår blandat litet och stort motstånd..Häftigt att se också hur snabbt man får igen kondis och vilopuls efter bara ett par gånger

• mamman i skogen
    helene306 skrev 2011-06-02 12:42:10 följande:
    Yrmössan är igång ... Jag har inte i smör sen, det har jag ju i från början ... *suck*
    Jag gör min äggmjölk med ett ägg en dl kokande vatten mixa detta ordentligt sen ner med några skedar med kokosfett och sist men allra minst en dl grädde och ngn smaksättning som kanel kardemumma eller vanilj och eventuellt en liten skvätt sukrin
  • mamman i skogen
    Primrose skrev 2011-06-02 12:32:22 följande:
    helene306: Hur gör man, rent konkret, äggmjölken? Man mixar alltså 2 hela ägg med 30 gr kallt smör?? Eller tar man bara gulorna och smält smör. Ja, hur gör man.Drömmer
    Jag mixar mina ägg med kakande vatten för rå äggvita gör att du tar upp b-vitamin sämre många använder bara gulan till sin mjölk av den anledningen
  • mamman i skogen
    Denebola skrev 2011-06-02 13:05:28 följande:
    Även om du har i kokande vatten så måste blandningen hålla minst 70 grader i minst 1 minut för att avidin ska denatureras, så att du vet om det.

Japp men jag har endast en liten skvätt "mjölk" i mitt kaffe som dessutom är nescafe på kokande vatten så 70 grader håller den garanterat i mer än en minut gånger två

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**