**Den stora feta LCHF-tråden**

Man behöver itne frossa i fett men när du byter ut kolhydraterna måste du ersätta dem med ett livsmedel som ger energi. En msk smör till en bit kött eller en msk CF. Kokosfett i kaffet eller grädde. Om du inte äter fettet till så riskerar du att minska muskelmassa istället för fett. Vi behöver inte vara rädda för fett för det är inte farligt men vi behöver itne äta ett paket smör om dagen.
Apropå magen så tror jag inte dukommer ha mer än övergångsproblem med fettet det tar tid för kroppen att vänja sig. Och LCHF kontra svenssons mat så äter vi itne hiskeligt mycket mer fett i maten vanlig kost innhåller ungefär lika mycket fett men av andra sorter och dessutom tänker man inte ens på det men då har man ju även en kolhydratrik kost som gör att man blir hungrigare och behöver mer mat.
Eländig magkatarr har jag emellanåt funkar bra med receptfria läkemedel om jag tar omedelbart när jag känner det. Mycket mer sällan när jag äter lchf men det händer.
Har man ont på vänster sida så är det en tarmkrök som spökar och har man ont på höger sida är det gallan..är det gallan som har grus i sig är det bara att ta en ordentligt fettinjektion då duschar gallan som produceras ofta ut gruset själv inte helt behagligt men gör det göront så är det en sten och då ska man söka vård för det blir inte bättre... mycket bra råd på vår kära kostdoktor så man kan lära sig känna igen krämpor..
Jag är glad att jag sällan har det men just idag fick jag ta medicin för av ngn anlednign blev det elände igår har knappt sovit på flera dygn då jag fått jobba natt och sömnan är lite av ett problem när man har hela huset fullt med folk ungar och assistenter till sonen. Då kan även den starkaste järnmage braka ihop. Det är så jobbigt när det trycker under revbenen och man känner sig ömsom kräkfördig ömsom redo att skjuta sig själv i huvudet. Men det har gett sig nu lite illamående kvar men det hoppas vi släpper snart..sen har jag bara en natt kvar att jobba och så är det snart dags för semester då blire ordning på torpet med tillräckligt med sömn och massa tid för att laga mat och träna
och har ingen tillgång till kyl antar jag..
Stek köttfärs krydda och torka den sedan i ugnen..strålande att göra soppor och köttfärssås på när man är ute och vandrar kokosfett behöver itne hållas kylt så det är ju toppen att ha med.
härligt duktiga du..