• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Viktnedgången jag fått genom LCHF har fått mig att ha orken att träna dessutom! Har EA Sports Active till wiiet och körde ett pass igår och ett idag, + yoga på morgonen och 50 situps. Känner knappt igen mig själv, har alltid varit så himla lat.

Every bruise is a lesson and each lesson makes us better
  • Ellaria
    rednose skrev 2012-01-10 19:21:49 följande:
    kalas ju! Skit i sit-ups dock, de ger ändå inget. Kör på med plankan så får du platt magge
    Är det sån när man står på tårna och underarmarna? Hur länge ska man göra det och hur många gånger ungefär?
  • Ellaria

Kan nån förklara hur jag gått upp 7 hekto på en vecka trots att jag legat under 20 kh per dag och dessutom tränat tre dagar förra veckan? Motivationen går ju ur en totalt... (Äter definitivt inte mer än 2000 kalorier om dan, förmodligen långt under.)

• Ellaria

Jag har inte bantat tidigare, inte fuskat, äter inga dolda kolhyderater (är jätteförsiktig verkligen.) Har inte mens (p-stav) och är laktosintolerant så äter inte mycket mjölkprodukter. Surt bara när man varit så duktig och så syns det ingenting. Vågade inte mäta midjan för jag orkade inte bli mer besviken.

Köpte Zy...vadhonnuheters bok idag iallafall!

• Ellaria

Stress kan det vara, har haft lite kärleksproblem som gjort mig rätt deppig och jävlig de senaste dagarna. Jag har bara ätit sen nyår men gick ändå ner 3 kg första veckan. Hade det stått still hade det väl varit okej, jag har ju ändå muskeltränat lite men jag hade väl hoppats på iallafall ett halvkilo ner. Bara en grej till som gjorde mig deppig.

• Ellaria

Kan viktnedgången gå saktare eller helt stå stilla på grund av att man dricker (rätt mycket) lightläsk?

• Ellaria

hittade korv på ICA maxi som påstod sig ha 98% kött i sig, det var långa chorizokorvar... dock hade dom druvsocker i sig, är det jättehemskt? verkade ju sjysst med så mycket kött annars... har svårt att hitta korvar med mer än 78%.

• Ellaria

Hur är det med bambuskott, är det okej att äta? Testade smörstekt vitkål och bambuskott igår och oj vad gott det var, är det okej att äta blir det nog mitt substitut för spaghetti... *hoppas*

• Ellaria
    Ramborg Persdotter skrev 2012-01-24 15:27:27 följande:
    3,1 K per hundra gram (avrunnet konserverat). Helt ok alltså.
    Åh, tack :D Hur är det med avocado? Jag har hört att det ska vara bra för att det är fett men jag är orolig att jag äter för mycket (ca 2 om dan).
  • Ellaria
    Tillde skrev 2012-01-24 21:28:38 följande:
    Aaah jag tror att avocadon är en bov för mig, nästan 5kh/100gr, skit också! Måste nog strypa åt ytterligare ned mejeriprodukter med, blää vad misspepp!
    Samma här :(
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**