• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Knoza skrev 2012-01-25 21:05:08 följande:
    Jag har kört lchf till och från under hösten, men nu kör jag hårt sen i måndags! Tänkte kolla så jag äter rätt

Frukost omelett med mjölk och skinka i
    Lunch stekt kyckling med wokgrönsaker

Kvällsgott morötter med avocadoröra och några nötter.    
    Skippa morötterna, de växer under jorden...
    Every bruise is a lesson and each lesson makes us better
  • Ellaria

Är det nån annan som märkt av att alkoholtoleransen totalförsvinner? Har bara ätit LCHF i tre veckor, drack ett glas torrt vitt vin igår och blev lullig i huvudet på det. Innan kunde jag dricka nästan en flaska vin utan att bli särskilt full. Skumt.

• Ellaria

Idag var det vägdag och det verkar som viktminskningen kommit igång igen! Den senaste veckan har jag dragit ner på kolhyderatbovar typ cf och avocado och nu har jag gått ner 6 kg sen nyår! Nu är motivationen på topp igen även om måttbandet runt midjan bara säger -1.5 cm. Syrran hade varit på semester, kom hem igår och sa direkt att viktminskningen syntes i ansiktet. Yay!

• Ellaria

Har laddat ner en app till telefonen som heter shapeup och inser att jag äter alldeles för mycket protein, tror jag...

Idag hittills:

64 gram protein
    6 gram kolhyderater
    90 gram fett

1075 kalorier. Har ätit när jag känt mig hungrig och slutat när jag känt mig mätt. Äter ägg till frukost nästan varje dag (om det inte är ägg är det plättar, som innehåller ägg.)  Idag blev det iofs kyckling till middag som inte är så fett och jag äter fisk 2-3 dagar i veckan men det verkar ju som om jag äter enormt mycket protein... Är det alldeles för mycket?

• Ellaria

Ni som räknar, hur många gram protein kommer ni upp i på en dag? Idag har jag verkligen tänkt på vad jag stoppat i mig men ligger ändå över 50 gram protein. Bara två ägg på morgonen blir ju 27 gram. Hur mycket är "okej" att äta?

• Ellaria

började 1:a januari och har gått ner 6 kg och tappat 1.5 cm i midjan.

• Ellaria
    Ninis skrev 2012-02-08 21:34:12 följande:
    Vin och whiskey är det bästa att dricka när man äter lchf. Sprit och framförallt öl är som flytande socker.
    Så är det ju inte. Gin innehåller inga kolhydrater, t ex.
  • Ellaria

Om man ska dra ner på mjölkprodukter, räknas ost då? Jag får massa fett genom ost...

• Ellaria
    organa skrev 2012-02-13 14:46:57 följande:
    De flesta brukar bara dra ner på grädde och cf osv, dvs sånt som innehåller mjölksocker. Men fortsätter äta ost och smör. Vad är din anledning att dra ner på det? 
    Står stilla i vikten och tänkte testa om det är mjölprodukterna som är boven. Jag är mycket överviktig (92 kg till 170 cm) och borde gå ner eftersom jag håller mig under 20 gram kh per dag men det händer inte jättemycket.
  • Ellaria
    organa skrev 2012-02-13 22:54:08 följande:
    Hur länge har du hållit på? Jag vet många det tog ett tag för att sätta igång för, speciellt om dom bantat innan. Jag tänker bara att om man inte hållit på jättelänge att det kanske kan vara värt att inte mixtra allt för mycket i början, men om man vill göra det se till att man planerat sin mat noga så det inte blir för enformigt - då tror jag det är lätt att man inte orkar. 

Har du mätt dig? Många säger att vågen står stilla efter de första vattenkilona men att måtten minskar och sen kommer vikten släpandes efter.

Över två månader. Har minskat 6 cm i midjan men har stått stilla ett par veckor nu. Jag kan inte utesluta mjölkprodukter helt, men iallafall inte äta cf och grädde VARJE dag. Jag är lite konstig så jag älskar enformig mat, kan lätt äta samma sak varje dag i en vecka.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**