Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

standby skrev 2012-03-02 08:31:53 följande:
    Jippi! Trodde nästan vågen skulle visa plus denna v, bara kändes så samt att jag brukar dra på mig vätska en gång/månad och det är nu.
    Snacka om positiv överraskning när jag nått mitt nästa delmål! Jag är nu, BMI-mässigt, inte överviktig längre!!! Sen har jag en bra bit kvar till mål men glad är jag iaf :)
    Bra att börja dagen positivt då jag ska vara barnvakt åt 4 barn idag. Lägg till det över mina 3 egna :P. Rena rama dagiset här hemma idag blir det.
    Stort grattis! Skål
    Mitt nästa delmål är också att inte längre vara överviktig enligt BMI - men just nu står vikten och stampar på 1 hg upp, 1 hg ner osv.... Blä!
    Dessutom verkar jag ha fått en släng av magkatarr eller liknande Rynkar på näsan Så nu får jag börja ta tabletter 30 min innan jag ska äta, eftersom jag bl.a mår illa varje gång efter att jag har ätit.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Mina småtroll skrev 2012-03-02 13:54:39 följande:
    Såg att det pratades om träning

Jag köpte Olga Rönnbergs magträningsprogram för mammor (pappershäfte) igår. Så idag körde jag igång!  Är ganska matt i bålen just nu

Helst hade jag velat ha hennes PT-tjänst, men tyckte det var lite dyrt. Så jag ska testa detta programmet nu. Jag tänkte vara tokseriös i 6 veckor och ta bilder och mått på magen, hoppas det kommer hända lite grejjer!

Någon annan som har testat Olgas tjänster eller program?

Annars är jag inne på "de sista 5 kg". Har dragit ner på kosten ganska mycket. Stod på en platå innan, men nu har jag gått ner 2.6 kg på 2 veckor, så skönt! 
    Låter intressant. Vet du om det går att köpa på nätet?
    standby skrev 2012-03-02 09:56:42 följande:
    The Kittycats - tack!
    Vet ej vad du har för tabletter men Omeprazol eller Lanzoprazol en gång per dag i en vecka brukar göra susen för magen. Finns receptfritt.
    *råd från en luttrad apoteksmänniska :)*
    Tack för tipset Just nu har jag Reni-Q som är en billigare variant av det som jag blev rekommenderad.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Mina småtroll skrev 2012-03-02 19:48:25 följande:
    Japp!

www.mammafitness.se/

gå in under webshop. Häftet mailades till mig o så skrev jag ut det själv. På denna websida kan man också läsa om alla hennes tjänster.
    Oh tack!

Jag har läst om magprogrammet förut, men liksom inte fått tummen ur... Men nu känner jag mig julite inspirerar av alla här inne.
    standby skrev 2012-03-02 20:00:44 följande:
    Ja Rani-Q och liknande KAN hjälpa men det har på recept förlorat sin subvention då det inte är fastställt att det har tillräckligt bra effekt. Sen, om man har långvariga problem, bör man alltid kolla med dr.
    Hoppas du blir bra snart.

Jag börjar med det här, eftersom min mamma och 2 systrar har mycket problem med sina magar och är utredda på tvären och längden. Hittills har jag haft tur och klarat mig ifrån det...
    Skulle jag inte bli bättre öht efter 2 veckor så bokar jag en tid med läkare. Kom fram till detta efter diskussion med min mamma som är distriktsköterska (+ har sina egna magproblem). så det känns vettigt att börja så.
    Tack för all feedback
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Martina 76 skrev 2012-03-08 18:31:35 följande:
    Jag äter mycket mer grönsaker nu än innan LCHF. Många verkar tro att vi bara käkar kött, ägg och smör.
    Äter också mycket mer grönsaker nu med LCHF. Jag har dessutom "upptäckt" en del nya grönsaker för mig, som jag knappt hade ätit förut.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Martina76: Var det du som skulle koka någons sorts kolakräm till en efterrätt du skulle bjuda släktingar på? Hur blev den i så fall, om det nu var du?

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Martina 76 skrev 2012-03-15 21:47:20 följande:
    Jag gjorde marängtårta med kolakräm. Marängen blev seg tyckte jag. Inte alls gott.
    Martina 76 skrev 2012-03-15 21:47:20 följande:
    Jag gjorde marängtårta med kolakräm. Marängen blev seg tyckte jag. Inte alls gott.
    Ok, vad tyckte gästerna?
    Funderar på att göra någon mandelbotten istället. Hur gjorde du kolakrämen?
    Glass skrev 2012-03-15 21:54:42 följande:
    haha, är det en freudiansk felsägning?
    hi hi, "kulskåpet", såg inte det först
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Jaaaaa, äntligen en ny andrasiffra på vågen!!!! 'happy happy*
    Jag har stått i princip still sedan 1 advent, men nu visar vågen 66,9 kg - tjoho! Så lite har jag inte vägt sedan jag träffade sambon för ca 5 år sedan Skrattande

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Babybel skrev 2012-07-13 12:39:13 följande:
    Hm, nu behöver jag lite erfarnas hjälp. Jag är lite förvirrad över det här med portionsstorlek och innehåll om jag ska vara ärlig.

Idag blandade jag 30g philadelphiaost med en burk avrunnen tonfisk i olja och stekte i 18 g smör.

Bra eller dålig LCHF-lunch?
    Oljan i tonfisk är dålig olja, fylld med omega 6. Använd hellre tonfisk i vatten och tillsätt rapsolja.
    Men annars låter det som ett bra alternativ, Philadelphia är ju inte så fett, men då är det ju bra att du steker i smör.
    Portionsstorlek vet jag inget om, dålig på huvudräkning. Då är det bättre att du använder dig av någon sida där man kan lägga i sin mat
    Sedan låter det lite som en udda kombo, men det är ju en annan sak

Varför håller du mejerierna på låg nivå, har du hamnat på en platå?
    Jag går bara efter 5g/kh per 100g, och så länge jag går ner räknar jag inte och stramar inte åt mejerier heller.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    spökplumpen skrev 2012-07-13 13:02:38 följande:
    Finns det lchfbröd som är utan ägg? Och en sak jag har funderat över, varför finns det inga brödrecept med jäst i? Är det för att jästen i sig är dålig eller att man behöver tillsätta socker för att jäsningen ska funka bra? Allt med mat känns så jobbigt nu med allergiska ungar som inte tål ägg, vete eller mjölkprotein.
    Ja jag tror att det är som du säger, det är för att man inte har i socker som man inte heller använder sig av jäst. Många recept har ju bakpulver istället.
    Finns det inte något pulver som man kan använda istället för ägg? Eller så är jag ute och cyklar nu.... Skäms
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Babybel skrev 2012-07-13 13:49:15 följande:
    Jag har precis börjat och följer Katrin Z:s bok. Har hållt på en och en halv vecka och fuskar liksom inte alls. Men så vägde jag mig idag och hade gått upp ett hekto, hehe. Så när jag letar runt på nätet gör jag slutsatsen att jag bör prova att dra ner på mejerier och öka fettet. Jag har kanske 10 extrakilon så jag är inte superöverviktig, men jag förväntade mig nog åtminstånde en liten minskning i början.
    Visst kan du dra ner på mejerierna, men försök att ha tålamod  1½ vecka är inte mycket att ställa om sig till LCHF. Speciellt inte om du bantat mycket  innan till och från.

1 hg är ju ingenting! Du kanske har tränat, fått träningsvärk och dragit på dig vatten, inte gjort nr 2 på länge
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**