**Den stora feta LCHF-tråden**
Annika D, har (eller brukade ha iaf) LCHF-fikastunder på ett café här ;P Har aldrig gått dit dock. Fick för mig att det var mest läkare och sånt kunnigt folk.
Jag ska dra ut och fika snart ^^ Alltid lika svårt att stå emot dom där helvetiska frestelserna, även kallat bakverk
Får bli en kaffe med massa grädde som vanligt.
Min kompis lär trycka i sig en macka med skagenröra (vitt bröd och fett, ajjabajja), men hoppas jag kan övertala henne till att inte ta en kaka efter. Brukar lyckas med det. Stackarn är sockerberoende och vet itne ens om det, men hon är nyfiken på LCHF occh hon har försökt sig på det men lyckades inte hålla det pga jobbet (för att hon är för lat för att ta med matlåda :()
Ska nog med beställa nåt, lite sallad med skagenröra kanske ^^ Alltid lika kul med servitrisernas undrande blickar hihi.
Innan jag började med lchf så blev jag hungrig ganska ofta och när jag blev hungrig ville jag äta (+ att jag små-åt ofta). Men nu när jag blir hungrig vill jag inte äta, jag orkar lixom inte ta mig tid att fixa iordning nått. Flera gånger struntar jag i att äta fast jag är hungrig eftersom jag inte vill äta nått. Lusten att äta finns lixom inte.
Är det nån som känner detsamma?
Vet inte om nån redan sagt det men glöm inte Kalla Fakta ikväll :D Dom tar upp risken med fetmaoperationer. Själv ska jag kolla på det med vitlöksmarinerade kycklinklubbor och coleslaw (utan morötter) och så ska jag testa ett Bounty-recept :D ska bli mys!!