ShanghaiLily skrev 2011-09-06 13:35:17 följande:
Hej, ny i tråden med lite frågor...
För er som inte fick resultat direkt, hur lång tid tog det innan kroppen började släppa ifrån sig kilon?
Jag har hållit på med lchf strikt i en månad men har bara gått ner nåt kilo. Under tiden ser jag folk som tappar allt mellan 7-10 kg på samma tid... Vet inte varför min kropp inte vill.
Så här äter jag:
Frukost:
2 kokta ägg mosade med smör, ibland majonnäs
Nån enstaka gång 3 matskedar turkisk yoghurt med 1 matsked grädde när jag tröttnar på ägg
Kaffe med vispgrädde (ca 2 msk)
Lunch/middag
Kycklingfilé med vitlökssmör
laxfile med bearnaissesås
köttfärs med grädde eller creme fraiche och liiite riven ost
omelett med 1-2 msk grädde och bacon
Chorizo med bearnaissesås
pannbiff med kryddsmör eller bearnaise
Äter inga grönsaker för att snåla in på kh ytterligare
Mellanmål:
Oopsie med smör och en ostskiva
brieost
ostrulle med smör
avocado
Mycket begränsat:
Jordnötter (en gång på hela månaden) ca 100 gram
mörk choklad (en gång på hela månaden, ca 3 rutor)
vispgrädde med hallon (två gånger på en månad)
Jag har inte fuskat en enda minut!! Jag lägger in allt i
minmat.net och hamnar ofta precis på 20 g protein, 80 g fett och mellan 1 och 10 kolhydrater per dag. oftast ligger jag på 1-5 på en hel dag.
Vaffan är det med min kropp?? Till råga på allt har jag fått ont i lederna (knälederna) och får för mig att det är tack vare allt grisfett man sätter i sig.
Jag har till och med kollat sköldkörteln för att min ämnesomsättning verkar vara noll, men proverna såg bra ut.
Det enda utöver det normala är att jag varit gravid flera gånger på två år, men bara resulterat i ett barn. Dvs, ofullständiga grav. med missfall/skrapning osv. Kan det ha med hormoner att göra? Har ju gått upp några kilo varje gång tyvärr...
Det enda positiva är att jag slipper blodsockerdippar, halv tre-suget och fått tjockt fint hår och len hy. Nån som kan peppa och tipsa lite???
Lchf är ingen quick fix som vi brukar säga, utan det tar mer tid för vissa än för andra. En tjej fick vänta i 3mån på sin viktnedgång. Hur tråkigt det än kan vara så är vi alla olika, för mig går det långsamt neråt ibland inte alls men så har jag inte så mycket egentligen att bli av med.
Det verkar som du äter för lite, generella riktlinjer är, 75% fett, 20-25% protein och <5% kolisar. Man ska äta 1-1,5g protein per målviktskilo, vill du väga 60kg ska du alltså äta 60-90g protein. Prova att öka mängden protein för att ett för litet protein intag är inte bra för kroppen och skulle kanske kunna gör att du får ont i lederna.
DU behöver inte äta grisfett om du inte vill, finns smör och kokosfett också.