• Bordeaux

**Den stora feta LCHF-tråden**

BeccaStina skrev 2011-09-12 18:04:20 följande:
    jag e bara rädd att det inte bara är vätska som fastnar :(
    Hur mycket fett kan man lagra på en vecka?
    Jag skulle ha ätit så lchfigt som möjligt men även unnat mig saker som rödvin till maten och en martini eller annan drink. Semester ensamma sådär är ju inte ofta ni gör antar jag, så jag hade passat på att njutit så mycket som möjligt. Det du går upp om det nu skulle vara lite fett också kan du ju alltid gå ner senare.
  • Bordeaux
    BeccaStina skrev 2011-09-12 18:27:25 följande:
    det e första gången vi är ensamma mer än 1 natt på 3 år :) ska bli toppen skönt då det e svärmor och svärfar som gett mig och sambon resan i min 25års present, har all inclusive på hotellet så något måste man ju kunna hitta att äta :)
    Njut och skit i vågen!
  • Bordeaux
    Sigrid skrev 2011-09-12 19:28:46 följande:
    Ja, jag vet att det finns en massa LCHF-gosaker, de tänker jag absolut testa. Men ibland blir man bjuden på kalas eller bara vill äta något annat. Var mest nyfiken om det händer något ofrivilligt med vikten om man äter icke-LCHF ibland.
    Jag kan bara prata för vad som händer med mig, vi är ju alla olika. Viktnedgången avstannar och ibland går jag även upp i vikt. Vanliga sötsaker smakar inte alls lika gott längre så automatiskt tar jag mindre än jag hade gjort förut och det är ju bra. Ibland kan jag få ruggigt ont i magen också om det blir för mycket av fel kolisar.
  • Bordeaux

Jag ville ju se programmet men det går inte pga upphovsrättsliga orsaker så kan man inte se programmet utanför Sverige. Jag kan se melodifestivalen, hipp hipp, och typ alla andra program som finns på svt-play förutom det här.

• Bordeaux
    Tetran skrev 2011-09-13 15:54:34 följande:
    JAg har försökt att registrera mig massor av gånger, men kommer inte längre än så. Men jag SKA väl registrera mig, eller? Eller måste jag inte det för gratisvarianten?
    Det stämmer att du måste regga dig med ett användarnamn för att få tillgång till gratisdelen.
  • Bordeaux
    Tetran skrev 2011-09-13 17:40:50 följande:
    Jag kommer inte ens så långt. 
    Vad är det som går fel då?
  • Bordeaux
    The Kittycats skrev 2011-09-13 18:02:30 följande:
    Jo iof, men jag tycker det är lite konstigt att gå från Bregott till Lätta för små barn. Speciellt som de i övrigt satsar på ekologisk mat och så få tillsatser som möjligt.
    Har du några bra argument för Bregott som jag kan använda. Jag fastnar i formuleringarna.
    Bregott är naturligare än Lätta och om det ska vara ekologisk mat utan tillsatser så varför har ni då bytt ut ett smör utan tillsatser till ett margarin som har en massa?

Nu uttryckte jag mig dåligt men du förstår åt vilket håll jag vill komma.
  • Bordeaux
    Tetran skrev 2011-09-13 18:15:46 följande:
    nej, jag fyller i allt och tryckdr på registrera. Sen på nästa sida står ett fellmeddelande som inte går att tyda. o sen kommer jag inte längre. 
    Har du provat en annan webläsare?

Jag har problem med payson som bara fungerar i den ena webläsaren men inte den andra, don't know why.
  • Bordeaux
    Tetran skrev 2011-09-14 09:15:47 följande:
    JAg blir tokig på matdagboken. Har mailat med en kille där, men nu verkar han inte vilja hjälpa längre när jag skrivit att jag vill börja med gratisvarianten. Eller så har han blivit sjuk.
    Hur lång tid tar det innan man får verifieringsmailet? 
    Är det inte enklare att skaffa en ny mejladress som du bara använder till skitsaker och använder webläsaren där det fungerade?
  • Bordeaux
    NSJD skrev 2011-09-14 12:05:15 följande:
    Ps har kommit så här långt än så länge:
    Våg
    Måttband
    Ägg
    Smör
    Grädde
    Bacon
    Broccoli, vitkål o blomkål
    Grönsaker ovangjord
    Lök
    Fiberhusk..
    Kött, fisk, kyckling är bra att ha hemma. Ost som man kan småäta när suget sätter in typ babybel, skrattande kon.

Läs på så mycket du kan, böcker är nog bäst sen nätet, börja kolla recept och gör en matlista (det borde man göra oavsett kosthållning)
    kokosfett ska man inte glömma.
    Skaffa konto matdagboken.se eller minmat.se och börja skriv in hur mycket du äter och av vad. Det skulle du kunna börja med direkt för att få upp vanan.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**