ThePointOfItAll skrev 2011-09-30 09:10:53 följande:
Jaha, nu har Danmark infört fettskatt, ett smörpaket blir motsvarande 3 dk dyrare ... Hoppas inte Sverige hakar på.
Sockerskatt har det väl pratats om mer på sista tiden än fettskatt? Har fått för mig det iaf men jag följer inte riktigt debatterna i Sverige så mycket.
Fast jag blir påverkad av allt ni nämner om smörbrist att jag alltid köper ett par paket när jag är i affärn och just nu har 2kg smör i kylen och 2l grädde

FasterK skrev 2011-09-29 21:30:37 följande:
Snart 10 veckor avklarade med LCHF. Det går långsamt, men jag tror att ca 0,5 kilo i veckan är en bra takt på viktnedgången. Jag fick inget "ras" (konstaterade jag en smula avundsjukt

) i början, utan det har varit det där halvkilot ca i veckan. Har bestämt att ge det 8 månader för att sedan utvärdera om jag ska fortsätta den lite striktare linjen eller föra in lite mer kolhydrater och träna mera.
Är ca 4,5 kg lättare. Byst -3,5, midja - 4, stuss -4, lår -4,5, vad -1,5, överarm -1. Det har alltså hänt en del när jag mäter. Det känns runt magen som om jag gått ner mer faktiskt. Tycker jag märker av den där "omformande" effekten en del pratar om.
Jag ligger i kalorier på ca 1400-1500 om dagen. Får inte i mig mer mat och undrar ibland om jag äter för lite. Ligger nu på ca 4,58% (17,25) kolhydrater per dag.
Hur går det för er andra?

Det går sämre, känns som jag hoppar fram och tillbaka. Försöker äta ordentlig LCHF när vi är ensamma men när vi får besök och det ska ätas ute är det mycket svårare. Har haft besök nu ett tag och det har blivit massor av ostbrickor, vin och fondue. Ostfonduen serveras med potatis och vittbröd tyvärr. Så just nu efter besöket är jag tillbaka på min innan lchf-vikt tyvärr. Trist är det men jag vet ju att jag får skylla mig själv.
Motivationen till att investera i ett gymkort ökar iaf