Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

mammelie1891 skrev 2012-04-18 20:02:01 följande:
    Totalt intag Fett: 151 g Protein: 56 g Kolhydrater: 12 g 1623 kcal
    Tumregel:

Kolisar: <20 g per dygn
    Protein: 1-1,5 ggr målvikt i gram
    Resten fett 
  • Martina 76
    korin skrev 2012-04-18 21:49:20 följande:
    Så det är inte "hela världen" om får i sig mer fett?
    Inte så det minskar fettförbränningen eller så?
    Tja...man ska ju inte få i sig hur mycket energi som helst om man vill tappa i vikt. 
  • Martina 76
    EEE skrev 2012-04-18 22:13:27 följande:
    Visserligen inget kokos i det här men detta ska jag göra så fort min beställning med lchf-stuff kommer. Har beställt jordnötssmör bl.a. www.alltforforaldrar.se/56kilo/snickersbitar-.../ Jag älskar nötter i alla dess former så jag tror jag kommer älska dessa!
    Det blir mycket kolisar från dessa. 
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-18 22:28:52 följande:
    Det här med protein - är det förödande att äta mer protein än 1-1,5 x målvikten om man vill ner i vikt? och "resten fett".. vaddå resten? resten av... vad?
    Resten av dagsintaget. Stort intag av protein kan hindra ge insulinpåslag och hindra viktnedgång.
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-18 22:50:50 följande:
    Martina: kan man känna av insulinpåslaget? För jag har ju ätit drygt 100 gr protein, o ändå gått ner i vikt... Det kan ju iofs förklara varför sambon rasar (vägde 120 vid start)..
    Vet faktiskt inte. Jag har bara läst någonstans att mycket protein kan påverka insulinet. Men som allt annat är det väl individuellt och karlar har ju mer muskelmassa och tål generellt sett mer än oss kvinnor utan att insulinet påverkas.
  • Martina 76
    Hoppet 3 skrev 2012-04-18 22:57:17 följande:
    Martina: hur räknar man 1-1.5 protein och målvikt? Kan du skriva ett ex?
    Målvikt 60 kg ger alltså 60-90g protein om dagen.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-19 10:31:20 följande:
    Aha, nu trillade min polett ner, tror jag Så om jag väger 64 kg ska jag äta 64-94 g protein per dag? Eller ska jag äta lite mindre om jag vill tappa vikt?
    64-96 om man ska vara petid...

Det är bara en riktlinje för att man inte ska överäta proteiner. Du verkar ju tappa sakta men säkert så det finns väl ingen anledning till ändring? Personligen tror jag att långsamma förändringar blir bestående medan "quick-fix" lätt går om intet. Det tar tid att bygga muskler och bränna fett! 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-19 10:33:25 följande:
    Jag har bokat mig på spinning + cx worx i morgon. Kommer ta det väldigt lugnt på spinningen. Och är jag slut i kroppen efter spinningen hoppar jag cx:en. Läskigt vad svag jag blivit i kroppen, jag som var så vältränad förra veckan!
    I och med att du egentligen är stark och vältränad så kommer det nog tillbaka när kroppen inte är i "stressläge" längre. Ta det bara lungt och känn efter så att du inte kör för hårt så ska nog kroppen vara tillbaka snart!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**