• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • masou

först skulle man bli också :)
    BF 10 augusti!

• Greta

Hej Alexandraaa :) Välkommen!

Capa, du kanske kan lägga till den andra trådens adress i trådstarten om någon nykomling vill gå tillbaka och se vad som har hänt.

Jag antar att vi fortsätter som vanligt i den här då?

• Greta

TantKerstin: Ang. KUB testet. Vanligtvis så tar man först ett blodprov i v 11. Sedan får man komma tillbaka ca två veckor senare (v 13) för att göra ett långt UL. Då mäter dom framförallt nackspalten på fostret men även alla andra organ. Sedan slår dom ihop alla parametrar: Ålder + blodprov + resultatet från UL = sannolikheten för Down Syndrom. Får man sämre sannolikhet än 1/200 går man oftast vidare med ett fostervattensprov som ger ett exakt svar på om det är Down Syndrom eller inte.

Ang. träningen så har pga. januari månads illamående och mkt att göra i februari knappt hunnit med någon träning alls. Jag tänkte sätta igång nu igen när jag mår bra och energin är tillbaka. Jag ska faktiskt till gymet senare idag, ska bli hur gött som helst! Jag tror man kan köra på med styrketräning nästan hela tiden, bara man är lite påläst på vilka övningar man ska undvika osv. Jag har hört att rumpan blir lidande vid en graviditet eftersom den hela tiden ligger i "slappläge". Det kan nog inte vara fel att lägga lite extra krut på den Glad Spinning t ex tror jag också ska funka ett bra tag.

Fru R: Har du så ont av foglossningarna? Kan inte lite avslappnande yoga vara bra för kroppen då?

Capa: Kolla upp Yoga kursen, det vore jätteskoj att gå ihop Glad

• Capa
    Greta skrev 2011-02-20 16:33:59 följande:
    Hej Alexandraaa :) Välkommen!

Capa, du kanske kan lägga till den andra trådens adress i trådstarten om någon nykomling vill gå tillbaka och se vad som har hänt.

Jag antar att vi fortsätter som vanligt i den här då?
    Absolut, lägger till den!! Glad
    Ska vi skriva in BF redan nu eller ska vi vänta tills efter RUL?? Vad säger ni??
    Antar att dom flesta av oss kommer bli flyttade då ju Skrattande

Jag ska kolla upp yogan, har inte hunnit än. Haft fullt upp med städdag idag och det tar ju sin lilla tid när man måste vila varje kvart efter allt flåsande haha
  • Greta
    Capa skrev 2011-02-20 17:30:45 följande:
    Absolut, lägger till den!! Glad
    Ska vi skriva in BF redan nu eller ska vi vänta tills efter RUL?? Vad säger ni??
    Antar att dom flesta av oss kommer bli flyttade då ju Skrattande

Jag ska kolla upp yogan, har inte hunnit än. Haft fullt upp med städdag idag och det tar ju sin lilla tid när man måste vila varje kvart efter allt flåsande haha
    Jag röstar på att vi väntar med BF-listan efter RUL. Det kommer väl bli ett himla uppdaterande annars eftersom man alltid blir flyttad en dag hit eller dit.
  • Blondie82

Håller med, vi kan vänta tills efter RUL för som sagt vi kommer nog alla bli flyttade på hit eller dit Solig
    Åh nu blir jag sugen på att gå över till den andra yogan ändå, hade varit så kul att gå flera stycken. Synd att man missar sista gången men efter vad jag läste på hemsidan att om man missar en gång kan man ta igen det på en av de andra kurserna. Hmm dock tror jag att man var tvungen att avböja sig den kursen jag än anmäld till senast 10 dagar innan kursstart så jag klarar mig kanske på håret där. Skall ringa och kolla i morgon för det hade varit så kul att gå med er Skrattande

• nerdgirl78

Då hoppar jag väl in här också även om jag inte hunnit skriva så mkt i förra tråden :)

• TantKerstin

Ni har säkert gått igenom det här tidigare..men jag frågar ändå Var i stan bor alla? Ganska många bodde i Partille som jag förstått det?

• Greta
    Blondie82 skrev 2011-02-20 18:33:26 följande:
    Håller med, vi kan vänta tills efter RUL för som sagt vi kommer nog alla bli flyttade på hit eller dit Solig
    Åh nu blir jag sugen på att gå över till den andra yogan ändå, hade varit så kul att gå flera stycken. Synd att man missar sista gången men efter vad jag läste på hemsidan att om man missar en gång kan man ta igen det på en av de andra kurserna. Hmm dock tror jag att man var tvungen att avböja sig den kursen jag än anmäld till senast 10 dagar innan kursstart så jag klarar mig kanske på håret där. Skall ringa och kolla i morgon för det hade varit så kul att gå med er Skrattande
    Om du missar sista gången så kan du ju säkert ta igen det på någon av de andra dagarna/kurserna precis som du säger. Håller tummarna för att du kan byta Glad
  • Greta
    TantKerstin skrev 2011-02-20 19:28:12 följande:

Ni har säkert gått igenom det här tidigare..men jag frågar ändå Var i stan bor alla? Ganska många bodde i Partille som jag förstått det?

Jag bor i Partille. Det är några fler som gör det också. Vart bor du?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011