• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta
    Fru R skrev 2011-03-27 19:33:11 följande:
    JenJen: Håller tumamarna stenhårt att ni får lägenhetern!  Skönt att eran hyresvärd tänker på er.

Greta: Kul med vagn, men visst är det jobbigt när det finns så många att välja på. Beslutsångest i mängder. Bugaboon är snygg!Huga va jobbigt med migrän! Hoppas du mår bättre nu. Det blir fler gånger.

Tack tjejer för en jättetrevlig fika! Salladen var verkligen jättegod! Kommer nog att drömma ljuva drömmar om den i natt!
    Dumma, dumma snö...
    Ja vagnvalet är inte lätt. Vi struntar fullständigt i märke och hur den ser ut egentligen. När vi hade gått igenom våran kravlista var det den enda som passade in. Det enda negativa är att den är så satans dyr. Men jag ska åka och kolla på en beganad imorrn och hoppas innerligt att det bara är att slå till på den. Isåfall behöver vi bara lägga 4500:- för hela kitet: liggdel, sittdel, regnskydd, vinterhjul + lite andra småsaker som ståbräda (som jag inte har användning av) mugghållare och shoppingkrokar (vad nu detta är).

Angående yogan så möts jag också gärna upp innan. Men för någon som inte känner mig så ser jag inte gravid ut, så håll inte utkik efter det Glad Vi får bestäma lite närmare en plats som inte går att missa. Bilder finns ju också på hemsidan för oss som inte har träffats än.
  • Capa
    Fru R skrev 2011-03-27 19:33:11 följande:
    JenJen: Håller tumamarna stenhårt att ni får lägenhetern!  Skönt att eran hyresvärd tänker på er.

Greta: Kul med vagn, men visst är det jobbigt när det finns så många att välja på. Beslutsångest i mängder. Bugaboon är snygg!Huga va jobbigt med migrän! Hoppas du mår bättre nu. Det blir fler gånger.

Tack tjejer för en jättetrevlig fika! Salladen var verkligen jättegod! Kommer nog att drömma ljuva drömmar om den i natt!
    Dumma, dumma snö...
    Åååh jisses ja den där mangorajan måste jag köpa hem!! Tänkte försöka mig på att göra en liknande sallad idag, himla gott ...... craving på G?? Tungan ute
    Jenric skrev 2011-03-27 21:01:16 följande:
    Tack! Ja, vi hoppas ju verkligen att vi får den nu... den skulle passa oss perfekt. Skulle bli otroligt besviken om vi inte får den (har redan börjat möblera i tanken, hahaha).

juliaa: lycka till på UL på tisdag!

"Yogagänget": jag träffas gärna utanför 16.45. Dum fråga kanske, men hur vet man att det är ni som står där?Drömmer Såg även någon fundering tidigare ang. klädsel. När jag har yogat på gymmet (typ power-yoga eller vad det heter) har man inte haft skor eller strumpor, långärmat vet jag inte heller om man måste ha, men det är skönt att ha en tröja att ta på sig på slutet, då det brukar vara "avslappning". Ser mycket fram emot torsdag!
    Ja som nån skrev kan du spana in bilderna på hemsidan, annars har några av oss facebook, du får gärna lägga till mig där om du vill. Inboxa mig bara så får du mitt hela hemliga namn Flört
    Håller tummarna nu att ni får lägenheten!! Låter iaf som ni har ett förstående hyresbolag så nu hoppas jag att ni får förtur med Glad
    Greta skrev 2011-03-27 22:09:42 följande:
    Ja vagnvalet är inte lätt. Vi struntar fullständigt i märke och hur den ser ut egentligen. När vi hade gått igenom våran kravlista var det den enda som passade in. Det enda negativa är att den är så satans dyr. Men jag ska åka och kolla på en beganad imorrn och hoppas innerligt att det bara är att slå till på den. Isåfall behöver vi bara lägga 4500:- för hela kitet: liggdel, sittdel, regnskydd, vinterhjul + lite andra småsaker som ståbräda (som jag inte har användning av) mugghållare och shoppingkrokar (vad nu detta är).

Angående yogan så möts jag också gärna upp innan. Men för någon som inte känner mig så ser jag inte gravid ut, så håll inte utkik efter det Glad Vi får bestäma lite närmare en plats som inte går att missa. Bilder finns ju också på hemsidan för oss som inte har träffats än.
    Vi fastnade för en teutonia som lätt stiger i priset den med. Köpte en beg duo inkl regnskydd, myggnät och hjulskydd för 2500, iofs en -07 men tyckte att årgången kvittade. Vi är helnöjda iaf. Sparade ju en bra slant med så nu kan jag shoppa lite extra när jag ska till ullared i helgen, beg är bra Tungan ute 
    Blondie82 skrev 2011-03-27 21:44:22 följande:
    Ja efter att ha legat och vilat hela kvällen ända sedan jag kom hem så känner jag mig lite bättre nu tack Glad Kände mig nästan febrig när jag kom hem så jag blev lite orolig ett tag att jag skulle bli sjuk. Dåligt tajming nu när jag skall börja nytt jobb på onsdag. Men det verkar ha vänt!
    Jenric skrev 2011-03-27 21:01:16 följande:
    Tack! Ja, vi hoppas ju verkligen att vi får den nu... den skulle passa oss perfekt. Skulle bli otroligt besviken om vi inte får den (har redan börjat möblera i tanken, hahaha).

juliaa: lycka till på UL på tisdag!

"Yogagänget": jag träffas gärna utanför 16.45. Dum fråga kanske, men hur vet man att det är ni som står där?Drömmer Såg även någon fundering tidigare ang. klädsel. När jag har yogat på gymmet (typ power-yoga eller vad det heter) har man inte haft skor eller strumpor, långärmat vet jag inte heller om man måste ha, men det är skönt att ha en tröja att ta på sig på slutet, då det brukar vara "avslappning". Ser mycket fram emot torsdag!
    Tänkte för en stund skriva att du får hålla utkik efter ett gäng gravida kvinnor men så kom jag på mig själv med att det kanske inte är så lätt när alla som kommer dit den tiden är gravida Tungan ute. Du får spana in bilderna på hemsidan och så får vi hålla koll efter dig Skrattande
    Nää nu ska du inte bli sjuk ju!! Var ska du börja jobba?? Se nu till att hålla dig frisk, yoga på torsdag och det får du ju inte missa heller Skrattande
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-28 07:34:52 följande:
    Åååh jisses ja den där mangorajan måste jag köpa hem!! Tänkte försöka mig på att göra en liknande sallad idag, himla gott ...... craving på G?? Tungan ute

Nää nu ska du inte bli sjuk ju!! Var ska du börja jobba?? Se nu till att hålla dig frisk, yoga på torsdag och det får du ju inte missa heller Skrattande
    Nää jag skall försöka att inte bli sjuk! Jag menar yogan kan jag ju inte missa Skrattande Veckans näst viktigaste höjdpunkt next efter mitt BM besök på tosdags morgon. Skall bli skönt att prata ut om de där jäkla sammansdragningarna som inte vill ge med sig .Börjar känna att 10-20 stycken per dag kanske inte är något man bara skall strunta i??

Är konsult så jag är fastanställd på Proffice. Mitt uppdrag jag har idag tar tyvärr slut nu i mars så det blev till att byta. Trodde ingen skulle vilja ta in en gravid tjej för bara 2 månader men så från ingenstans dök ett kort uppdag upp som ekonom på Bokia så det skall bli kul att testa lite nytt!

hmm ni har gjort mig sugna på den där pastan nu... kanske bli tvungen att springa dit på lunchen och köpa den Tungan ute

Ha en bra dag i solen allesammans!!! Solig
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-28 07:49:40 följande:
    Nää jag skall försöka att inte bli sjuk! Jag menar yogan kan jag ju inte missa Skrattande Veckans näst viktigaste höjdpunkt next efter mitt BM besök på tosdags morgon. Skall bli skönt att prata ut om de där jäkla sammansdragningarna som inte vill ge med sig .Börjar känna att 10-20 stycken per dag kanske inte är något man bara skall strunta i??

Är konsult så jag är fastanställd på Proffice. Mitt uppdrag jag har idag tar tyvärr slut nu i mars så det blev till att byta. Trodde ingen skulle vilja ta in en gravid tjej för bara 2 månader men så från ingenstans dök ett kort uppdag upp som ekonom på Bokia så det skall bli kul att testa lite nytt!

hmm ni har gjort mig sugna på den där pastan nu... kanske bli tvungen att springa dit på lunchen och köpa den Tungan ute

Ha en bra dag i solen allesammans!!! Solig
    Jaa du bor ju nära och bra till arkaden så det tycker jag du ska prova Glad

Ojj, har du så mycket sammandragningar redan så tycker absolut inte att du bara ska strunta i det Förvånad
    Jag ska till bm redan idag, har för mig att hon sa att vi skulle lyssna på hjärtat men minns inte riktigt.... ska bli kul iaf  att ta en tripp ut i vårsolen lagom till lunch, snön fick inte ligga kvar iaf HA så bra!! Glad
  • L86

Låter som ni hade trevligt på fikan! Var kan man köpa denna fantastiska sallad som alla pratar om? Flört

Funderar också lite på hur jag ska känna igen er utanför yogan!? Löser sig nog Glad Läste i mailet man fick att man ska ha med sig en kudde! Ska ni andra ha det? Och vilken sorts kudde då, en vanlig "sovkudde" eller?

• Blondie82

Varför skall BM alltid vara så svåra att få tag p när man verkligen behöver prata med dem Rynkar på näsan börjar stressa upp mig över mina sammandragningar och det gör ju inte saken bättre direkt. Pratade men vanlig rådgivning och hon sa att jag skulle se till att bli undersökt inom 12 timmar från det att de började... men de har ju hållit på i en veckas tid så här ofta nu. Säkert inget att bli rädd för man man har ju en tendes att skrämma upp sigsjälv extra mycket nu. Sen blir det ju inte bättre av att Barnmorskegruppen säger att de skall se till att min BM ringer mig SNARAS.... hade det inte varit för att den lilla sparkade på mig i morse så hade jag nog varit i upplösningstillstånd just nu Tungan ute

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-03-28 09:34:02 följande:
    Varför skall BM alltid vara så svåra att få tag p när man verkligen behöver prata med dem Rynkar på näsan börjar stressa upp mig över mina sammandragningar och det gör ju inte saken bättre direkt. Pratade men vanlig rådgivning och hon sa att jag skulle se till att bli undersökt inom 12 timmar från det att de började... men de har ju hållit på i en veckas tid så här ofta nu. Säkert inget att bli rädd för man man har ju en tendes att skrämma upp sigsjälv extra mycket nu. Sen blir det ju inte bättre av att Barnmorskegruppen säger att de skall se till att min BM ringer mig SNARAS.... hade det inte varit för att den lilla sparkade på mig i morse så hade jag nog varit i upplösningstillstånd just nu Tungan ute
    I vilka situationer är det du får sammandragningar? Jag har i två veckor haft mycket sammandragningar men bara när jag är fysiskt aktiv och min barnmorska sa att det var okej så länge det släppte när jag satte mig ner. Blev skickad på akut ultraljud förra veckan när jag hade haft sammandragningar i princip en hel dag men allt såg bra ut.
  • Fru R

JenJen: haha, jo då har man ju nästan flyttat in när man mörblerar i huvudet. Ni får den säkert. Det är ett fint område om jag tänker rätt. Det finns en väldigt bra kinakrog i närheten. Skulle kulla bo där... Drömmer

Blondie: Skönt att du mår bättre! Inte kul med sammandragningarna! Tycker verkligen du ska prata med din BM om det. Och om du köper salladen, prova Mangoraja såsen! Helt underbar!  *dreggel dreggel*

Greta: Jag tyckte ändå att det svåra med att köpa/kolla på vagn var att just veta vad som är viktigt eller bra att ha. Vi gjortde några så här i efterhand missar med våran vagn, men det mesta går ju att leva med. Ang priset så är ju priserna inte så roliga om man ska köpa en ny vagn. Får hoppas att den du hittade är fräsch!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Myrangbg skrev 2011-03-28 10:19:45 följande:
    I vilka situationer är det du får sammandragningar? Jag har i två veckor haft mycket sammandragningar men bara när jag är fysiskt aktiv och min barnmorska sa att det var okej så länge det släppte när jag satte mig ner. Blev skickad på akut ultraljud förra veckan när jag hade haft sammandragningar i princip en hel dag men allt såg bra ut.
    Oh, läskigt! Men de sa att allt var ok antar jag?!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile
    Fru R skrev 2011-03-28 10:33:26 följande:
    Oh, läskigt! Men de sa att allt var ok antar jag?!
    Ja de gjorde både VUL för att kolla livmodern och vanligt UL och allt såg fint ut och jag fick dessutom två kort till
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011