• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Capa skrev 2011-04-14 13:52:35 följande:
    Sådär, nu åkte BF-listan upp Baby
    Gött! Skrattande

Greta:
    Trist att sängen inte var som du hade tänkt dig. Men håller med, plast känns inte kul. Men vilka fynd du gör!! Och att måla om kan få möbler att kännas som helt nya. Kul! Verkar som att ni gjorde ett riktigt klipp med barnvagnen också. Tur att det finns några som väljer att köpa splitter nytt fö 12000 kr, så kan vi fynda sedan Flört
  • VildVittra

Här är det en sjuk liten ettåring som tar all energi som finns...ja eller sjuk, hon fick ett års vaccinet i går och har varit så dålig, hög feber, ont och ledsen hela natten...sov kanske 30 mins i stöten. Hon är fortfarande inte bra men alvedonet hjälper ju lite i allafall men hon orkar inte mycket. Hon blir så ledsen när hon vill leka men orkar inte och ont gör det i låret så hon kan inte krypa heller.

Vaccin är toppen visst !!! men det här va ingé kul alls.

Sexåringen är toppen i allafall och hjälper till så mycket han kan =)))

Bebisen i magen buffar mest på morgonen...lär väl bli en morgonpigg bebbe till hehhee

JAJA sova får man göra i graven *fniss*

Vi kommer inte köpa mycket nytt alls eftersom vi har det mesta kvar, Bella är ju bara ett år. Men nått som bara är minis måste jag ändå köpa. Har redan två vanliga spjälsängar men bara ett babytäcke så blir väl att köpa ett juniortäcke till Bella så mini kan ta det hon har nu. Lakan och örngott har vi både rosa och blå, vita och gröna så det är lugnt.
    Nej det verkar som det enda vi kommer köpa är en syskonvagn...blir nog en begagnad eller om ett mirakel inträffa en ny BOZZ syskonvagn (den är så himla snygg och rätt enl. mig)

Ska till BM den 28de april på vanlig koll och då skulle vi prata om Aurora mottagningen igen. Min första förlossning var hemsk och har lämnat jobbiga minnen i mig, när jag gick med Bella fick jag bli Aurora patient och fick massor av pepp och stöd från dem. Nu blev det ju som det blev ändå med Bellas förlossning, 1,timme 40 min´s från vi kom till Östra var ungen UTE! Inte hann man med nån EDA nu heller. MEN det som jag tyckte var värst för mig var att bli sydd utan bedövning efter hon var född. SÅ ska det väl inte behöva vara?? Jag vägrar sys igen utan bedövning. Då får de låta bli att sy!!
    Men i allafall ska jag be om att bli Aurora patient igen för det är bara så att jag tycker förlossningspersonalen lyssnar bättre om man är det.

OJ långt det blev. (skriver ju inte så ofta liksom)

OM Bellisen är frisk i nästa vecka skulle jag vilja med och fika...blir det nått fika nästa vecka då ?

KRAM Tina aka Nicholas och Isabellas mamma

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • inda

Capa: jag ska dit den 27/4 men tiden går alldeles för långsamt nu!!!

Vad sägs om att boka onsdag nästa vecka, om vi ska ta en helg får vi nog vänta kan tänka mig att många åker iväg nästa helg eller är uppbokade då det är påsk, eller?

Vill också shoppa babymöbler men har inte hittat något som jag verkligen fastnat för : ( men men det kommer väl...

Nä dags att bege sig ut i solen : )

• Capa

Kom tillbaka från rasten på jobb och på mitt skrivbord låg ett jättefint påskägg fyllt med choklad med ett litet påskkort från doktorerna. Tänk att nåt så litet kan göra en så himla glad, tror jag haft turen att jobba med några av Sveriges goaste läkare Solig

Greta skrev 2011-04-14 13:52:19 följande:
    Nej det blev ingen säng igår. Bilden och beskrivningen var rätt dålig och jag hade inte sett just den här modellen innan. När jag kom dit såg jag att hela "ramen" ovantill var i vit plast, vilken var väldigt ocharmigt. Gillar inte plast och absolut inte på möbler. Ska kolla på en annan Blocket säng efter yogan idag. 100 kr för en säng och 70 kr för en barnstol i trä som dom sitter i och äter sen. Lagom tycker jag! Glad Bägge var från Ikea och i mkt bra skick (iaf enligt annonsen). Köpte även en jättefräsch babysitter för 150 kr igår, också från Blocket. Har kommit in i värsta fyndmönstret nu Glad Har planer på att måla barnstolen i en röd blank färg. Min kompis mamma har gjort precis så och det var verkligen jättesnyggt Glad

En Bugaboo från Blocket kan man ju t o m få för en tredjedel av priset. 12 000 kr kostar en ny om man väljer till terränghjul. Alldeles för mkt!! Vi hittade vår för 4000 kr på Blocket. Så viss skillnad. 
    Uuuh, en sån säng såg jag på blocket och blev jätteförtjust men inte Daniel, tur var väl det för plast känns inte så kul..... Däremot köpte vi också vår Teutonia vagn på blocket och sparade 5000, visst är det så kuuul att fynda!! Tänk vad mycket man kan spara på egentligen hihi Tungan ute
  • Greta
    Jenric skrev 2011-04-14 14:09:08 följande:
    Gött! Skrattande

Greta: Trist att sängen inte var som du hade tänkt dig. Men håller med, plast känns inte kul. Men vilka fynd du gör!! Och att måla om kan få möbler att kännas som helt nya. Kul! Verkar som att ni gjorde ett riktigt klipp med barnvagnen också. Tur att det finns några som väljer att köpa splitter nytt fö 12000 kr, så kan vi fynda sedan Flört
    Fynd ja! Om sängen är bra sedan så har jag fått en säng, stol och babysitter för 320 kr Glad Tycker inte riktigt om allt det här nyproducerade som är onödigt dyrt och dessutom rätt fult, iaf enligt min smak. Det är väl jättebra att vissa köper nytt så att vi kan köpa det av dom sen. Oftast är ju inte saker så slitna att det är värt den extrasumman som det blir att köpa nytt.

Dags att göra sig klar för yogan. Ses snart!!
  • stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-04-13 20:41:06 följande:
    Jenjen80: Pratade med FK häromdagen och de har en handläggningstid på 30 dagar, så inom 30 dagar får du svar..förhoppningsvis..

Myran: Fy sjutton Bra att allt så ok ut! Du har inte burit något tungt det senaste? Kan ju ha vart nåt litet kärl som gått sönder bara, så ta det lugnt nu!

StoltCissi: Hejhej o välkommen! Var på hisingen bor du?
    hej hej tack:) o hej alla som säger hej till mig.. ja bor i backa men håller på med en flytt till vårväderstorget:P
    bor du åxå på hisingen?
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-04-14 17:33:01 följande:
    hej hej tack:) o hej alla som säger hej till mig.. ja bor i backa men håller på med en flytt till vårväderstorget:P
    bor du åxå på hisingen?
    Hej, va kul. En till på hisingen. Jag och Tantkerstin bor ganka nära länsmansgården. Vårväderstorget? vart om man får va så nyfiken? Tungan ute Jag bode på Blidväder innan jag flyttade hit.

Nu ska vi äta god mat som min bror fixat till oss. Ska bli gott.
  • lawendel

varit hos bm idag och lyssnat på hjärtat, det gillade inte plutten för herregud som den for runt där inne. 145 slag/min blev det iaf.

jag är på fika på ons om det inte är för tidigt, vid halv sju tiden kan jag..jobbar sent den dagen nämligen..

• lillahumla84

Idag bjöd min bror på
    www.systembolaget.se/MatDryck/Recept/Recept/Kryddstekt-flaskfile-med-rostade-gronsaker-och-yoghurtsas-/
    och till de fick jag att dricka
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=Mousserande&groupfiltersheader=Default&artikelId=539772&varuNr=1996&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dMousserande%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c

Det är otroligt bra att ha en bror som jobbar på systembolaget. Mycket bra tips på Alkoholfritt Flört Så säg bara till om ni vill ha tips så ska jag fråga honom.

Fick oxå provat www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varugrupp=Alkoholfritt&produkttyp=Mousserande&groupfiltersheader=Default&artikelId=23196&varuNr=1918&filters=varugrupp%2cprodukttyp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dAlkoholfritt%26produkttyp%3dMousserande%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252cprodukttyp%252c

är ju oxå otroligt god Skål

Ang fika så kan jag tisdag och onsdag nästa vecka, annars jobbar jag som en tok nu under påsk. 

• stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-04-14 18:09:10 följande:
    Hej, va kul. En till på hisingen. Jag och Tantkerstin bor ganka nära länsmansgården. Vårväderstorget? vart om man får va så nyfiken? Tungan ute Jag bode på Blidväder innan jag flyttade hit.

Nu ska vi äta god mat som min bror fixat till oss. Ska bli gott.
    de  va som  fasen:) så nice..japp höstvädersgatan en 4a där..bor för tillfället i backa.. men lämnat in papper om flytt idag så ska de handlägga o godkänna ärendet så tar minst en månad till..känns lagom stressigt o hinna innan lillkille nr 2 kommer.. aha blidväder känner ja igen hehe
    ahh va gott smaklig måltid
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011