• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-04-14 19:16:27 följande:
    de  va som  fasen:) så nice..japp höstvädersgatan en 4a där..bor för tillfället i backa.. men lämnat in papper om flytt idag så ska de handlägga o godkänna ärendet så tar minst en månad till..känns lagom stressigt o hinna innan lillkille nr 2 kommer.. aha blidväder känner ja igen hehe
    ahh va gott smaklig måltid
    Oj, ja de va lite stressigt kanske Obestämd. Men de är ju klart skönt att ha de gjort innan nr 2 kommer. Önskar vi oxå kunde fått de så men vi får snällt vänta.
    Blidväder va ingen höjdare, är supernöjd på stackmolnsg.

De va kanon gott. vi fick Kryddstek fläskfilé med rostade grönsaker och yoghurtsås med rosmari. Sen så jobbar han på systembolaget så han tipsade mig om att dricka Toselli Spumante (nr 1996). Mums!!!

• Sippann79

Jag har känt krabaten böka runt i magen nån vecka eller så nu. Men min sambo har inte lyckats känna något. Men igår kväll när ag lagt mig bökade det extra mycket så då lyckades han äntligen också få känna att det är något som far runt. Kul att även han får känna det.

• Capa
    Sippann79 skrev 2011-04-15 08:02:23 följande:
    Jag har känt krabaten böka runt i magen nån vecka eller så nu. Men min sambo har inte lyckats känna något. Men igår kväll när ag lagt mig bökade det extra mycket så då lyckades han äntligen också få känna att det är något som far runt. Kul att även han får känna det.
    Igår var också första gången då Daniel (sambon) kände lillkillen riktigt för första gången. Han sparkade och slog och hade sig och Daniel sken upp som bara den haha Inte lika kul för min stackars kissblåsa däremot men det får jag väl bjuda på Glad
  • Blondie82

Ja visst är det härligt när man får dela myset med pappan också! Vår bebis har börjat ge Jonas gensvar när han pratar med den. Först känner han ingenting för den bara bökar lite smått där inne ( moderkakan fram så knappt så jag känner) men då sjunger eller pratar Jonas med den och ett himla sprattleri kan sätta fart :D

Är det många som känt av att bebisen fått sin egen dyngsrytm??

• Devotion

Blondie: ja, vår bebbe har vissa tider när den är extra livlig, men mest beror det nog på vad jag gör! Om jag rör på mig är den stilla, men om jag är stilla och det är tyst så är den livlig som bara den.. inte så lovande inför framtida nätter kanske?!

• Devotion

Jag märkte det jättetydligt på yogan igår. Så länge vi rörde oss och lät var den hur lugn som helst men på vilan blev det full fart därinne!

• Blondie82

Ja samma sak här! Direkt när vi la oss ner för vila så började hela magen dansa runt. Den va verkligen över allt då :D

• Greta
    Devotion skrev 2011-04-15 08:22:24 följande:
    Jag märkte det jättetydligt på yogan igår. Så länge vi rörde oss och lät var den hur lugn som helst men på vilan blev det full fart därinne!
    Samma för mig. De tycker väl om de positiva energierna kanske Glad
  • Capa
    Devotion skrev 2011-04-15 08:22:24 följande:
    Haha, det var samma med denne lille på yogan!! Våra bebisar kanske synkar ihop ett eget litet yogamönster Flört
    Blondie82 skrev 2011-04-15 08:11:01 följande:
    Ja visst är det härligt när man får dela myset med pappan också! Vår bebis har börjat ge Jonas gensvar när han pratar med den. Först känner han ingenting för den bara bökar lite smått där inne ( moderkakan fram så knappt så jag känner) men då sjunger eller pratar Jonas med den och ett himla sprattleri kan sätta fart :D

Är det många som känt av att bebisen fått sin egen dyngsrytm??
    Hihi, samma här!! Daniel lyckas alltid sätta sprätt på bebisen sen håller han på hela nätterna igenom. Som mest aktiv är han på mornarna när jag sitter på jobbet, då är där ett himla liv därinne, så mysigt Glad
    Annars är det som Devotion skrev helt beroende på vad jag gör. Rör jag mig sover han antar jag, dricker jag sprattlar han till hihi Läste nånstans att när dom sover så gör dom det runt 45 min ser vaknar dom igen. Verkar stämma rätt bra på min lille faktiskt Skrattande
  • Jenric
    Capa skrev 2011-04-14 15:02:53 följande:
    Kom tillbaka från rasten på jobb och på mitt skrivbord låg ett jättefint påskägg fyllt med choklad med ett litet påskkort från doktorerna. Tänk att nåt så litet kan göra en så himla glad, tror jag haft turen att jobba med några av Sveriges goaste läkare Solig

Uuuh, en sån säng såg jag på blocket och blev jätteförtjust men inte Daniel, tur var väl det för plast känns inte så kul..... Däremot köpte vi också vår Teutonia vagn på blocket och sparade 5000, visst är det så kuuul att fynda!! Tänk vad mycket man kan spara på egentligen hihi Tungan ute
    Åååh, vad snällt av dem! Undrar om jag kommer få nåt påskägg i år... Tungan ute får nog köpa ett själv om jag ska vara på säkra sidan, haha...

Jag köper gärna begagnat (så länge det är fräscht, eller att man kan fixa till det med tex. målarfärg eller så) och lägger de pengarna man sparar på nåt annat. Bra för miljön också ju! Klart det kan vara kul med nya prylar ibland, men begagnat är ju ofta helt ok.

Greta: Var sängen du kollade på igår efter yoga fin?
    Capa skrev 2011-04-15 08:06:19 följande:
    Igår var också första gången då Daniel (sambon) kände lillkillen riktigt för första gången. Han sparkade och slog och hade sig och Daniel sken upp som bara den haha Inte lika kul för min stackars kissblåsa däremot men det får jag väl bjuda på Glad
    Eric har också känt vår lilltjej röra sig. Och han brukar pussa magen gonatt Glad 

Jag tror att de brukar ligga rätt stilla så länge man själv rör på sig, för då vaggas de liksom till sömns. Men när vi blir stilla så vaknar de nog upp... som på vilan på yogan Glad Fast det stämmer inte alltid, för imorse när jag "sprang runt" och skulle borsta tänderna och greja så började hon sparka ordentligt. Annars är det mest morgon, sen kväll och när jag dricker nåt kallt. Ibland känner jag på bussen på väg till eller från jobbet. Sen även under dagen vid fika eller lunch. Eller när jag bara sitter/står och jobbar. Hahaha.. det blir ju typ hela tiden då Tungan ute

Ps. Den av oss som sjunger högst på yogan nästa gång borde få ett pris av något slag, hehehe... Ds.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011