• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-04-15 10:29:43 följande:
    Ps. Den av oss som sjunger högst på yogan nästa gång borde få ett pris av något slag, hehehe... Ds.
    Haha tänk vad förvånad läraren kommer bli när alla börjar sjunga jättehögt Tungan ute Vi kanske skall ha ett påskägg som pris fylld med gosaker, då kommer alla garanterat vilja vara med och tävla Flört
  • Capa
    Jenric skrev 2011-04-15 10:29:43 följande:
    Åååh, vad snällt av dem! Undrar om jag kommer få nåt påskägg i år... Tungan ute får nog köpa ett själv om jag ska vara på säkra sidan, haha...

Jag köper gärna begagnat (så länge det är fräscht, eller att man kan fixa till det med tex. målarfärg eller så) och lägger de pengarna man sparar på nåt annat. Bra för miljön också ju! Klart det kan vara kul med nya prylar ibland, men begagnat är ju ofta helt ok.

Greta: Var sängen du kollade på igår efter yoga fin?
    Capa skrev 2011-04-15 08:06:19 följande:
    Igår var också första gången då Daniel (sambon) kände lillkillen riktigt för första gången. Han sparkade och slog och hade sig och Daniel sken upp som bara den haha Inte lika kul för min stackars kissblåsa däremot men det får jag väl bjuda på Glad
    Eric har också känt vår lilltjej röra sig. Och han brukar pussa magen gonatt Glad 

Jag tror att de brukar ligga rätt stilla så länge man själv rör på sig, för då vaggas de liksom till sömns. Men när vi blir stilla så vaknar de nog upp... som på vilan på yogan Glad Fast det stämmer inte alltid, för imorse när jag "sprang runt" och skulle borsta tänderna och greja så började hon sparka ordentligt. Annars är det mest morgon, sen kväll och när jag dricker nåt kallt. Ibland känner jag på bussen på väg till eller från jobbet. Sen även under dagen vid fika eller lunch. Eller när jag bara sitter/står och jobbar. Hahaha.. det blir ju typ hela tiden då Tungan ute

Ps. Den av oss som sjunger högst på yogan nästa gång borde få ett pris av något slag, hehehe... Ds.
    Haha, det lär inte bli jag som sjunger högst iaf, jag mimar bara hahaha Jag är för mesig för att höras Tungan ute
    Håller helt klart med dig ang begagnade saker, visst nytt är kul men det är inte lika kul för plånboken. Bättre att lägga dom slantarna på påskgodis haha.

Hur går det för er med inköp till bebisen i möbelväg?? Nu har vi bara skötbord och gungstol kvar, ja iofs är det väl bara säng som är köpt i möbelväg men mer behöver man väl inte....?? Obestämd
  • lillahumla84

Vill bara påminna om att det är baby och ban mässa fre- söndag. Kommer själv missa den tyvärr eftersom jag inte är hemma.Rynkar på näsan Men ni som ska ditt får gärna berätta om ni hitta något skoj Glad.

Ha en kanon bra helg allihop så hörs vi snart igen. Solig

• Greta
    JenJen80: Sängen var i jättefint skick, nästan som ny, så det var inte så mycket att fundera på. Inte för 100 kr iaf. Köpte även matstolen för 70 kr. Lite tråkigare i färg, men den ska ju ändå målas. Så det blev IKEA Gulliver på både säng och stol.

Jag älskar både loppis och Blocket, man kan hitta riktiga underverk där. Med linoljefärg som bästa vän kan det inte bli fel! Glad

Capa: I möbelväg behöver vi också bara en spjälsäng. Gungstol har vi redan, ommålad från loppis såklart Flört Skötbord blir det inget för oss, vi kör på skötbädd istället.
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-04-15 10:58:26 följande:
    Haha tänk vad förvånad läraren kommer bli när alla börjar sjunga jättehögt Tungan ute Vi kanske skall ha ett påskägg som pris fylld med gosaker, då kommer alla garanterat vilja vara med och tävla Flört
    Påskägg som pris lockar ju garanterat Flört hahaha
    Capa skrev 2011-04-15 11:04:55 följande:
    Haha, det lär inte bli jag som sjunger högst iaf, jag mimar bara hahaha Jag är för mesig för att höras Tungan ute
    Håller helt klart med dig ang begagnade saker, visst nytt är kul men det är inte lika kul för plånboken. Bättre att lägga dom slantarna på påskgodis haha.

Hur går det för er med inköp till bebisen i möbelväg?? Nu har vi bara skötbord och gungstol kvar, ja iofs är det väl bara säng som är köpt i möbelväg men mer behöver man väl inte....?? Obestämd
    Nej, jag vågar inte heller ta i så mkt, men det gick lite bättre förra gången när jag satt längre fram, igår såg jag ju inte ens vilka ord vi skulle sjunga Tungan ute Men det kanske ger samma effekt när man mimar..? Glad

Gungstol? Är det en typ "babysitter" eller vad det heter?

För vår del så har vi allt kvar att köpa! Vi har ju bestämt oss för att ha inköpsstopp tills vi flyttat, haha...  Fast säng ska vi få ärva av min syster. Skötbord vet jag inte riktigt, men nya lägenheten har gott om plats i badrummet iaf. Kan inte du lägga upp lite bra länkar till där du brukar titta efter grejer på webben, så kanske jag kan inspireras lite?! Ingen som har en lista på "grejer-man -behöver-innan-bebisen-kommer"? Känner att jag har rätt dålig koll... Obestämd
  • Jenric
    Greta skrev 2011-04-15 13:16:49 följande:
    JenJen80: Sängen var i jättefint skick, nästan som ny, så det var inte så mycket att fundera på. Inte för 100 kr iaf. Köpte även matstolen för 70 kr. Lite tråkigare i färg, men den ska ju ändå målas. Så det blev IKEA Gulliver på både säng och stol.

Jag älskar både loppis och Blocket, man kan hitta riktiga underverk där. Med linoljefärg som bästa vän kan det inte bli fel! Glad

Capa: I möbelväg behöver vi också bara en spjälsäng. Gungstol har vi redan, ommålad från loppis såklart Flört Skötbord blir det inget för oss, vi kör på skötbädd istället.
    Härligt, då har ni allt nu då! Glad Kul att ha lite pyssel att måla och greja med i sommar också!
  • Fru R

hoppar bara in och säger hej och att jag inte glömt av er.
    Alicias feber har gått ner, men hon vill inte äta och säger att hon har ont i magen. Nu försöker vi med allt och inget verkar funka. Har med andra ord en trött, grinig och påfresteande liten tjej här hemma.

Ska läsa tillbaka allt i helgen om jag hinner!
    Kram till alla

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011