• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Jag tyckte det var mysigt att gå där. Visst det som fanns mest var baby/barn kläder till billigare priser men det var en hel del gratisgrejer från ex Libero och liknande som delades ut. Men några jättefynd gjorde man ju kanske inte. Det var mässrabbater på saker men då skall man ju veta innan vad man vill ha och inte. Dock var det 20 % på jollyroom och det var väl där som du Capa tänkte beställa sängen Glad. Så några fynd gjorde jag inte men som sagt var det mysigt att bara gå omkring och titta klämma och känna på alla saker. Blev ett varv på barnvagnsbanan också!

• lawendel

Jag tyckte det var helt hysteriskt. Alla skulle dra med sig sina gigantiska barnvagnar in så man kom ju inte fram någonstans... Fick med mig lite gratisgrejer från libero men annars gick vi igenom det på en timme. Men har man bättre tålamod än mig så kanske det är värt det :) sen så handlade vi så mycket i USA med att det inte kändes nödvändigt att köpa massa kläder och dyl idag.

• ciccile

Jo men mysigt tyckte jag också att det va att gå där men var väl lite besviken över att det inte handlats en massa

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-16 15:16:41 följande:
    Jag tyckte det var mysigt att gå där. Visst det som fanns mest var baby/barn kläder till billigare priser men det var en hel del gratisgrejer från ex Libero och liknande som delades ut. Men några jättefynd gjorde man ju kanske inte. Det var mässrabbater på saker men då skall man ju veta innan vad man vill ha och inte. Dock var det 20 % på jollyroom och det var väl där som du Capa tänkte beställa sängen Glad. Så några fynd gjorde jag inte men som sagt var det mysigt att bara gå omkring och titta klämma och känna på alla saker. Blev ett varv på barnvagnsbanan också!
    Haha typiskt, jag som redan beställt sängen som ligger på posten redo att hämtas, doooooh. Min typiska otur Tomte Jaja, låter inte som jag missade nåt annars iaf, skippar nog mässan helt och fortsätter storstädningen hemma Glad
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-04-16 15:58:50 följande:
    Haha typiskt, jag som redan beställt sängen som ligger på posten redo att hämtas, doooooh. Min typiska otur Tomte Jaja, låter inte som jag missade nåt annars iaf, skippar nog mässan helt och fortsätter storstädningen hemma Glad
    Typiskt. Men det låter som något jag också skulle gjort Flört jag brukar också lyckas med sånt. Åh hur sjukt det än låter men storstädningen är något jag också skulle vilja ge mip påTungan ute men jag får snällt låta bli. Ikväll blir det bio.. dock gick filmen inte förän kl 21.00 sen jag blev gravid har jag inte lyckats hålla mig vaken en hel film igenom på bio haha så det skall bli spännande att se om jag klarar det idag Skrattande
  • Greta

Hej hopp! Har också varit på mässan idag. Är också lite besviken, tyckte det hela var lite klent faktiskt. Jag såg varken åkpåsar eller skötväskor, som jag hade velat kolla på. Tycker också det var lite fjantig rea på märkeskläderna. Hade nog förväntat mig att fynda lite mer. En del gratispåsar, men man får ju inte glömma att man betalade inträde också. Bra var att vi fick kolla ordentligt på en löpvagn som vi är intresserade av. Såg riktigt bra ut och är sugen på att köpa även en sån. Slutade iaf med att jag köpte en pyjamas från Kameleont och en liten söt prickig tygtax Glad

• Greta

Inte en pyjamas till mig alltså utan till bebisen Glad

Myrangbg: Visst behöver man mest baskläder i början. Sånt är ju kanon att köpa på Ullared. De "finare" kläder jag har köpt har varit i stl 62, som jag tror dom kan ha lite längre. Brukar försöka fynda sånt på rean så att man inte behöver lägga ut en mindre förmögenhet på små bodysar som bara används en kort period.

• ciccile
    Greta skrev 2011-04-16 17:20:17 följande:
    Inte en pyjamas till mig alltså utan till bebisen Glad

Myrangbg: Visst behöver man mest baskläder i början. Sånt är ju kanon att köpa på Ullared. De "finare" kläder jag har köpt har varit i stl 62, som jag tror dom kan ha lite längre. Brukar försöka fynda sånt på rean så att man inte behöver lägga ut en mindre förmögenhet på små bodysar som bara används en kort period.
    Jag har faktiskt bara handlat kläder i storlek 50 och 56. Hur länge brukar de kunna ha så små kläder? Jag har tänkt att allt annat handlar man eftersom sen men det kanske är dummt..?
  • Fru R

Låter som om jag gjorde rätt i att inte kuta iväg till mässan mitt i allt här hemma. Synd för er alla som var där och inte tyckte att det inte levde upp till förväntningarna.

Capa: Tack, hon mår bättre, men vill fortfarande inte riktigt äta en rikgit middag. Lätta och fluffiga saker, och just nu får hon hållas.

Myrangbg: 50-56 räcker väl till ca 2 månaders ålder, men har man "otur" så föds bebisen lite större, så då räcker det inte lika länge. Jag tror att jag bara har 5-6 boddysar i 50-56, resten är större. Sedan är det en fördel om man inte får en kräkbebis.  Ett bra tips är verkligen Ullared.

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011