• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lawendel

En fråga! Hur många känner sparkar utanpå? Bebisen håller på för fullt där inne men känns inte utanpå, har moderkakan i framvägg. Hur många veckor kan det dröja? Sambon e sotis :)

• Greta
    lawendel skrev 2011-04-16 23:24:37 följande:
    En fråga! Hur många känner sparkar utanpå? Bebisen håller på för fullt där inne men känns inte utanpå, har moderkakan i framvägg. Hur många veckor kan det dröja? Sambon e sotis :)
    Jag har känt utanpå i snart 3 veckor, men då har jag moderkakan i bakvägg. Är i v.23 nu. Men det är ju olika vart dom är och puffar. Ibland känner man mycket i flera dagar fast inget utanpå och sen helt plötsligt känns det utanpå också. Det är ju inga rejäla sparkar vi pratar om heller utan mer som små puffar. Jag har lärt mig att ingen graviditet är den andre lik, man ska egentligen aldrig jämföra med andra.
  • Blondie82

Precis som Greta sa att det där är ju så olika. Jag känner mest små buffar men ändå en del utanpå magen också. Har moderkakan i framvägg men har noog känt utanpå i ca 3 veckor jag med. Men det beror också helt på hur den ligger och hur den sparkar. Ofta sparkar vår neråt och då känner man ingenting utanpå. Mest de tillfällen när den förmodligen ligger med benen uppe vid naveln som man känner Glad Men jag förstår att din sambo blir sotis. Jag brukar börjar prata med bebisen när den sparkar och då flyger nästan alltid Jonas fram till mig och lägger handen på magen och ser besviken ut när han inte känner något, stackarna, men lite förtjänst skall vi väl ha med tanke på att vi är dem som skall föda fram dem sen Flört

• Capa
    Greta skrev 2011-04-16 17:12:54 följande:
    Hej hopp! Har också varit på mässan idag. Är också lite besviken, tyckte det hela var lite klent faktiskt. Jag såg varken åkpåsar eller skötväskor, som jag hade velat kolla på. Tycker också det var lite fjantig rea på märkeskläderna. Hade nog förväntat mig att fynda lite mer. En del gratispåsar, men man får ju inte glömma att man betalade inträde också. Bra var att vi fick kolla ordentligt på en löpvagn som vi är intresserade av. Såg riktigt bra ut och är sugen på att köpa även en sån. Slutade iaf med att jag köpte en pyjamas från Kameleont och en liten söt prickig tygtax Glad

Åååh vilken supersöt tax!! Minns du vad "affären" hette där du köpte den?? Vill köpa en sån till min lilla systerdotter Skrattande
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-04-17 00:32:56 följande:
    Precis som Greta sa att det där är ju så olika. Jag känner mest små buffar men ändå en del utanpå magen också. Har moderkakan i framvägg men har noog känt utanpå i ca 3 veckor jag med. Men det beror också helt på hur den ligger och hur den sparkar. Ofta sparkar vår neråt och då känner man ingenting utanpå. Mest de tillfällen när den förmodligen ligger med benen uppe vid naveln som man känner Glad Men jag förstår att din sambo blir sotis. Jag brukar börjar prata med bebisen när den sparkar och då flyger nästan alltid Jonas fram till mig och lägger handen på magen och ser besviken ut när han inte känner något, stackarna, men lite förtjänst skall vi väl ha med tanke på att vi är dem som skall föda fram dem sen Flört
    ja har känt ett bra tag e v23+6 idag.. ja väntar barn nr 2 o ser tydligt utanpå när lille simon kickar o rör sig i hela magenGravid
    men så säger ja till min förstfödda son att komma o känna men nepp då slutar han kicka haha..
    ja exakt  håller med vi e värda de myset o kickarna heheh 
  • Capa

Nu har lillebror hicka hihi Så lustigt och mysigt det känns Solig

• Blondie82
    Capa skrev 2011-04-17 11:58:41 följande:
    Nu har lillebror hicka hihi Så lustigt och mysigt det känns Solig
    Åh jag längtar efter att få känna det. Vi fick ju se vår bebis hicka på rul Glad men med moderkakan fram kanske det dröjer lite innan det känns. Jag känner mers bara sparkar när jag ligger på rygg eller sitter halvliggandes i soffan med magen i vädret. Fast igår var vi på bio och då varje gång det belv höga ljud (vilket var i stort sätt hela tiden) så skarkade den på som en vilding Tungan ute fast det resulterade också i att det sparkade hej vilt åt alla håll och kanter så ligamenten fick sig en rejäl omgång... kan säga att jag knappt kunde ta mig hem sen för med varje steg jag tog kändes det som en skarp smärta i sidorna.

Är det någon mer som har problem med smaksinnet? När jag äter så smakar allt gott som vanligt men ett par minuter efter man slutat äta så smakar det så äckligt i munnen Kräks går och borstar tänderna stup i kvarten Flört
  • Jenric

Jag har moderkaka i framvägg enligt RUL (kan den föresten flytta på sig?) och jag känner bebisens rörelser sedan ca 2 veckor, är 23+0 idag. Tror att jag känt tidigare också, men det var först för två veckor sedan som jag verkligen fattade att det var bebisen. Det kan kännas både på sidorna och mitt fram, högt och lågt. Ibland känns det bara "inuti" och ibland syns det utanpå. Eric har kunnat känna med handen ett flertal gånger nu. Det är så mysigt!

Vi var på mässan igår, vet inte om det var värt inträdet men... Vi var där max en timme. Det var inte så "stojjigt" som jag hade förväntat mig, utan faktiskt ganska lugnt, trots så många barn och vuxna. Det var inte ens särskilt trångt, vid den tiden vi var där iaf. Den främsta anledningen till att vi gick dit var barnvagnsprovbanan. Vi provade tre vagnar, en trehjuling (phil&teds) och två fyrhjulingar (kronans och crescent). Fördelen med trehjulingen var ju hur lätt den var att vända. Nackdelen när man skulle uppför trottoarkanter och buss/spårvagn. Man måste se till att framhjulet inte landar ensam vid något tillfälle, då är det lätt att den välter. Fyrhjulingarna var ju lite svårare att vända, men ändå inte så farligt. De kändes mer stabila och Kronans var mycket lättare än Crescent. Fast Eric gillade Crescent-modellen bättre. Båda hade stora hjul i fram och det är nog ett måste för oss, det var inga problem på något av underlagen. Vi såg andra som provkörde vagnar med små hjul i fram. Smidiga att vända runt, men så fort underlaget var lite ojämnt så var det jättesvårt att köra dem framlänges. Men som Greta skrev kunde man ju köpa till terränghjul. Men nu vet vi var vi letar efter lite mer när vi ska skaffa barnvagn och det känns bra, för innan kändes det väldigt luddigt. Vi kommer ju att köpa begagnat, och jag tänker att man kanske börjar med en vagn och sedan byter man, om den inte längre passar ens behov.

Sen köpte jag sån där havandeskapsolja från Weleda, mässpriset var 150 kr, och man fick med lite smått och gott av prover. Men det kändes som att den mest riktade sig till de som redan har barn. Och man ska nog liksom ha bestämt sig redan för vad man vill köpa när man går dit. Vi är ju inte riktigt där än, vi ska ju inte köpa nåt förrän efter 1 juni Glad hahaha, känns som att det kommer bli svårt... Men jag kan ju köpa ett sånt där gravidsmycke - det tar ju ingen plats i flytten Tungan ute

Mmmmm. härlig dag för storstädning... ska jag orka ta tag i det tro?!

• Greta
    Capa skrev 2011-04-17 10:54:05 följande:
    Åååh vilken supersöt tax!! Minns du vad "affären" hette där du köpte den?? Vill köpa en sån till min lilla systerdotter Skrattande
    Kids Concept heter märket. Googla på det + tax så hittar du den nog på någon webbshop. 129 kr såg jag att den kostade ordinare pris, men jag köpte den på mässan igår för 40 kr.
  • Devotion

Nu har vi också varit på mässan och det var väl ingen höjdare. Vi hade gratisbiljetter iaf! Köpte havandeskapsolja och ett graviditetssäkethetsbälte till bilen! Testade två vagnar och blev ännu mer säkra på att vi vill ha Teutonias trehjuling! Så någon nytta gjorde det väl att gå dit!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011