• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • inda

SItter och kikar runt lite på nätet efter bebissaker och har nu fastnat i skötväskedjungeln... TYcker att många väskor känns opraktiska för att vara en skötväska och sen alldeles för dyra (!) så min fråga är vad ni har/ ska köpa för väska? Behöver lite tips Glad

• ciccile

Jenjen80: moderkakan kan flytta sig men tror inte hur mycket som helst, för då skulle väl alla behövt göra ul i slutet av graviditeten. De tror att jag har moderkakan i nederkanten, vilket innebär att den måste flytta sig för att jag ska kunna föda normalt om jag förstått det rätt. En av läkarna som gjort ultraljud på mig jämförde moderkakan med en ballong som tänjs ut när magen växer. Om man ritar lite på ballongen och sen blåser upp den så flyttar det på sig efterhand att ballongen blir större. Lät väldigt pedagogiskt när läkaren sa det men nu vet jag inte om det lät så klokt .

• Capa
    Myrangbg skrev 2011-04-17 16:05:36 följande:
    Jenjen80: moderkakan kan flytta sig men tror inte hur mycket som helst, för då skulle väl alla behövt göra ul i slutet av graviditeten. De tror att jag har moderkakan i nederkanten, vilket innebär att den måste flytta sig för att jag ska kunna föda normalt om jag förstått det rätt. En av läkarna som gjort ultraljud på mig jämförde moderkakan med en ballong som tänjs ut när magen växer. Om man ritar lite på ballongen och sen blåser upp den så flyttar det på sig efterhand att ballongen blir större. Lät väldigt pedagogiskt när läkaren sa det men nu vet jag inte om det lät så klokt .
    Men då måste dom väl göra ett till ul på dig??
    Min låg så när jag väntade Leonora också och då gjorde dom ett extra för att se så jag kunde föda normalt, annars hade det blivit kejsarsnitt.... som tur var hade den dragit sig upp en bra bit Glad
    Min farmor har berättat en skräckhistoria när hon fick min pappa och moderkakan kom ut först, jisses alltså, det vill man nog inte vara med om Förvånad
  • Capa
    inda skrev 2011-04-17 15:31:04 följande:

SItter och kikar runt lite på nätet efter bebissaker och har nu fastnat i skötväskedjungeln... TYcker att många väskor känns opraktiska för att vara en skötväska och sen alldeles för dyra (!) så min fråga är vad ni har/ ska köpa för väska? Behöver lite tips Glad

Med Leonora köpte jag en vanlig väska som man hänger över axeln/bröstet liksom. Den funkade utmärkt som skötväska då den hade massa rymliga fack och hängde görbra på vagnen, dessutom kostade den bara 100 kr jämfört med en skötväska som kostar runt 700 kr och som jag tycker är mer opraktiskt. Funderar på att leta efter nåt liknande igen..... Glad
  • ciccile
    Capa skrev 2011-04-17 18:15:50 följande:
    Men då måste dom väl göra ett till ul på dig??
    Min låg så när jag väntade Leonora också och då gjorde dom ett extra för att se så jag kunde föda normalt, annars hade det blivit kejsarsnitt.... som tur var hade den dragit sig upp en bra bit Glad
    Min farmor har berättat en skräckhistoria när hon fick min pappa och moderkakan kom ut först, jisses alltså, det vill man nog inte vara med om Förvånad
    Ja, jag ska på ul i vecka 32. Fast jag hoppas på att den sitter i bakväggen eller vad det heter . På RUL sa en erfaren att den satt där och sen har jag varit på två ultraljud pga blödning och sammandragningar då har de sagt att den varit i nederkanten men det var unga läkare som gjorde dem ultraljuden så jag hoppas att deras oerfarenhet gjor att de sett fel. Den sista läkaren sa dock att om hon skulle tippa pengar så skulle hon satsat på att den flyttat sig till vecka 32 .
  • TantKerstin

Så..nu har jag äntligen läst ikapp mig

Missade mässan i helgen, men verkar ändå som jag inte missat speciellt mycket. Tråkigt att den inte var så bra

Här är allt bra, har lärt Alexander att klättra upp och ner själv i bilbarnstolen så jag inte behöver lyfta honom, väldigt smidigt och han tycker det är superroligt att få klara det själv.

Är det någon mer som vill ta en fika på onsdag lite senare så är jag gärna på

• Fru R
    inda skrev 2011-04-17 15:31:04 följande:

Vi tyckte också att de var för dyra så vi köpte på Stadium.
    www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag
    Den är inte lika snygg som tex SKip Hop, men den har bra med fack och funkar bra!
    Kolla annars på Blocket efter en bagagnad eller så kommer de säkert att ha rea på typ Babyproffsen eller någon annan affär.
    Myrangbg skrev 2011-04-17 18:57:56 följande:
    Ja, jag ska på ul i vecka 32. Fast jag hoppas på att den sitter i bakväggen eller vad det heter . På RUL sa en erfaren att den satt där och sen har jag varit på två ultraljud pga blödning och sammandragningar då har de sagt att den varit i nederkanten men det var unga läkare som gjorde dem ultraljuden så jag hoppas att deras oerfarenhet gjor att de sett fel. Den sista läkaren sa dock att om hon skulle tippa pengar så skulle hon satsat på att den flyttat sig till vecka 32 .
    Jag har samma sak. Det är det jag fått som förklaring för mina blödningar också. Men min hade redan börjat flytta sig upp vid RUL, men ska också göra en extra koll vid vecka 32. SKönt tycker jag, så slipper man oroa sig för det också.
    Blondie82 skrev 2011-04-17 19:56:42 följande:
    Någon som vet om stöd-gördel funkar mot smärtor i ligamenten också?
    Lite tycker jag allt att det hjälper. Tycker att jag får som mest ont när jag ska sova eller ligger ner utan mitt bält på mig, men å andra sidan så har jag ju bältet på mig som oftast.... Oklart.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Den kanske sitter baktill men långt ner?? Och visst kan den flytta på sig, det gjorde ju min och jag fick en jättebra förlossning Glad Kul att du får ett ul till iaf hihi Hur är det med blödningarna nu då??
    Fru R skrev 2011-04-17 20:19:03 följande:
    Vi tyckte också att de var för dyra så vi köpte på Stadium.
    www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/...
    Den är inte lika snygg som tex SKip Hop, men den har bra med fack och funkar bra!
    Kolla annars på Blocket efter en bagagnad eller så kommer de säkert att ha rea på typ Babyproffsen eller någon annan affär.
    Ja en liknande modell hade jag också och den var helt perfekt!! Blir nog en sån igen.... tyckte det fanns mer plats i en sån än i en riktig skötväska Skrattande 
  • Capa
    Greta skrev 2011-04-17 13:45:56 följande:
    Kids Concept heter märket. Googla på det + tax så hittar du den nog på någon webbshop. 129 kr såg jag att den kostade ordinare pris, men jag köpte den på mässan igår för 40 kr.
    Hittade taxen hihi Kommer nog köpa en till Leonora med och en till lillebror, tyckte dom var jättesöta o Leonora älskar ju hundar!! Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011