• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile
    Capa skrev 2011-04-18 08:33:52 följande:
    Den kanske sitter baktill men långt ner?? Och visst kan den flytta på sig, det gjorde ju min och jag fick en jättebra förlossning Glad Kul att du får ett ul till iaf hihi Hur är det med blödningarna nu då??
    Fru R skrev 2011-04-17 20:19:03 följande:
    Vi tyckte också att de var för dyra så vi köpte på Stadium.
    www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/...
    Den är inte lika snygg som tex SKip Hop, men den har bra med fack och funkar bra!
    Kolla annars på Blocket efter en bagagnad eller så kommer de säkert att ha rea på typ Babyproffsen eller någon annan affär.
    Ja en liknande modell hade jag också och den var helt perfekt!! Blir nog en sån igen.... tyckte det fanns mer plats i en sån än i en riktig skötväska Skrattande 
    Blödningarna har helt slutat nu vilket är så skönt. De kunde aldrig hitta vart det kom ifrån men förmodligen så var det väldigt långdragna spår efter att jag var och lämnade cellprov...
  • emelielj
    Myrangbg skrev 2011-04-18 09:36:44 följande:
    Blödningarna har helt slutat nu vilket är så skönt. De kunde aldrig hitta vart det kom ifrån men förmodligen så var det väldigt långdragna spår efter att jag var och lämnade cellprov...
    Skönt att de slutat nu iaf!
  • Blondie82

Börjar bli sugen på att boka ett tillväxt UL! När man hör om alla andra som skall få se sina bebisar igen så blir an ju själv väldigt sugen Glad Jag har alltid tänkte att det är ju 4 månader kvar sen får man se gullungen varje dag men nu speciellt med alla sammandragningar och oro så skulle det nog vara skönt att ha ett datum att se fram emot och att få en koll att den växer som den skall Glad. Dock har jag ju gjort en hel del vaginala ul för att kolla livmoderhalstappen och det lär nog bli några fler. Någon som det om det är skadligt för barnet på något sätt av att göra många ul? Tänker strålningsmässigt.

• Fru R

Myran: skönt att blödningarna har gett med sig! Inget kul att behöva tänka på det hela tiden.

Blondie: Nej, det är så låga strålningsdoser att det inte är skadligt. Många gör ju uppföljnings ul varje månad och utomlands görs det ofta flera under en normal graviditet.

Är det för att det är vardag eller för att jag faktiskt hinner sitta här inne lite som det är så lugnt!?!?
    Nu har jag i alla fall bokat en tid för vaxning av benen. Jajks va ont det kommer göra, men skönt att slippa se (eller inte se) de lurviga längre!!
    Imorgon ska jag boka klipptid och sedan återstår det en manikyr. Va piffig jag kommer att bli.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • L86

Här börjar jag snart återhämta mig från nattens migränanfall. Fy så ont det gör! Hoppas att det inte kommer tillbaka nåt mer idag i alla fall.

Blondie: Vi är också så sugna på ett TUL! Men om vi gör det så vill vi helst göra ett 3D... synd att det kostar så mycket bara! Som sjukskriven finns det ju många hål att fylla med dom pengarna.. får se hur vi gör helt enkelt.

Annars gick vi in i vecka 25 idag! 15 veckor kvar med andra ord! Längtar!!! Hjärta

• inda

Då har man varit hos BM idag, tog lite nya prover och gjort första mätningen =) Allt såg bra ut bortsett från att sockret låg lite högt men inget alarmerande än =S

Fru R: Låter hur skönt som helst att bli lite ompysslad, även om vissa delar kan vara mer smärtsamma än andra Glad Hade gärna också gjort en "hel renovering" men kommer aldrig till skott... 

L86: Lider med dig =( hoppas att det dröjer ett tag till nästa anfall... 

Angående fika på onsdag eftermiddag så har jag fått förhinder =( boka in fler dagar? 

• Blondie82
    L86 skrev 2011-04-18 14:53:47 följande:
    Här börjar jag snart återhämta mig från nattens migränanfall. Fy så ont det gör! Hoppas att det inte kommer tillbaka nåt mer idag i alla fall.

Blondie: Vi är också så sugna på ett TUL! Men om vi gör det så vill vi helst göra ett 3D... synd att det kostar så mycket bara! Som sjukskriven finns det ju många hål att fylla med dom pengarna.. får se hur vi gör helt enkelt.

Annars gick vi in i vecka 25 idag! 15 veckor kvar med andra ord! Längtar!!! Hjärta
    Yeay äntligen har du kommit över vecka 24 Glad har en vecka kvar och hoppas att det kommer kännas lite skönare och att man kan pusta ut lite i alla fall. Skönt att höra att du mår bättre nu, hoppas verkligen det håller i sig åt det rätta hållet!!

Ja TUL kostar ju mellan 600-850 beroende på vart man gör det och då skulle man egentligen lika gärna kunna göra ett 3D/4D för några hundralappar till. Men det är som du säger, man har inte så mycket pengar över nu.

Nytt läkarbesök i morgon. Vet inte om han gör några koller eller om han bara vill prata om hur det känns nu. Men jag hoppas (även om det inte är trevligt när någon skall upp "där" och greja) att han kollar livmodertappen en gång till.

Kan tyvärr inte heller på onsdag, mina föräldrar kommer äntligen hit och skall få se min mage för första gången Glad skall bli så mys! Men vi kanske kan boka in en fika veckan efter också, ifall det nu ändå är en del som inte kan denna vecka?
  • TantKerstin
    Fru R skrev 2011-04-17 20:19:03 följande:
    Vi tyckte också att de var för dyra så vi köpte på Stadium.
    www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/...
    Den är inte lika snygg som tex SKip Hop, men den har bra med fack och funkar bra!
    Kolla annars på Blocket efter en bagagnad eller så kommer de säkert att ha rea på typ Babyproffsen eller någon annan affär.
    Myrangbg skrev 2011-04-17 18:57:56 följande:
    Ja, jag ska på ul i vecka 32. Fast jag hoppas på att den sitter i bakväggen eller vad det heter . På RUL sa en erfaren att den satt där och sen har jag varit på två ultraljud pga blödning och sammandragningar då har de sagt att den varit i nederkanten men det var unga läkare som gjorde dem ultraljuden så jag hoppas att deras oerfarenhet gjor att de sett fel. Den sista läkaren sa dock att om hon skulle tippa pengar så skulle hon satsat på att den flyttat sig till vecka 32 .
    Men den verkar ju jättebra! Och 99 kronor var ju ingenting, man kanske skulle bege sig till stadium nån dag, tack för tipset

Fy din stackare, hur har dagen vart? Blir det värre med värmen också?

Jag kan nog ta en fika nästa vecka istället, vilken dag passar bäst?
  • stoltcissi

gick in i v25 idag ja med.. el ja 24+0 heheh  o vill åxå gö 3d..
    ska göra ett när ja fått pengar tillbaka från skatten :D
  • lawendel

Blir kanske bättre att ta en dag nästa vecka. Kanske ska ta måndagen när alla är lediga? Om inte alla reser bort över påsk?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011