• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • fröken snö

Hoppas ni alla har haft en skön påsk!

Tyvärr är jag själv helt slut då jag har så svårt att sova på nätterna. Det gör så ont och knakar i höfterna när jag ska vända på mig. Nu har jag haft lov och kunnat ta en tupplur på dagen. Men på tisdag börjar jag jobba igen. Vet inte om jag orkar jobba när det är så svårt att sova.....Nån som har liknande besvär? Tips tas mer än gärna emot Glad

• lillahumla84

Halloj!

Nu har jag vart och jobbat mig på apoteket och pratat med sjukvårdsupplysningen. Jag som i vanliga fall äter Loratadin får fortfarande lov att äta dom. Dock inte när jag ska amma. Det är nämligen så att dom gjort nya studier som gäller från 2011 så det kan vara därför det är så många BM som säger olika.

export.fass.se/pdfprint/servlet/se.itsip.pdfprint.servlets.ConvertServlet&docTypeId=3&userType=2&paraImported=null&orgNplId=null&showParaLink=null&hasEnvSection=no&paraInfo=null&orgCompany=null&docId=38601&fontSize=largest

• ciccile

Hej alla!
    Hoppas ni haft en fin påsk i solen... Jag är på väg hem efter några dagar i Frankrike. Har varit skönt men vädret har varit bättre här hemma!

Ang läkemedel och gravid så tror jag att man ska lyssna på den som ordinerar det. FASS har tyvärr inte alltid rätt och en läkares erfarenhet kan säga att det är helt ok att ta den även om det inte står så i FASS, apoteket och sjukvårdsupplysningen skulle jag tro går helt efter FASS.

• Fru R

Blondie: Oj, Ullared så här i påsk, var det mycket folk? Du måste berätta vad du har köpt, är ltie sugen själv så jag måste stillas lite...

fröken snö: Oh, jag förstår dig med att ha svårt att sova. Har också jättesvårt att sova och vaknar flera gånger och har ont. Knakar i höfterna gör det också. Jag tror att det bäckenet som är såpass rörligt att man kan knäcka med det lite då och då. Lite läskigt faktiskt.

lillhumlan: kör på om de sagt det, jag har redan recept på Tavelgyl sedan tidigare så jag kommer att köra på dem om jag behöver det. Det kommer ju alltid nya rön och undersökningar så det är nog inte så lätt att hänga med.

Myran: välkommen hem! Hoppad du haft det helt underbart och fått vilat och sett mycket! Vinet och osten förtränger vi att du inte fått ta så stor del av ...

Själv är jag sol-sömnig just nu... Suttit ute hela helgen känns det som. Jätteskönt!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Fundering: Tänkte jag skulle ta och tvätta upp alla mina babykläder nu i veckan men började tänka på vad man skall ha för tvättmedel?? Och bör man avstå att använda sköljmedel till bebisens kläder?

• Blondie82
    Fru R skrev 2011-04-24 18:33:09 följande:
    Blondie: Oj, Ullared så här i påsk, var det mycket folk? Du måste berätta vad du har köpt, är ltie sugen själv så jag måste stillas lite...
    Nej det var faktiskt inta alls mycket folk där, de kanske hade fullt upp med alla påskmiddagar Glad Det blev lite smågrejer bara. Extra kudde och täcke (kom på att det behövs även till vagnen), sängkläder, smågrejer till bebisen och lite leggins från mammakläderna. Handlade så mycket sist så det fick bli lite småsaker bara Flört fast man hade ju kunnat handla på rejält om kontokortet hade tillåtit mig att göra det!
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-24 23:03:28 följande:
    Fundering: Tänkte jag skulle ta och tvätta upp alla mina babykläder nu i veckan men började tänka på vad man skall ha för tvättmedel?? Och bör man avstå att använda sköljmedel till bebisens kläder?
    Hahaha, jisses så lustigt för igårkväll satt jag och gick igenom alla babykläder och tänkte precis samma sak haha Jag fick tipset att tvätta med parfymfritt tvättmedel bara och lite sköljmedel. Men sen kom jag på mig med att då får jag tvätta hela familjens kläder så istället för orkar inte släpa hem två olika sorters tvättmedel. Leonora använde jag samma som till mig men tänkte att reagerar hon med utslag så tvättar jag om och tvättar "rätt".
    Vet inte hur jag ska göra nu..... fast neutral kanske är bättre iaf....?? Obestämd

Vad hittade du för skoj på ullared då?? Jag måste dit igen också snart och fylla på i förrådet lite hihi Skrattande
  • stoltcissi

ska t ullared på fredag.. då de jag hyr av anordnar gratis resa dit längtar dit

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-04-25 14:54:47 följande:
    ska t ullared på fredag.. då de jag hyr av anordnar gratis resa dit längtar dit
    Kuuuul med ullared!! Skrattande 

Fy bubblan nu börjar jag verkligen få problem med vätska i kroppen. Fötterna värker som bara den om jag står/går för länge och händerna blev trötta och gjorde ont efter bara ett par putt på gungan när jag var ute med Leonora Rynkar på näsan Nån mer med vätskebesvär?? Ska till bm på onsdag, hoppas på nån mirakelkur haha....
    Dessutom har brösten börjat spänna nåt fruktansvärt, gör sjukt ont emellanåt och igår såg jag att det kom lite vätska ur dom, förstadie till mjölk haha Känner mig som en kossa nu, uppsvälld och snart mjölkdax med 16 veckor kvar till BF haha
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-04-25 17:26:26 följande:
    Kuuuul med ullared!! Skrattande 

Fy bubblan nu börjar jag verkligen få problem med vätska i kroppen. Fötterna värker som bara den om jag står/går för länge och händerna blev trötta och gjorde ont efter bara ett par putt på gungan när jag var ute med Leonora Rynkar på näsan Nån mer med vätskebesvär?? Ska till bm på onsdag, hoppas på nån mirakelkur haha....
    Dessutom har brösten börjat spänna nåt fruktansvärt, gör sjukt ont emellanåt och igår såg jag att det kom lite vätska ur dom, förstadie till mjölk haha Känner mig som en kossa nu, uppsvälld och snart mjölkdax med 16 veckor kvar till BF haha
    Ja min kropp börjar också svullna nu. Vissa dagar kar jag svårt att knyta fingrarna och det ver nästan en lättnad (även om jag har lite pngest och saknar den) när jag fick ta av mig förlovningsringen nu i helgen. Fötterna och benen värker även på mig och imorrn blir det nog till att ge sig av och handla stödstrumpor! Hade hoppas på att hitta det på Ullared men jag lyckades inte lista ut vart dom låg Rynkar på näsan. Brösten spänner och jag väntar bara på att de skall börja rinna ur dem.

Vilken härlig påskhelg vi fått!! Tänk vilket underbart väder. Solig och varmt. Har nog inte varit så här mycket utomhus på väldrigt länge. Men nu är jag noga med att smörja in ansiktet och kroppen, har redan börjat få lite mörka pigmentfläckar så man får nog passa sig.

Hur blev det med fika, någon som är sugen på att ses i veckan??
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011