• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    stoltcissi skrev 2011-04-19 18:27:30 följande:
    då ska man t sahlgrenska imorn för cellprov nr 2 efter sin sån operation man gjort pga cellförändringar.. enl sahlgrenska misstänker man att de ej fått bort allt eftter op o lundby skicka remiss till dem.
    eftersom jag e gravid e det nogrann bevakning på mig..
    känns sådär:(
    Hoppas det går bra i morgon och att du får ett glädjande besked att allt är borta!! Även om det är jobbigt så är det skönt att de håller ordentlig koll!! {#emotions_dlg.flower}
  • inda

stoltcissi: hoppas att det går bra imorgon och som blondie82 sa så är det ju bättre att de har ordentlig koll...

Kom och tänka på gravidförsäkring, man ska väl teckna en vid v25, eller? Även detta känns som en enda pappersröra med gratis försäkring, betal försäkring, inkl barnförsäkring etc. hjärnan strejkar så snart det blir några frågetecken så nu vänder jag mig till er istället och hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite.
    Har ni/Har ni haft försäkring, vilken rekommenderar ni isf?

• Jelli

Har precis bokat tid för 3d/4d-ultraljud på Emmakliniken den 2 juni. Shit vad jag längtar. Jag är inte så bekymrad över det här med att göra några fler ultraljud än vad som "rekommenderas" och gjorde 2-3 VUL och 2-3 Ul förra graviditeten utöver RUL och 3D. Dessutom använde jag AngelSound och lyssnade på hjärtljuden flera gånger. Jag tänker att det i vissa länder, tex USA, görs bra många fler ultraljud och det verkar ju gå bra... eller? det får såklart finnas någon måtta, men att göra några stycken tror jag inte är nån fara.

3D vill jag göra dels för att vi gjorde det förra gången och det är kul om båda barnen får en film från när de låg i magen, dels för att jag vill veta att allt är som det ska. Det känns som alldeles för lång tid mellan RUL och förlossning så en liten titt däremellan tycker jag man borde få. Nu får vi pröjsa 1700 för det men jag tyckte det var värt vartenda öre förra gången. Att man får veta könet är dessutom en bonus för nyfikna mig =)

• Jelli

Oj. Insåg precis att jag är i v21... halvtid!!! Så fort det går den här gången. Sist räknade jag nästan timmarna som var kvar, nu vet jag knappt vilken vecka jag är i. Hoppas det fortsätter i samma takt så är bebisen snart här =)

Någon som har kontakter och vet hur man snabbt och smidigt kan få tag på en schysst 3a-4a i västra Gbg (gärna kring frölunda/högsbo) för under 7000 kr? Har varit med i Boplats ett par år men det känns lite svårt att få något därifrån när det är uppåt tusen sökande/lägenhet....

• TantKerstin
    Blondie: Härligt med busig bebis Det är ju mycket bättre med en sån än en dålig livmodertapp, skönt att dom har koll på dig!

Fru R: Men herregud! Men du kan väl inte gå på möte om du är magsjuk, dom vill säkert inte bli smittade..kan du inte ha mötet hemifrån via datorn? Då kan du ju tom sitta inne på toaletten o ha möte om du vill, smidigt o bra

stoltcissi: låter inte alls roligt, hoppas det går bra!

inda: Hade ingen försäkring med A och kommer nog inte skaffa det den här gången heller, dessutom hoppade vi även den här extraförsäkringen (har jag för mig att det fanns) för A när han föddes eftersom vi  försäkrade honom vanligt genom vårt försäkringsbolag. Det är änna krångligt med alla försäkringar..

Jag tar gärna en fika på måndag, har ganska mycket att göra sen resten av veckan i skolan o så. Eller är det många som inte kan på måndag?
  • inda

Bokade en psykoprofylaxkurs i juni vid senaste besöket hos BM, hoppas verkligen att man kan få med sig några bra och konkreta tips =) Är inte särskilt insatt i förlossningsämnet än, känns så avlägset ännu... Har inte gett mig på något avsnitt av en unge i minuten än och det skall mycket till att få Mikael till att se något avsnitt med mig =S han får smått panik så fort vi zappar förbi kanalen bara, hihi...

Jag kan eventuellt följa med på en fika på måndag beror på vilken tid...

• emelielj

Jelli, visst är det nästan omöjligt med Boplats!
    Jag köade i 1,5 år och då fick jag en liten dyr etta för 4500 i centrala Mölndal. Inte i stan son jag ville och alltid hängde men kunde ju inte tacka nej då jag bodde i andra hand innan. Nu har jag och sambon äntligen fått en tvåa på 61 kvm fast inte via Boplats utan lägenhetsbyte.se , som från början kändes mer omöjligt än Boplats!
    Ville ju egentligen ha en trea men kunde inte heller denna gången säga nej till en tvåa, 4 månader innan bebis anländer :)

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-04-19 18:31:15 följande:
    Hoppas det går bra i morgon och att du får ett glädjande besked att allt är borta!! Även om det är jobbigt så är det skönt att de håller ordentlig koll!! {#emotions_dlg.flower}
    tack.. imorn ska ja dock bara ta ett nytt prov o få svar sen om några veckor.. tack så mkt ja det e ju bäst för bebisen o min skull
    inda skrev 2011-04-19 19:03:41 följande:
    stoltcissi: hoppas att det går bra imorgon och som blondie82 sa så är det ju bättre att de har ordentlig koll...
    tack så mkt:)
    TantKerstin skrev 2011-04-19 19:47:38 följande:

stoltcissi: låter inte alls roligt, hoppas det går bra!
    tack så mkt:) ja med
  • Jelli
    emelielj skrev 2011-04-19 20:27:00 följande:
    Jelli, visst är det nästan omöjligt med Boplats!
    Jag köade i 1,5 år och då fick jag en liten dyr etta för 4500 i centrala Mölndal. Inte i stan son jag ville och alltid hängde men kunde ju inte tacka nej då jag bodde i andra hand innan. Nu har jag och sambon äntligen fått en tvåa på 61 kvm fast inte via Boplats utan lägenhetsbyte.se , som från början kändes mer omöjligt än Boplats!
    Ville ju egentligen ha en trea men kunde inte heller denna gången säga nej till en tvåa, 4 månader innan bebis anländer :)
    Ja, det känns som vi får ta det som vi erbjuds om vi vill komma till Gbg till hösten - och det vill vi. Kan ju bo lite litet och lite sunkigt ett tag tänker jag och sedan vänta på att något vi vill ha dyker upp. Efter föräldraledigheten (om jagh ittar ett nytt jobb i Gbg vill säga) så ska vi köpa något, men det känns som att vi får snäla lite de närmsta åren om jag ska kunna vara hemma så länge som jag vill. Tack för tipset, ska kollas upp! Är det även byta av lägenheter mellan städer?
  • Jelli

Måste bara berätta om vår näradödenupplevelse i natt för jag är fortfarande alldeles skakig...

Dottern, 20 mån, sover mellan oss i vår säng. Tidigt i morse, runt halv fem, vaknade jag av att hon grymtade till. Då hade hon lyckats få tag på sladden till sänglampan och dragit den över huvudet så den låg spänt under hennes haka!! Jag vaknar lätt men hade inte känt att hon bökat omkring så hur hon lyckats med detta och hur länge hon haft sladden runt halsen vet jag inte. Jag slet bort den och knuffade och petade på henne för att se att hon var okej, hon grymtade till, vände på sig och fortsatte sova.

Det gjorde inte jag kan jag säga. Låg vaken fram tills klockan ringde och tänkte på hur lätt saker kan hända och hur jäkla illa det här hade kunnat gå. Tänk om jag inte vaknat, tänk om hon fått sladden mer rakt över halsen och inte "bara" under hakan. Usch och fy. Nu ska lampjäveln bort!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011