• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

inda: haha, en helrenovering blir det inte, men lite ompyssel! Men det ska bli skönt att äntligen få gjort detta.

L86: fy fasen för en sån huvudvärk!! Hoppas dagen har varit bättre för dig.

Tant Kerstin:  varsågod! Den är faktiskt jättebra! Många fack och bra med förvaring. Sedan är det inte en väska man måste var jätterädd om eller blir sur om man spiller något klibbigt i den, vilket ju är oundvikligt,  för den är ju som sagt inte superdyr ditekt...

Fika på onsdag beror på vilken tid för min del, men måndag kan jag! Mamgo-mangoraja!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Eller nej vid närmare koll på tidtabellen så inser jag att vi nog inte hinner tillbaka förrän till kvällen. Kanske tisdag eller onsdag istället??

• Blondie82

Nytt avsnitt av En unge i minuten igår. Jonas brukar snällt vilja sitta och se det med mig nu för tiden Flört men ännu mer förvånande var att jag lyckades få hans bästa kompis att kolla på det med oss Glad Det slutade med att jag lite sådär halvrädd såg med ett öga och hade andra ögat på datorn medan båda killarna satt mycket intresserade och diskuterade förlossningar Tungan ute

• Capa
    Devotion skrev 2011-04-19 09:55:25 följande:
    Angående risker med för många ultraljud så finns det en del inom vården som anser att man inte ska göra det om det inte finns ett medicinskt syfte:
    www.stralsakerhetsmyndigheten.se/Allmanhet/Va.../

Jag har gjort några UL utöver RUL eftersom jag haft symptom som gjort att jag gått till läkaren, men vi kommer inte att göra något "bara för skoj skull".
    Men samtidigt ur ett medicinskt syfte tycker jag att det är jättekonstigt att man inte gör ett tillväxtultraljud i Göteborg. Detta gör man i skåne dels för att se så bebisen ligger rätt men det viktigaste för att se så att bebisen mäter och utvecklats som beräknat så det inte blir en s.k riskförlossning både för mamman och barnets säkerhet.
    Varför gör man inte det här egentligen.....nån som vet?? Eller det handlar bara om pengasparande som vanligt inom vården kanske Obestämd

Vi kommer att göra ett 3D/4D, dels för skojs skull men mest av oroliga tankar då Leonora vid TUL var väldigt liten och låg "fel" så riskerade kejsarsnitt där. Som tur var låg hon kvar och jäste till sig i magen ett tag till så jag passade på att äta massa grädde så hon la på sig haha Glad
  • Blondie82

Det är så jag känner också. Självklart vill man se bebisen "för skoj skull" också men anledningen till att vi funderat på det är för att se att den utvecklas som den skall.

Har nu varit hos doktorn. Fortfarande infektion men han trodde sammandragningarna beror mycket på en busig bebis ;) det är nog därför de kommer mest på kvällarna när bebis är vaken. Min lilla busunge!! Och en känslig livmoder då som drar ihop sig för den minsta lilla. Som tur är så är tappen helt stängd och han sa att med täta kontroller skall vi se till att den stannar så!

• Fru R

Devotion: Vi kommer inte heller att göra ett ul bara för att se bebisen, utan jag har en lågt sittande moderkaka och de vill kolla så den inte ligger i vägen, men jag tror ändå inte att det är farligt för bebisen för då hade man vare sig gjort det på andra håll i landet och så hade de reglerat det mera.

Blondie82 skrev 2011-04-19 11:27:30 följande:
    Det är så jag känner också. Självklart vill man se bebisen "för skoj skull" också men anledningen till att vi funderat på det är för att se att den utvecklas som den skall.

Har nu varit hos doktorn. Fortfarande infektion men han trodde sammandragningarna beror mycket på en busig bebis ;) det är nog därför de kommer mest på kvällarna när bebis är vaken. Min lilla busunge!! Och en känslig livmoder då som drar ihop sig för den minsta lilla. Som tur är så är tappen helt stängd och han sa att med täta kontroller skall vi se till att den stannar så!
    Lilla bus!! Men va bra att de kunde konstatera att det är bebisen som orsakar sammandragningarna och inte att din tapp  har mognat! Bra nyhet ser jag det som.

Själv har jag haft en nu upplevelse idag. Att kräkas på ett möte! Eller jag hann faktiskt ta papperskorgen och gå ut, men en ny upplevelse i vilket fall som helst! Behöver jag säga att jag är hemma och ligger ner.
    Nej, men jag känner mig bättre, men herregud så svag jag känner mig. Har svårt att stå upp och göra något alls. Det jobbiga är att jag har ett möte imorgon som jag inte kan ställa in... Hur kul kommer det att vara?! Får känna efter hur jag mår och i värsta fall bara gå på det mötet.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Självklart ska man göra UL om man är orolig eller behöver det!

Det har jag ju själv gjort och kommer göra igen om jag är det minsta orolig!

Däremot visste jag att vissa ser risker med UL och det var ju det Blondie frågade om!

• stoltcissi

då ska man t sahlgrenska imorn för cellprov nr 2 efter sin sån operation man gjort pga cellförändringar.. enl sahlgrenska misstänker man att de ej fått bort allt eftter op o lundby skicka remiss till dem.
    eftersom jag e gravid e det nogrann bevakning på mig..
    känns sådär:(

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011