• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-04-22 15:56:45 följande:
    Ok, jag fick inte något alls när jag va där, hade feber men dom ville inte vänta så dom körde på ändå. Kan ju vart att man va de kändes mer för att man va sjuk med.
    stoltcissi skrev 2011-04-20 22:04:35 följande:
    okejk de var första ggn ja gick  på sahlgrenska innan ja blev gravid var ja på lundby o hade silvia matsson
    nu hade ja nån cecilia hehe lustigt hon o ja heter samma hehe..
    nej ja fick ju alvedon o sånt innan men så reagerar ja på för mkt paracetamol så fick utslag över hela kroppen så de fick sätta in tavergyl tror ja de var i armen..
    minns ej tror ja fick lugnande i ett rum innan sjlva operationsalen o sen i salen blev ja nersövd..
    o när ja vaknade o hade ont så fick ja morfin o blev helt groggy på den..
    operation blir efter den lilla e född så isf..
    På lundby hade jag någon som hete Ida när jag opererades. Så de va jag och en tjej breve mig i som oxå hete Ida. Så den dagen vart vi 3 st vilket va himla kul Glad

Hoppas alla har en riktigt bra påsk helg. Själv va planen att jag skulle jobbat men ligger i sängen för att jag har så ont i höfterna. Blir bm till veckan så man får kollat upp de här.
    Som tur är har jag min älskling hemma så han tar hand om mig Skrattande
    okej där ser man.. sjlv har min pollen satt igång men ska ta de helllugnt idag då min äldre sons pappa ville ha sonen en extra dag. o de tackar man ej nej till.. så blirlaga mat o städa sen nån gång om ja orkar hehe
    va glad du har nån som tar hand om dig nu när du e krasslig
  • lillahumla84

God morgon alla glada.

Tänkte kolla om det är någon som har koll på de där med pollentabletter man får ta under graviditeten ?!
    Så fort som björkarna slår ut nu så vill man ju kunna va människa.

Glad Påsk på er {#emotions_dlg.flower}

• Fru R
    lillahumla84 skrev 2011-04-23 09:34:39 följande:
    God morgon alla glada.

Tänkte kolla om det är någon som har koll på de där med pollentabletter man får ta under graviditeten ?!

Tavegyl kan man ta, men den är receptbelagd. Be din bm, så kan läkaren skriva ut ett recept.

Själv mår jag bättre idag. Jiiipppiii! Fick i mig två mackor och en genomkokt morot igår, det kallar jag påskmat!!
    Hoppas allt e bra med er andra och att påskharen kommit med stoooora ägg fyllda med gotte.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj

Ja Glad påsk på er! Idag ska jag hem till Pappa ute på landet och grilla, hoppas vädret håller i sig!

• lawendel
    lillahumla84 skrev 2011-04-23 09:34:39 följande:
    God morgon alla glada.

min bm sa att man kan ta de vanligaste, typ clarityn så det köpte jag idag för nu börjar det kännas rejält av allt pollen.
  • lillahumla84
    lawendel skrev 2011-04-23 17:34:41 följande:
    min bm sa att man kan ta de vanligaste, typ clarityn så det köpte jag idag för nu börjar det kännas rejält av allt pollen.
    Ok jag äter ju loratadin i vanliga fall men de rekomenderade inte gravida att äta dom. Så jag får ringa BM. Måste ändå kolla upp höfterna. Men kan hålla med om att de är rejält med pollen. Bor ju så otroligt fint men just precis utanför oss är de nästan en hel skog av björkar.
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-04-23 18:47:41 följande:
    Ok jag äter ju loratadin i vanliga fall men de rekomenderade inte gravida att äta dom. Så jag får ringa BM. Måste ändå kolla upp höfterna. Men kan hålla med om att de är rejält med pollen. Bor ju så otroligt fint men just precis utanför oss är de nästan en hel skog av björkar.
    e du åxå allergisk mot björk?? här har vi en till.. fyy idag har ja kliat sönder ögonen imorn ska de börjas ta clarityn
    precis som man ej har nog me kramp,foglossning etc o allt man kan ha som gravid.. så har man pollen. urrrkk
  • Blondie82

Hoppas ni har en bra påsk allesammans :) själv har jag haft det bra med mina föräldrar på besök! Blev väldigt tomt när de åkte hem igår så det var tur att det blev en oväntad tripp till Ullared. Tog det väldigt lugnt och lunkade fram sakta och fokuserade bara på babyavdelningen. Blev lite småkompletering med det jag missade sist.

Enligt min läkare så är det BARA Tavegyl (precis som fru r sa) som man får lov att äta när man är gravid. Står varningstext på övriga tabletter. Konstigt att vi alla får olika svar där. Jag är alltid hypernervös när det gäller mediciner så jag slår alltid upp allt i fass innan jag tar något ;) Fick en tablett utskriven för infektionen nu där det stod "bör undvikas av gravida, ät bara om läkaren sagt att det är okej" så gissa om jag mådde dåligt nr jag tog den. Dock var det ju min gravidläkare som skrivit ut den så jag fick ju lita på att det var okej att ta ändå!

Idag är det dags för sista påskmiddagen. Skall träffa en kompis som jag inte sett sen jag blev gravid. En av mina äldsta vänner men hon har sån barnlängtan så hon klarade inte av tanken på att jag var gravid och avskärmade sig helt :( har varit en ganska lång och jobbig historia så vi får se hur det går idag! Trevlig påskdag allesammans :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011