• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-04-20 09:54:32 följande:
    Vi var med om en bilolycka förra julen och landade på taket. Det hela var så skumt..... helt mörkt i bilen så såg ingenting men fick ner dottern som hängde i taket (jag knäppte upp bältet och flög fram till henne i vältandet liksom, slog i huvudet i biltaket då där var en redig bula men ingen skråma på nån av oss). Direkt efteråt kommer bilar som alla stannar, i en sitter en barnläkare som jag kände igen från jobb haha Ambulans och brandkår snabbt på plats och när det diskuteras hur bilen ska fås upp ur diktet kommer en bilbärgare körande påväg hem från jobbet som villigt stannar och drar upp skiten hahaha
    Kändes som att det var ödet att det skulle hända men någon såg till att det gick bra Oskyldig
    Ja det är lustigt det där men det måste finnas skyddsänglar där ute! Jag var med om en vurpa i våran bastu för 1,5 år sedan. jonas och jag hade bastat och så skulle jag bara gå ut för att ta lite luft. Satt ner ena foten på golvet och halkade till. Med tanke på tyngdkraften och hur jag ramlade så pekar allt på att jag skulle ha ramlat med ansiktet rakt in i kaminen fylld med glödande stenar högst upp. Men av någon anledning jag inte kan förklara så kände jag som en buff i sidan och lyckades vrida mig i fallet och ta emot med benen på kaminen istället. Så jag klarade mig bra med två bränsår på höger knä och vänster smalben. Landande även med ansiktet neråt och lyckades slå sönder ena framtanden  i klinkersgolvet utan att ens nudda hakan eller näsan i fallet.Stockars Jonas som blev vittne till fallet var helt förskräckt men jag kände mig ovanligt lugn. Måste varit "änglavakt" Oskyldig
    lillahumla84 skrev 2011-04-20 09:33:31 följande:
    Vet precis hur du känner. Går oxå igenom de tråkiga. Så nu är vi 3 st som går ditt för att kolla cellförändringar. Men kan trösta dig med att de finns en chans till att de kan bli mycket bättre efter graviditeten. Har 2 andra kompisar som hade de innan dom fick barn och nu är allt borta. Så vi kan ju hoppas att vi oxå kan få de så bra.

Måste säga att jag ångrar  lite att jag köpte den barnvagnen jag köpte. Har hittat en som jag så otroligt gärna vill ha, men känner att nu när jag redan köpt en så kan jag ju inte lämna tillbax den?!?!?! Obestämd
    Plus att min sambo skulle nog bli otroligt besviken med. Suck vilka problem man har Drömmer

Gillar denna så otroligt mycket  www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=24_26&... Glad
    Men men, får se hur jag gör. Får prata med Chrille och se vad han säger . inte mer med de . Hihi
    Tråkigt när man inte känner sig helt nöjd. Det är väl inte tyget som avsräcker dig? Jag som tyckte lammen var så fina på din vagn Glad
  • Fru R

stoltcissi: håller tummarna att det ska gå bra idag!

TntKerstin: Nej, det var väl inte så roligt direkt... Men jag kan lugna dig med att jag ställde in mötet idag. FÅr ta det efter påsk, fick feber igår också och magen mår ja... ska vi säga så där och bespara oss alla detaljer i skrift...

inda: ang försäkringar så valde vi att ta en betal från Trygg Hansa. Jag kollade igenom dem inför Alicia och den känndes bäst, sedan har vi redan försäkringar där. Det positiva med dem var att en försäkrings kille kom hem och verkligen gick igenom den ordentligt och det var bra!

Jelli: nej men FYYY!! Man tror att man har gjort allt och sedan kommer något sånt här. Men problemet är ju allt man inte kan ta bort alla faror, sladdar finns ju där och du kan inte dra ut kontakten och vira ihop den varje gång heller. Men va skönt att det gick bra!!

Capa: nej, bilolyckor med barn ib´nblandade är inget kul, men vilken tur i oturen ni hade!

Ska lägga mig ner i soffan nu, ber om ursäkt för eventuella stavfel ovan. Skyller på febern.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • lillahumla84
    Blondie82: Ja jag tror nog att det är de. Om man ser på bilden som jag la upp här så är det ju inte så många lamm, men nu när jag har den här hemma och tittar på den så är de ju jätte många. Haha, jobbigt värre. Drömmer

Fru R: Du får krya på dig och se nu till att bli ordentligt bortskämd där hemma.
  • Devotion

Jelli: det kostade 299 men då fick vi 100 kr i mässrabatt så 400 är nog normalt i butik..

• Blondie82
    lillahumla84 skrev 2011-04-20 10:46:14 följande:
    Blondie82: Ja jag tror nog att det är de. Om man ser på bilden som jag la upp här så är det ju inte så många lamm, men nu när jag har den här hemma och tittar på den så är de ju jätte många. Haha, jobbigt värre. Drömmer

Fru R: Du får krya på dig och se nu till att bli ordentligt bortskämd där hemma.
    Haha lammen avfaller Tungan ute nej se det så att bebisen kommer sova så gott efter att ha ränkat alla dessa lamm!! Drömmer

Fru R: Hoppas verkligen att du mår bättre snart igen! Huuh att vara magsjuk är aldrig roligt Rynkar på näsan krya på dig {#emotions_dlg.flower}
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-04-20 09:33:31 följande:
    Vet precis hur du känner. Går oxå igenom de tråkiga. Så nu är vi 3 st som går ditt för att kolla cellförändringar. Men kan trösta dig med att de finns en chans till att de kan bli mycket bättre efter graviditeten. Har 2 andra kompisar som hade de innan dom fick barn och nu är allt borta. Så vi kan ju hoppas att vi oxå kan få de så bra.
    asså? vilka mer e det?
    ja jo hon sa ju de att de kanske tillomed försvinner efter gravidteten..
    hade innan första operationen starka förändringar o nu lätta förändringar.. de såg hon till o med i mikroskåpet att ja hade kvar..:( o att ja ska gö nytt prov opm 6-7 veckor men de isf blir operation efter ja fött lille simon då-.
    även om de verkar kunna försvinna så känner ja mig ändå nere.. 

fru r tack de  gick bra på sjlva undersökningen dock blev de ej några roliga svar:(
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-04-20 13:23:30 följande:
    asså? vilka mer e det?
    ja jo hon sa ju de att de kanske tillomed försvinner efter gravidteten..
    hade innan första operationen starka förändringar o nu lätta förändringar.. de såg hon till o med i mikroskåpet att ja hade kvar..:( o att ja ska gö nytt prov opm 6-7 veckor men de isf blir operation efter ja fött lille simon då-.
    även om de verkar kunna försvinna så känner ja mig ändå nere.. 

fru r tack de  gick bra på sjlva undersökningen dock blev de ej några roliga svar:(
    Devotion kollar oxå, vi har samma gyn. Vem fick du när du var där?
    Den operationen är ingen höjdare asså. Får hoppas det ger med sig. Jag fick samma svar som dig när jag var där. Första gången jag fick cellförändringar gick allt veldigt fort. Opererades inom ett år efter jag gjort första testet man kallas till. och då var de från lätt till kraftig förändring. När du opererades, fick du nån bedövning eller vart du nersövd? Väldigt nyfiken på hur de vart för andra med tanke på att jag fick inte ett skit. Aldrig vart med om att man inte får någon bedövning eller lugnande för en sådan grej. De gör ju ont som f*n.

Jag kände mig oxå väldigt nere efter jag vart där. Klart man är orolig och tänker på den lilla busen där inne. Men du ska se att allt kommer gå bra. jag pratade med min BM och hon lugnade mig rätt mycket. Hjärta
  • inda

100 dagar kvar till BF och om en vecka ska vi göra 3D UL =)
    hur stor är chansen att vi inte få reda på könet tror ni? Är fortfarande osäker på om jag vill veta eller inte =S

Boka fika på måndag?

Hoppas att ni alla får en chans till vila nu när det är långhelg och passa på att bli uppassade om möjlighet till detta finns =)

• lillahumla84
    inda skrev 2011-04-20 18:31:13 följande:
    100 dagar kvar till BF och om en vecka ska vi göra 3D UL =)
    hur stor är chansen att vi inte få reda på könet tror ni? Är fortfarande osäker på om jag vill veta eller inte =S

Boka fika på måndag?

Hoppas att ni alla får en chans till vila nu när det är långhelg och passa på att bli uppassade om möjlighet till detta finns =)
    Hade de inte vart för att jag ska jobba hela påsk och måndag så hade jag gärna fikat på måndag. Obestämd
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-04-20 14:47:30 följande:
    Devotion kollar oxå, vi har samma gyn. Vem fick du när du var där?
    Den operationen är ingen höjdare asså. Får hoppas det ger med sig. Jag fick samma svar som dig när jag var där. Första gången jag fick cellförändringar gick allt veldigt fort. Opererades inom ett år efter jag gjort första testet man kallas till. och då var de från lätt till kraftig förändring. När du opererades, fick du nån bedövning eller vart du nersövd? Väldigt nyfiken på hur de vart för andra med tanke på att jag fick inte ett skit. Aldrig vart med om att man inte får någon bedövning eller lugnande för en sådan grej. De gör ju ont som f*n.

Jag kände mig oxå väldigt nere efter jag vart där. Klart man är orolig och tänker på den lilla busen där inne. Men du ska se att allt kommer gå bra. jag pratade med min BM och hon lugnade mig rätt mycket. Hjärta
    okejk de var första ggn ja gick  på sahlgrenska innan ja blev gravid var ja på lundby o hade silvia matsson
    nu hade ja nån cecilia hehe lustigt hon o ja heter samma hehe..
    nej ja fick ju alvedon o sånt innan men så reagerar ja på för mkt paracetamol så fick utslag över hela kroppen så de fick sätta in tavergyl tror ja de var i armen..
    minns ej tror ja fick lugnande i ett rum innan sjlva operationsalen o sen i salen blev ja nersövd..
    o när ja vaknade o hade ont så fick ja morfin o blev helt groggy på den..
    operation blir efter den lilla e född så isf..
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011