• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • inda

Jelli: vi ska till emma kliniken. Är i vecka 26+5 imorgon, kan nog lägga in bild också : )

Någon mer som börjat sova väldigt oroligt? Vaknar flera gånger varje natt nu för tiden och vänder och vrider på mig.

• Fru R

stoltcissi: haha, kan se det framför mig! Du med en sax och försöker panikartat klippa upp dem! Tur att du slapp det i alla fall.

Jelli: Kul med Ullared, men jag kan inte säga att jag tyckte det fanns jättemycket mammakläder. Kan ju vara så att jag var där lite tidigt också, men det var väldigt lite i jämförelse. Det blev i princip bara en klänning för min del och lite träningskläder till efter dagen D. Man får förbereda sig.

Varmt välkommen Frikadellen! Är det första barnet?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Inda: jag sover också väldigt oroligt! Känns som jag vaknar ett par gånger i timmen och ofta har jag svårt att somna med en gång igen för tankarna börjar snurra, om precis vad som. När jag väl sover så drömmer jag livliga och skumma drömmar så jag är helt slut när jag vaknar till igen. Nu känner man att mammalivet börjar på riktigt med ömmande kroppsdelar och lite sömn :)

• L86

Hej på er alla och ett extra hej till Frikadellen!

Är hemma hos mina föräldrar i Uppsala och vilar upp mig efter en intensiv påsk. Har fått umgås med min moster och hennes bebis på 9 veckor. Mys!

Här har det skrivits på massor som vanligt. Så spännande med 3D ultraljud! Vill också!!! Vad betalar ni? 1200? När är det bäst att göra det? Gick in i vecka 26 igår. Lägg gärna upp bilder efter!!

• Capa
    L86 skrev 2011-04-26 10:07:06 följande:

Är hemma hos mina föräldrar i Uppsala och vilar upp mig efter en intensiv påsk. Har fått umgås med min moster och hennes bebis på 9 veckor. Mys!

Här har det skrivits på massor som vanligt. Så spännande med 3D ultraljud! Vill också!!! Vad betalar ni? 1200? När är det bäst att göra det? Gick in i vecka 26 igår. Lägg gärna upp bilder efter!!
    Minns inte vad det kostade.... antingen 1200 eller 1700 på emmakliniken. Då får man med sig foton och en film Skrattande Har för mig att det stod att bäst bilder får man i vecka 27-32 eller var det vecka 26.... Obestämd Åååh denna gravidhjärnan alltså!! haha 25 maj har jag iaf bokat och kommer då vara i vecka 28 Baby
    Blondie82 skrev 2011-04-26 09:17:37 följande:
    Inda: jag sover också väldigt oroligt! Känns som jag vaknar ett par gånger i timmen och ofta har jag svårt att somna med en gång igen för tankarna börjar snurra, om precis vad som. När jag väl sover så drömmer jag livliga och skumma drömmar så jag är helt slut när jag vaknar till igen. Nu känner man att mammalivet börjar på riktigt med ömmande kroppsdelar och lite sömn :)
    Haha mmm känner igen det där med för lite sömn och när man väl sover får man inte mycket vila heller..... Inatt drömde jag att jag skulle festa med Big Brother-gänget och kom på mitt i allt att jag ju inte fick dricka nu och vaknade i panik hahaha Rätt "snäll" dröm jämfört med vad man brukar kunna drömma till det nuförtiden, värsta skräckfilmerna ju Förvånad haha
    inda skrev 2011-04-26 09:08:53 följande:
    Jelli: vi ska till emma kliniken. Är i vecka 26+5 imorgon, kan nog lägga in bild också : )

Någon mer som börjat sova väldigt oroligt? Vaknar flera gånger varje natt nu för tiden och vänder och vrider på mig.
    Jaaaa vill gärna se bild jag med!! Kul att ni ska ta reda på könet hihi Ännu en pojke till tråden eller kanske en tjej för att fylla ut statistiken lite.... hmm..... väntar med spänning på att få höra!! Solig
    Rondellen skrev 2011-04-26 08:49:08 följande:
    Hej! Jag hoppar in här! Göteborgare, BF 29 augusti första barnet! :)
    Välkommen till oss!! Solig
    Jelli skrev 2011-04-26 08:48:17 följande:
    Ja längtar också till Ullared, vi ska dit ett gäng mammor i början på maj. Kul att det verkar finnas mammakläder. Det är väl det och lite småplock till bebisen jag tänkt handla... men vet hur det brukar bli, man kommer hem med en massa annat bara för att det är så billigt =)
    Jag köpte lite mammakläder när jag var på ullared sist men håller med FruR, det var inte mycket där fanns. Ett litet hörn med lite kläder haha Men hittade ändå en tröja, en klänning och en kofta, tyvärr springer jag i det lite för ofta nuförtiden så jag borde nog uppdatera min garderob lite haha
  • stoltcissi
    Fru R skrev 2011-04-26 09:10:10 följande:
    stoltcissi: haha, kan se det framför mig! Du med en sax och försöker panikartat klippa upp dem! Tur att du slapp det i alla fall.

Jelli: Kul med Ullared, men jag kan inte säga att jag tyckte det fanns jättemycket mammakläder. Kan ju vara så att jag var där lite tidigt också, men det var väldigt lite i jämförelse. Det blev i princip bara en klänning för min del och lite träningskläder till efter dagen D. Man får förbereda sig.

Varmt välkommen Frikadellen! Är det första barnet?
    ahh ucha så e de mina favvoleggings åxå.. tur ja fick igenom en hand o sakta men säkert fick av dem..
    ska bli kul me gkås på fredag.. handla kalsonger i massor då sonen ej har blöja längre..
  • Jelli
    L86 skrev 2011-04-26 10:07:06 följande:

Vi tog "dyraste paketet" där man får en DVD-film med hela undersökningen, kostar 1700. Den där man bara får bilder kostar 1200 så vi tyckte inte det skiljde så mycket men visst är det en rejäl slant. Jag kommer vara i v 27 och bäst var att göra det mellan v26-29 men det kan göras mellan v24-34. Längtar som en tok men är samtidigt jättenervös. Visst, vi har sett att allt såg bra ut på RUL men nu ser man ju även andra saker som kan vara fel och det är lite otäckt.. Men allt är säkert bra, om inte annat så är det skönt att få reda på det i god tid så man hinner förbereda sig innan bebisen kommer.
  • Sippann79

Ska till Ullared om två veckor. Svårt att komma därifrån utan nånting.......
    Inhandlade igår det första till barnet, en bilbarnstol.  Vet inte varför det blev det första, men men. En Acta Graco blev det. Fått bra betyg i tester.

• lawendel

Jag har bokat in mig på vattengympa på kristinedal nu, börjar redan imorgon och är 10 gånger. 990 kr kostar det. Känner att jag måste börja röra på mig nu! =)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011