• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Nu har jag varit hos barnmorskan för första gången på länge. Alla värden var bra och det känns så skönt! Har egentligen lite svårt för de där kurvorna som man ska följa men klart skönt när man gör det . Hoppas ni får en bra dag!

• Blondie82
    Jenric skrev 2011-04-27 10:59:03 följande:
    Jag vill gärna gå på en sådan. Vore ju toppen om vi kunde boka in en torsdag när yogan är slut (när blir det?).

Fått glada nyheter - vi slipper betala dubbla hyror i juni (hurra!) så där tjänar vi ju en slant! Glad Längtar tills vi flyttat in i nya lägenheten...
    Vad sägs om torsdagen den 2 juni?? Det är precis efter yogan slutat. Enda tillfället jag hinner gå för sen åker vi hem till Gotland under juni. Kan vara kul att gå några stycken så får våra pojkar träffa varandra också Glad.

Skönt att ni slipper betala dubbla hyror i juni!! Nu är det inte långt kvar tills ni får flytta, hihi det kommer bli så bra för er!!
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-04-27 11:11:49 följande:
    Vad sägs om torsdagen den 2 juni?? Det är precis efter yogan slutat. Enda tillfället jag hinner gå för sen åker vi hem till Gotland under juni. Kan vara kul att gå några stycken så får våra pojkar träffa varandra också Glad.

Skönt att ni slipper betala dubbla hyror i juni!! Nu är det inte långt kvar tills ni får flytta, hihi det kommer bli så bra för er!!
    Den 2 juni är det ju ingen information Rynkar på näsan Jag och R ska nog gå den 9/6, det blir första "lediga" torsdagen efter yogan. Så synd att det ni åkt hem redan då ju!
  • Capa

Nu har jag varit på ännu ett efterlängtat besök hos bm Skrattande Min bm var däremot sjuk så fick träffa en annan jättego bm, verkar som alla där är så himla goa *tummen upp*
    Hjärtljuden låg på 144, SF-mått 23 vilket alltså var helt perfekt Solig Har redan lagt på mig 10 kg haha var ska detta sluta....... Järnvärdet var åt hilvide så ska knapra järntabletter nu. För min värk i händerna pga vätskan jag samlat på mig fick jag en tid till en arbetsterapeut redan på tisdag för att prova ut stödskena. Hjälper inte det blir det sjukskrivning Rynkar på näsan Men jag hoppas såklart det hjälper!! Nån som provat dessa skenor innan??

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-27 11:11:49 följande:

Jag vill gärna följa med!! Skrattande Men som L86 skriver så finns ingen 2/6, kan ni någon annan dag hade det varit perfekt ju så vi alla kunde gå samtidigt Glad

Jenric skrev 2011-04-27 10:59:03 följande:
    Jag drömmer också hemska saker. Imorse var jag så arg när jag vaknade!! Drömde att Eric skulle iväg på "road trip" med en snygg blondin - hahahaha... Det tog flera minuter innan jag slutade känna mig förbannad... men till slut insåg jag att allt bara var en dröm! För några veckor sedan drömde jag att jag varit otrogen med två av mina gamla ex... vaknade och var otroligt nervös för hur Eric skulle ta det hela. Phuuu... Tur att allt bara är i drömmarna!
    L86 skrev 2011-04-26 18:52:40 följande:
    Är det nån som ska gå på information från förlossningen på Östra? Vet nån vilka datum och tider det är? Har för mig att det ska vara på torsdagar och det hade ju passat bra att gå nån gång när yogan är slut.
    Jag vill gärna gå på en sådan. Vore ju toppen om vi kunde boka in en torsdag när yogan är slut (när blir det?).

Vi tittade på min kollegas gamla barnvagn (en Emmaljunga från 2001) igår. Och även om den var jättefin, bara lite rostig på hjulen, så har vi efter långa diskussioner beslutat oss för att faktiskt investera i en helt ny. Hahaha, lustigt med tanke på hur mycket jag absolut ville köpa begagnad vagn förut. Men då mor & far erbjudit sig att sponsra lite så tänkte vi att vi köper ny, som vi sedan kan sälja. Har kikat på Brio Happy som ligger på 5000 kr ungefär. Å andra sidan har vi ju fått begagnade kläder och prylar av min syster, så vi slipper iaf köpa en hel del andra grejer. Är väldigt glad för tex. BabyBjörn-bärselen som vi fick. Är det någon som vet om den går att slänga i tvättmaskin, föresten?

Fått glada nyheter - vi slipper betala dubbla hyror i juni (hurra!) så där tjänar vi ju en slant! Glad Längtar tills vi flyttat in i nya lägenheten...

Åååh så skönt att ni slipper betala dubbla hyror, grattis!!
    Ang bärselen så tror jag nog det ska gå att tvätta den i maskin. Har ingen sån själv men har vänner som tvättat deras utan problem Glad
    Haha, jag vet preciiiis vad du menar med dessa sjuka drömmar!! Kan också vakna och vara pissed på Daniel för något han gjort i drömmen hahaha Dessa hormoner alltså, jisses Glad

• Blondie82
    L86 skrev 2011-04-27 12:11:07 följande:
    Den 2 juni är det ju ingen information Rynkar på näsan Jag och R ska nog gå den 9/6, det blir första "lediga" torsdagen efter yogan. Så synd att det ni åkt hem redan då ju!
    Typiskt, det är enda tillfället jag kan på. Om jag inte hoppas ett yogapass då men det har jag ingen lust att göra Rynkar på näsan jaja ni andra får gå och så berätta lite i efterhand Glad
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-04-27 12:45:44 följande:
    Nu har jag varit på ännu ett efterlängtat besök hos bm Skrattande Min bm var däremot sjuk så fick träffa en annan jättego bm, verkar som alla där är så himla goa *tummen upp*
    Hjärtljuden låg på 144, SF-mått 23 vilket alltså var helt perfekt Solig Har redan lagt på mig 10 kg haha var ska detta sluta....... Järnvärdet var åt hilvide så ska knapra järntabletter nu. För min värk i händerna pga vätskan jag samlat på mig fick jag en tid till en arbetsterapeut redan på tisdag för att prova ut stödskena. Hjälper inte det blir det sjukskrivning Rynkar på näsan Men jag hoppas såklart det hjälper!! Nån som provat dessa skenor innan??
    Ännu en vecka tills jag skall dit nästa gång men nu börjar jag längta lite efter det. Vill kolla upp mina värden och även mäta magen och lyssna på bebisen igen Glad Hoppas att stödskenorna hjälper för dig! Jag har en kompis som också fick det under hennes graviditet och jag tror de hjälpte ganska mycket! Sjukskrivning är ju något man helst vill slippa. Fast jag har vant mig vid min nu, tråkigt att sitta hemma men det är ju skönt på morgonen när man inte behöver gå upp tidigt Flört. Speciellt nu när man sover dåligt.
  • lillahumla84

Har lite frågor angående foglossning. Jag pratade med dom på MVC och fick en massa nr man kunde ringa och jag ringde. Alla tider var bokade och nu känner jag inte riktigt att jag orkar jobba när de ska göra så ont efter bara 1 tim på jobbet. Någon som har tips på någon sjukgymnast man kan ringa eller något annat allternativ?!

Några tips på övningar eller något annat som hjälper.
    Tacksam för alla tips och ideer Glad

• Devotion

Hej på er!

Jag hänger gärna med på info någon torsdag.. Synd att det inte var något den 2 juni..

• Capa
    lillahumla84 skrev 2011-04-27 13:04:12 följande:
    Har lite frågor angående foglossning. Jag pratade med dom på MVC och fick en massa nr man kunde ringa och jag ringde. Alla tider var bokade och nu känner jag inte riktigt att jag orkar jobba när de ska göra så ont efter bara 1 tim på jobbet. Någon som har tips på någon sjukgymnast man kan ringa eller något annat allternativ?!

Några tips på övningar eller något annat som hjälper.
    Tacksam för alla tips och ideer Glad
    Jag ringde PartilleRehab (792 9660) nu, vet dock inte om man måste bo i Partille för att gå där..... men pröva!! Jag fick ju tid redan på tisdag så tider har dom ju Glad
    Annars kan du ju alltid ringa en privat sjukgymnast??
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011