• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Jelli: fy vad otäckt.. Tur att det gick bra..

Stoltcissi: hoppas att det går bra idag!! Ska du till björg?? Jag ska dit igen runt v 28...

• stoltcissi

jelli ucha va hemskt..
    devotion jag vet bara att ja ska till sahlgrenska blå stråket, asså du med? lycka till:)

• Blondie82

Jelli: Fy vad snabbt saker kan hända. Riktigt otäckt :( men vad skönt att allt gick bra!!!! Tänk att det kan finnas så mycket som man inte tänker på. Jag har redan börjat babysäkra lägenheten. Vet att det är en stund kvar men tankarna börjar redan komma på vad som behöver göras!

• Jelli
    Blondie82 skrev 2011-04-20 08:47:39 följande:
    Jelli: Fy vad snabbt saker kan hända. Riktigt otäckt :( men vad skönt att allt gick bra!!!! Tänk att det kan finnas så mycket som man inte tänker på. Jag har redan börjat babysäkra lägenheten. Vet att det är en stund kvar men tankarna börjar redan komma på vad som behöver göras!
    Ja, vi ar barnsäkrat, trodde vi. Alla eluttag, spis och hyllor är säkrade, inte massa småsaker liggande, inget vasst eller giftigt framme.. men det finns så mycket man inte tänker på. Nu blir det en rejäl genomgång i lägenheten igen för att upptäcka och oskadliggöra alla eventuella risker.
  • stoltcissi
    emelielj skrev 2011-04-19 20:27:00 följande:
    Jelli, visst är det nästan omöjligt med Boplats!
    Jag köade i 1,5 år och då fick jag en liten dyr etta för 4500 i centrala Mölndal. Inte i stan son jag ville och alltid hängde men kunde ju inte tacka nej då jag bodde i andra hand innan. Nu har jag och sambon äntligen fått en tvåa på 61 kvm fast inte via Boplats utan lägenhetsbyte.se , som från början kändes mer omöjligt än Boplats!
    Ville ju egentligen ha en trea men kunde inte heller denna gången säga nej till en tvåa, 4 månader innan bebis anländer :)
    ja köade i 3 år o fick en 2a i backa för 3500. inte precis där ja heller ville bo men kunde ej bo kvar hos mamma längre så tackade ja
    försöker få ett byte nu då ja haft annons via blocket.. o hon o ja båda vill byta lägenhet men då det är ett nytt privatbolag som tatt över hennes område så tycker dem ja tjänar för lite trots de tyckte alla papper såg bra ut...
    så de blir nog en lång ev bytesprocess.. om hyresföreningen ska blandas in ang ärendet..
    så de en himla process de där me byta lägenhet
    håller med dig att lägenhetsbyte.se har ja hört bra om o även blocket då e mkt bättre än boplats
  • lillahumla84
    stoltcissi skrev 2011-04-20 08:30:16 följande:
    jelli ucha va hemskt..
    devotion jag vet bara att ja ska till sahlgrenska blå stråket, asså du med? lycka till:)
    Vet precis hur du känner. Går oxå igenom de tråkiga. Så nu är vi 3 st som går ditt för att kolla cellförändringar. Men kan trösta dig med att de finns en chans till att de kan bli mycket bättre efter graviditeten. Har 2 andra kompisar som hade de innan dom fick barn och nu är allt borta. Så vi kan ju hoppas att vi oxå kan få de så bra.

Måste säga att jag ångrar  lite att jag köpte den barnvagnen jag köpte. Har hittat en som jag så otroligt gärna vill ha, men känner att nu när jag redan köpt en så kan jag ju inte lämna tillbax den?!?!?! Obestämd
    Plus att min sambo skulle nog bli otroligt besviken med. Suck vilka problem man har Drömmer

Gillar denna så otroligt mycket  www.annaaxel.se/product_info.php&products_id=137 Glad
    Men men, får se hur jag gör. Får prata med Chrille och se vad han säger . inte mer med de . Hihi
  • Jelli
    inda skrev 2011-04-17 15:31:04 följande:

SItter och kikar runt lite på nätet efter bebissaker och har nu fastnat i skötväskedjungeln... TYcker att många väskor känns opraktiska för att vara en skötväska och sen alldeles för dyra (!) så min fråga är vad ni har/ ska köpa för väska? Behöver lite tips Glad

Nu läser jag bakåt i tråden så det här har ni kanske pratat klart om redan men måste bara håla med om att många skötväskor är väldigt opraktiska och dyra!!! Vi köpte Brios väska med dragkedja för en dryg femhundring men jag tycke inte den var så bra. Dels hade den bara ett stort fack inuti så allt låg huller om buller, dels hade de två småfacken utanpå bara kardborreband så det kändes inte så säkert att ha mobil, plånbok och nycklar där i. Nej, det blir nog någon annan väska den här gången... den stora frågan är vilken! Tips på en billig väska med många fack?
  • Jelli
    Devotion skrev 2011-04-17 15:19:13 följande:
    Nu har vi också varit på mässan och det var väl ingen höjdare. Vi hade gratisbiljetter iaf! Köpte havandeskapsolja och ett graviditetssäkethetsbälte till bilen! Testade två vagnar och blev ännu mer säkra på att vi vill ha Teutonias trehjuling! Så någon nytta gjorde det väl att gå dit!
    Oj, missade graviditetssäkerhetsbältet på mässan. vad fick du betala? Jag köpte i går för 400 i butik. hade det under förra graviditeten och var dum som sålde det efteråt, men jag tänker att jag kan sälja det vidare sen igen.

Annars köpte jag inte mycket där, lite småsaker och kläder till dottern. Tog porträtt också som blev jättebra. Tänkte inte på att vi precis fick hem dagisfotot så vad jag skulle med ett till proffsfoto till vet jag inte.

Första gången ajg gick så jag förväntade mig inget speciellt av mässan men tyckte det varl ite kul att kolla runt och barnen (dottern+kusin) hade jätteroligt.
  • Capa
    lillahumla84 skrev 2011-04-20 09:33:31 följande:
    Vet precis hur du känner. Går oxå igenom de tråkiga. Så nu är vi 3 st som går ditt för att kolla cellförändringar. Men kan trösta dig med att de finns en chans till att de kan bli mycket bättre efter graviditeten. Har 2 andra kompisar som hade de innan dom fick barn och nu är allt borta. Så vi kan ju hoppas att vi oxå kan få de så bra.

Måste säga att jag ångrar  lite att jag köpte den barnvagnen jag köpte. Har hittat en som jag så otroligt gärna vill ha, men känner att nu när jag redan köpt en så kan jag ju inte lämna tillbax den?!?!?! Obestämd
    Plus att min sambo skulle nog bli otroligt besviken med. Suck vilka problem man har Drömmer

Gillar denna så otroligt mycket  www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=24_26&... Glad
    Men men, får se hur jag gör. Får prata med Chrille och se vad han säger . inte mer med de . Hihi
    Min syrra har köpt precis en sån vagn fast en annan färg och jag kan trösta dig med att den är väldans stor och klumpig!! Vi har en toyota kombi och det är precis så att den går in där bak. Så vidare praktisk tycker syrran inte att den är och ångrar sig nu att hon köpte den haha Aldrig blir man nöjd Flört
    Jelli skrev 2011-04-20 08:10:58 följande:
    Måste bara berätta om vår näradödenupplevelse i natt för jag är fortfarande alldeles skakig...

Dottern, 20 mån, sover mellan oss i vår säng. Tidigt i morse, runt halv fem, vaknade jag av att hon grymtade till. Då hade hon lyckats få tag på sladden till sänglampan och dragit den över huvudet så den låg spänt under hennes haka!! Jag vaknar lätt men hade inte känt att hon bökat omkring så hur hon lyckats med detta och hur länge hon haft sladden runt halsen vet jag inte. Jag slet bort den och knuffade och petade på henne för att se att hon var okej, hon grymtade till, vände på sig och fortsatte sova.

Det gjorde inte jag kan jag säga. Låg vaken fram tills klockan ringde och tänkte på hur lätt saker kan hända och hur jäkla illa det här hade kunnat gå. Tänk om jag inte vaknat, tänk om hon fått sladden mer rakt över halsen och inte "bara" under hakan. Usch och fy. Nu ska lampjäveln bort!
    Åh fyyyy så äckligt!! Jisses så skönt att allt slutade bra!! Ibland undrar jag om det verkligen inte är någon som vakar över en och säger åt en att vakna...... så många gånger i mitt jobb (på barnakuten) som det kommit in barn vars föräldrar konstigt nog vaknat av ingenting och hittat barnen livlösa men lyckats få liv i dom. Måste verkligen vara skyddsänglar eller nåt som vakar över en......

Vi var med om en bilolycka förra julen och landade på taket. Det hela var så skumt..... helt mörkt i bilen så såg ingenting men fick ner dottern som hängde i taket (jag knäppte upp bältet och flög fram till henne i vältandet liksom, slog i huvudet i biltaket då där var en redig bula men ingen skråma på nån av oss). Direkt efteråt kommer bilar som alla stannar, i en sitter en barnläkare som jag kände igen från jobb haha Ambulans och brandkår snabbt på plats och när det diskuteras hur bilen ska fås upp ur diktet kommer en bilbärgare körande påväg hem från jobbet som villigt stannar och drar upp skiten hahaha
    Kändes som att det var ödet att det skulle hända men någon såg till att det gick bra Oskyldig
  • lillahumla84
    Capa: Oj, är den så stor? hahaha, nej då behöver jag ju inte tänka på den mer. Ok att den jag köpt oxå är stor, men den gick ju i alla fall in i en bil. Inget jag behöver tänka på när jag köper vagn men den ska ju inte va så stor att man inte orkar lyfta den Drömmer.
    Jelli skrev 2011-04-20 08:10:58 följande:
    Måste bara berätta om vår näradödenupplevelse i natt för jag är fortfarande alldeles skakig...

Dottern, 20 mån, sover mellan oss i vår säng. Tidigt i morse, runt halv fem, vaknade jag av att hon grymtade till. Då hade hon lyckats få tag på sladden till sänglampan och dragit den över huvudet så den låg spänt under hennes haka!! Jag vaknar lätt men hade inte känt att hon bökat omkring så hur hon lyckats med detta och hur länge hon haft sladden runt halsen vet jag inte. Jag slet bort den och knuffade och petade på henne för att se att hon var okej, hon grymtade till, vände på sig och fortsatte sova.

Det gjorde inte jag kan jag säga. Låg vaken fram tills klockan ringde och tänkte på hur lätt saker kan hända och hur jäkla illa det här hade kunnat gå. Tänk om jag inte vaknat, tänk om hon fått sladden mer rakt över halsen och inte "bara" under hakan. Usch och fy. Nu ska lampjäveln bort!
    Usch va otäckt.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011