• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric

Hoppas ni alla haft en bra påsk, med mycket godsaker Glad

Vi har varit i Sthlm och träffat släkten. Fick en stor kartong och 3 papperskassar med bebiskläder (från 0-2 år) från min syster. Även en BabyBjörn bärsele, matstol, åkpåse, plastad frotté mm. Känns superbra. Efter vår flytt kommer jag att tvätta och packa upp allt (ingen större idé nu när allt ändå ska ner i lådor under maj månad). Sedan får vi se vad vi behöver komplettera i klädväg och prylväg (skötbädd, badbalja, babysitter mm.). Provade även systerns Phil & Teds trehjuling. Den var mycket stadigare än jag trott, och väldigt smidig att köra. Men det är ju en syskonvagn, så vi tyckte inte att den passade oss så bra i det här läget. Den är säkert superbra om man har två barn. Hon ska ändå sälja den efter sommaren, men vi får nog leta efter något som passar oss lite bättre.

Idag har ju varit ännu en underbar dag Solig jag och Eric tog en promenad runt Slättadamm, så skönt! Vi såg en stor orm Förvånad

Imorgon är det back to work... men, men... det är ju bara 4 dagars-vecka Glad

• Fru R

blondie: vi kör på via sensitive enbart sedan Alicia föddes. Hade oftast sköjlmedel innan, men sedan har det varit onödigt känns det som. Annars tror jag nog bara man ska använda mindra för småbarn tror jag . Snillet spekulerar här borta igen. :-P

Capa: Jobbigt med så mycket vätska redan... Har inga fler råd än de jag redan delat med mig av, rör på dig, benen högt  och stödstrumpor. Till råga på allt så läcker du också. Muuu på dig... Det problemet får du gärna behålla för dig själv, på den punkten är jag inte solidarisk!

stoltcissi: Ullared alltså, roligt!! Hade jag vetat vilket kön jag får så hade jag nog bosatt mig i kläd avdelningen.

jenjen: alltid bra med saker från syskonen. Alla våra 50-56 kläder är ockås utlånade just nu, syrran är beräknad till om elva dagar så vi väntar ivrigt på en liten bebis där. Visst har vädret varit underbart! Vi har också varit igång och ute hela dagarn. Skönt att ha fått fram cykeln och fått igång den och kroppen lite mera. Efter min lilla sjukdom är det på tiden att röra lite på fläsket igen.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • inda

Fast i soffan i en och samma position, det var nog ingen bra idé att ta en lång promenad och städa efter det *suck*, lätt att vara efterklok nu när ryggen strejkar Skrikandes

Capa: Du är inte ensam om att känna dig som en kossa Flört läcker gör det här med... Håller tummarna för att det inte bli värre... Dela gärna med dig av tipsen du får hos BM

Blondie82: Jag vill gärna ses över en fika Glad

Fick köpt en spjälsäng med madrass till i helgen även en byrå som får agera skötbord. I veckan blir det till att köpa lite sängkläder och övrig textil men väntar till efter 3D/4D ultraljudet som vi ska göra på onsdag på emma ultraljudsklinik , har bestämt oss för att ta reda på könet *förväntansfull*

Någon som vet vart man kan köpa mamma badkläder? Vågar inte riktigt beställa på nätet, bättre att testa så att man får någorlunda rätt storlek som man dessutom kanske kan växa lite i

Smått avundsjuk på er som varit/ska till ullared, vet inte om jag vågar ta mig dit då ryggen börjar krångla så fort jag går en något längre sträcka Rynkar på näsan men men får se hur jag gör...

• lawendel
    inda skrev 2011-04-25 21:02:21 följande:

Fast i soffan i en och samma position, det var nog ingen bra idé att ta en lång promenad och städa efter det *suck*, lätt att vara efterklok nu när ryggen strejkar Skrikandes

Capa: Du är inte ensam om att känna dig som en kossa Flört läcker gör det här med... Håller tummarna för att det inte bli värre... Dela gärna med dig av tipsen du får hos BM

Blondie82: Jag vill gärna ses över en fika Glad

Fick köpt en spjälsäng med madrass till i helgen även en byrå som får agera skötbord. I veckan blir det till att köpa lite sängkläder och övrig textil men väntar till efter 3D/4D ultraljudet som vi ska göra på onsdag på emma ultraljudsklinik , har bestämt oss för att ta reda på könet *förväntansfull*

Någon som vet vart man kan köpa mamma badkläder? Vågar inte riktigt beställa på nätet, bättre att testa så att man får någorlunda rätt storlek som man dessutom kanske kan växa lite i

Smått avundsjuk på er som varit/ska till ullared, vet inte om jag vågar ta mig dit då ryggen börjar krångla så fort jag går en något längre sträcka Rynkar på näsan men men får se hur jag gör...

Jag är gärna med på en fika också!! Jag köpte en mammabaddräkt på ullared i fredags. 119 kr kostade den bara!! =)
  • stoltcissi

capa o fru r:ja den gratisresan tänker ja ej gå miste om.. vet ja ska dit efter skatteåterbäringen. åxå
    o de där me vätska ojoj.. hade lackleggings en dag när ja åkte t min kompis.. sen efter några timmar knde ja ej få av mig dem.. fick kämpa.. trodde ja skulle få klippa sönder dem.. dock kom de av efter ca 10 min..

• Jelli
    Capa skrev 2011-04-20 09:54:32 följande:
    Jelli skrev 2011-04-20 08:10:58 följande:
    Måste bara berätta om vår näradödenupplevelse i natt för jag är fortfarande alldeles skakig...

Dottern, 20 mån, sover mellan oss i vår säng. Tidigt i morse, runt halv fem, vaknade jag av att hon grymtade till. Då hade hon lyckats få tag på sladden till sänglampan och dragit den över huvudet så den låg spänt under hennes haka!! Jag vaknar lätt men hade inte känt att hon bökat omkring så hur hon lyckats med detta och hur länge hon haft sladden runt halsen vet jag inte. Jag slet bort den och knuffade och petade på henne för att se att hon var okej, hon grymtade till, vände på sig och fortsatte sova.

Det gjorde inte jag kan jag säga. Låg vaken fram tills klockan ringde och tänkte på hur lätt saker kan hända och hur jäkla illa det här hade kunnat gå. Tänk om jag inte vaknat, tänk om hon fått sladden mer rakt över halsen och inte "bara" under hakan. Usch och fy. Nu ska lampjäveln bort!
    Åh fyyyy så äckligt!! Jisses så skönt att allt slutade bra!! Ibland undrar jag om det verkligen inte är någon som vakar över en och säger åt en att vakna...... så många gånger i mitt jobb (på barnakuten) som det kommit in barn vars föräldrar konstigt nog vaknat av ingenting och hittat barnen livlösa men lyckats få liv i dom. Måste verkligen vara skyddsänglar eller nåt som vakar över en......

Vi var med om en bilolycka förra julen och landade på taket. Det hela var så skumt..... helt mörkt i bilen så såg ingenting men fick ner dottern som hängde i taket (jag knäppte upp bältet och flög fram till henne i vältandet liksom, slog i huvudet i biltaket då där var en redig bula men ingen skråma på nån av oss). Direkt efteråt kommer bilar som alla stannar, i en sitter en barnläkare som jag kände igen från jobb haha Ambulans och brandkår snabbt på plats och när det diskuteras hur bilen ska fås upp ur diktet kommer en bilbärgare körande påväg hem från jobbet som villigt stannar och drar upp skiten hahaha
    Kändes som att det var ödet att det skulle hända men någon såg till att det gick bra Oskyldig
    Å jisses! Vilken tur att det gick bra för er, fy vad hemskt, man vill ju inte tänka på hur illa saker och ting egentligen kan sluta... Men nog är det så att i vissa situationer så händer saker man inte kan förklara och det känns betryggande att tänka att någon håller lite koll på ens nära och kära. Jag är övertygad om att det är så, hört talas om alldeles för mycket för att kunna förklara det på annat vis. ;)
  • Jelli
    inda skrev 2011-04-20 18:31:13 följande:
    100 dagar kvar till BF och om en vecka ska vi göra 3D UL =)
    hur stor är chansen att vi inte få reda på könet tror ni? Är fortfarande osäker på om jag vill veta eller inte =S

Boka fika på måndag?

Hoppas att ni alla får en chans till vila nu när det är långhelg och passa på att bli uppassade om möjlighet till detta finns =)
    Oj oj va spännande. Var gör ni 3d-ultraljudet någonstans? Vi har bokat på Emmakliniken men först i början på juni. Vilken vecka är du i när du ska dit?

Förra gången frågade jag hur stor risk det var att man inte skulle se könet och hon sa att eftersom det är ett extra ultraljud som man betalar för så gör de allt de kan för att man ska få veta kön, dessutom har man gott om tid på sig. Vi såg könet direkt men inte mycket mer. Hon låg ihopkrupen och sov med ansiktet intryckt i moderkakan och för att vi skulle få en bra bild av ansiktet så fick jag ställa mig upp och hoppa och skaka för att bebisstackarn skulle vakna och ändra läge... och det gjorde hon tillslut. detta var iofs i Sthlm men jag kan tänka mig att detsamam gäller även i Gbg.

Lägger du upp bilder här sen??? =)
  • Jelli
    lillahumla84 skrev 2011-04-23 09:34:39 följande:
    God morgon alla glada.

Tänkte kolla om det är någon som har koll på de där med pollentabletter man får ta under graviditeten ?!
    Så fort som björkarna slår ut nu så vill man ju kunna va människa.

Glad Påsk på er {#emotions_dlg.flower}
    Jag har också pollenproblem och frågade för ett tag sedan på apoteket. Hon svarade att det finns ingen sort de kan råda en till att äta utan blir det för jobbigt får jag gå till läkare som skriver ut. Än kliare det bara lite i ögonen och näsan så jag avvaktar.
  • Jelli

Hoppas alla haft en skön påskhelg. Vi har varit hos svärmor hela helgen, blivit ompysslade och ätit massor. Nu har jag börjat gå upp i vikt, hade gått upp 3 kg på två veckor när jag vägde mig förra veckan, nu vågar jag knappt väga mig mer. Lite jobbigt när jag har nästan 20 kg kvar sen förra graviditeten som jag inte orkade göra något åt... men men, upp kommer det att gå vare sig jag vill det eller inte, får ta tag i det på allvar när bebisen kommit och ammat klart.

Ja längtar också till Ullared, vi ska dit ett gäng mammor i början på maj. Kul att det verkar finnas mammakläder. Det är väl det och lite småplock till bebisen jag tänkt handla... men vet hur det brukar bli, man kommer hem med en massa annat bara för att det är så billigt =)

I går, efter tre timmar i bilen, hade jag så ont i höfterna att jag vill skrika. Kunde inte ändra läge i sängen utan att det knakade i fogarna och jag fick hjälpa till med hela kroppen för att byta ställning. Tack och lov kändes det bättre när jag vaknade men jag anar att detta bara är början.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011