• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    lawendel skrev 2011-04-26 13:47:08 följande:

Jag har bokat in mig på vattengympa på kristinedal nu, börjar redan imorgon och är 10 gånger. 990 kr kostar det. Känner att jag måste börja röra på mig nu! =)

Vad kul Glad hade jag också velat göra men det är nog bäst för mig att avstå. Jag får nöja mig med yogan. Är det ett speciellt pass för gravid Gravid?
    Capa skrev 2011-04-26 10:30:43 följande:
    Blondie82 skrev 2011-04-26 09:17:37 följande:
    Inda: jag sover också väldigt oroligt! Känns som jag vaknar ett par gånger i timmen och ofta har jag svårt att somna med en gång igen för tankarna börjar snurra, om precis vad som. När jag väl sover så drömmer jag livliga och skumma drömmar så jag är helt slut när jag vaknar till igen. Nu känner man att mammalivet börjar på riktigt med ömmande kroppsdelar och lite sömn :)
    Haha mmm känner igen det där med för lite sömn och när man väl sover får man inte mycket vila heller..... Inatt drömde jag att jag skulle festa med Big Brother-gänget och kom på mitt i allt att jag ju inte fick dricka nu och vaknade i panik hahaha Rätt "snäll" dröm jämfört med vad man brukar kunna drömma till det nuförtiden, värsta skräckfilmerna ju Förvånad haha
    Ja skräckfilmsvarning är det på ganska många av drömmarna, förstår inte hur man kan få ihop det. Och de är ju så levande och verkliga också. Dock glömmer jag bort dem efter ett par minuter. Man borde egentligen ha den där drömboken vid sängen och skriva ner varje gång man vaknar för att kunna komma ihåg och skratta åt dem i efterhand Skrattande
  • lawendel
    Blondie82 skrev 2011-04-26 14:58:15 följande:
    Vad kul Glad hade jag också velat göra men det är nog bäst för mig att avstå. Jag får nöja mig med yogan. Är det ett speciellt pass för gravid Gravid?
    Capa skrev 2011-04-26 10:30:43 följande:
    Haha mmm känner igen det där med för lite sömn och när man väl sover får man inte mycket vila heller..... Inatt drömde jag att jag skulle festa med Big Brother-gänget och kom på mitt i allt att jag ju inte fick dricka nu och vaknade i panik hahaha Rätt "snäll" dröm jämfört med vad man brukar kunna drömma till det nuförtiden, värsta skräckfilmerna ju Förvånad haha
    Ja det är det =)

• L86

Är det nån som ska gå på information från förlossningen på Östra? Vet nån vilka datum och tider det är? Har för mig att det ska vara på torsdagar och det hade ju passat bra att gå nån gång när yogan är slut.

• L86
    L86 skrev 2011-04-26 18:52:40 följande:
    Är det nån som ska gå på information från förlossningen på Östra? Vet nån vilka datum och tider det är? Har för mig att det ska vara på torsdagar och det hade ju passat bra att gå nån gång när yogan är slut.
    Hittade det Flört Den här informationen hittade jag om det är fler som är intresserade!

Informationsmöten förlossning BB/Östra

Information till blivande föräldrar
    Barnmorskor från förlossningen/BB ger information samt visar bilder om verksamheten i kvinnoklinikens aula på entréplanet. Sommaruppehåll under mitten av juni till mitten av augusti samt tre veckors uppehåll under jul och nyår.

Våren 2011
    Helgfria torsdagar 13/1 - 16/6,  kl 17.00 - cirka 18.30.
    17/3 annan lokal. Information i Aulan på Centralkliniken

Obs! Ingen information den 21/4 och den 2/6.

Hösten 2011
    25/8

Plats: KK aulan (Järneken),  entréplanet Kvinnokliniken 

Välkomna!
  • fröken snö
    lawendel skrev 2011-04-26 13:47:08 följande:

Jag har bokat in mig på vattengympa på kristinedal nu, börjar redan imorgon och är 10 gånger. 990 kr kostar det. Känner att jag måste börja röra på mig nu! =)

Där tränar jag oxå! Dock inte på gravidvattengympan, utan har varit med på den vanliga. Men vattengympan är så skönt när man börjar bli tjock Skrattande
    Gör man inte ett sånt besök med sin föräldragrupp? Måste man alltså ordna detta själv? Sen blir jag lite nyfiken när du nämner yogan. Går du på gravidyoga? Själv kör jag hemma via DVD men funderar att gå på en "riktig" klass....
  • stoltcissi

ja har åxå drömt att ja var med i bbhuset dock som gravid men ja höll på med snyggingen patrick
    haah:) blev dock besviken när kl ringde o ja skulle jobba.. mindre kul

• TantKerstin

Hejhej o välkommen Frikadellen!

Jag lever fortfarande (om någon nu undrade ) Har otroligt mycket i skolan och efter en 11e juni ska jag bara däcka nånstans och inte resa mig upp på flera timmar, MINST!
    Men jag är iaf inne och uppdaterar mig

Myran: Kan du inte berätta lite mer om du hur du hade det i Frankrike?

Capa: Usch och fy när jag läste det med bilen, vilken tur ni hade! Får rysningar..gör inte om det!

Sippann79 skrev 2011-04-26 13:01:01 följande:

Ska till Ullared om två veckor. Svårt att komma därifrån utan nånting.......
    Inhandlade igår det första till barnet, en bilbarnstol.  Vet inte varför det blev det första, men men. En Acta Graco blev det. Fått bra betyg i tester.

Köpte ni den ny eller begagnad? Vad kostade den?

Inda: Ååh..vad spännande!!! Bebisen kommer ha växt så mycket också ses ni såg hen sist. 

Sov gott allihop och dröm sött
  • Sippann79
    Köpte ni den ny eller begagnad? Vad kostade den?
    Vi köpte den på Blocket för 500 kr. Den var 3 år gammal, aldrig krockad och väldigt fräsch. Så jag tror den kommer att funka alldeles utmärkt.
  • Fru R

Joinar gänget som sover dåligt, eller uruselt! Vaknade säkert fem gånger i natt och hade så svårt att somna om trots att jag i princip var levande död. Idag sitter jag på jobbet och har hur mycket som helst och det går sååå långsamt! Dumma mardrömmar!

lawendel: jag kollade också på deras vattengympa, men jag vågar inte riktigt faktiskt. Känns lite tråkigt att lägga så mycket pengar på något jag kanske inte orkar med. Men du får gärna berätta om det är bra!

fröken snö: vi gjorde inget besök på vare sig östra eller mölndal med föräldrargruppen, men det är ju klart att det kan bero på vilken bm man har.

Nej, dags att höja skrivbordet innan jag somnar sittandes.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Fru R skrev 2011-04-27 10:38:07 följande:
    Joinar gänget som sover dåligt, eller uruselt! Vaknade säkert fem gånger i natt och hade så svårt att somna om trots att jag i princip var levande död. Idag sitter jag på jobbet och har hur mycket som helst och det går sååå långsamt! Dumma mardrömmar!
    Jag drömmer också hemska saker. Imorse var jag så arg när jag vaknade!! Drömde att Eric skulle iväg på "road trip" med en snygg blondin - hahahaha... Det tog flera minuter innan jag slutade känna mig förbannad... men till slut insåg jag att allt bara var en dröm! För några veckor sedan drömde jag att jag varit otrogen med två av mina gamla ex... vaknade och var otroligt nervös för hur Eric skulle ta det hela. Phuuu... Tur att allt bara är i drömmarna!
    Jag vill gärna gå på en sådan. Vore ju toppen om vi kunde boka in en torsdag när yogan är slut (när blir det?).

Vi tittade på min kollegas gamla barnvagn (en Emmaljunga från 2001) igår. Och även om den var jättefin, bara lite rostig på hjulen, så har vi efter långa diskussioner beslutat oss för att faktiskt investera i en helt ny. Hahaha, lustigt med tanke på hur mycket jag absolut ville köpa begagnad vagn förut. Men då mor & far erbjudit sig att sponsra lite så tänkte vi att vi köper ny, som vi sedan kan sälja. Har kikat på Brio Happy som ligger på 5000 kr ungefär. Å andra sidan har vi ju fått begagnade kläder och prylar av min syster, så vi slipper iaf köpa en hel del andra grejer. Är väldigt glad för tex. BabyBjörn-bärselen som vi fick. Är det någon som vet om den går att slänga i tvättmaskin, föresten?

Fått glada nyheter - vi slipper betala dubbla hyror i juni (hurra!) så där tjänar vi ju en slant! Glad Längtar tills vi flyttat in i nya lägenheten...
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011