• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

Inda: vilken härlig bild!! Helt fantastiskt att man får ut så fina bilder faktiskt!

Jelli skrev 2011-04-28 07:48:44 följande:
    Såg att några pratat om bärselar. Jag kan varmt rekommendera ErgoBaby! bebisen sitter i bra "grodposition", den är bekväm och enkel och funkar från nyfödd upp till ett par år. Barnet kan sitta på magen, på ryggen och på höften. Jag köpte min på blocket (ny) för 700 kr, i butik ca 1200 kr. =) 
    Ska kika på den!  Det låter ju onekligen lite bättre med grodposition, men å andra sidan vad vet jag?!

Jag har ju några veckor kvar till v26 så jag avvaktar lite till, men kommer nog att köra på en betalförsäkring från början jag också. Minns att jag läste på som en tok och hade tom en försäkrings-mupp hemma inför Alicias födsel.

Idag är jag stendöd redan. Är såååååå trött och hängig så det finns inte. Hmmmm, undrar om lite choklad hade hjälpt!?! :-P
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Fru R skrev 2011-04-27 18:40:26 följande:
    JenJen: Bra att ni slipper betala dubbla hyror. Det är verkigen pengar man kan använda på annat sätt!
    Japp, jag går på MVC som ligger på Frölunda Torg och har världens bästa bm den här gången, hon heter Madelene. Har även hört mycket bra om Susann, men har aldrig träffat henne. Kan däremot inte rekommendera Lotta där. (guuuud jag hoppas inte hon läser detta!!)
    Tycker du ska byta snarast för det är ju utifrån det man sätts ihop i föräldrargrupper också.
    Ja, vi kan ju tex. använda pengarna till flytthjälp, nu när jag inte kan lyfta så mkt... Tungan ute

Tog tag i det med byte av BM och ringde nu på morgonen. Fick tid hos en som heter Lenamaria, hon verkade trevlig. Men Föräldragruppen började redan imorgon kl. 8 (!) Har ingen möjlighet att gå på morgonen, så jag ska ha kvar mina tider på Brämaregårdens föräldragrupp, som är på kvällstid. Visserligen från 1 juni - så vi får åka till Hisingen nu efter vi flyttat, men det är ju bara 4 tillfällen, så det är ju inte så farligt ändå.

När bebisen sedan kommit får vi meddela att vi vill vara med i en föräldragrupp på Frölunda BVC.
    Fru R skrev 2011-04-27 18:53:06 följande:
    JenJen: Just det, Grattis till Eric också!! Va skönt att han klarade det och har uppkörning så snart!! Skönt för dig att slippa köra hela tiden även om jag slåss med näbbar och klor för att just få köra. Älskar det!!
    Jag gillar visserligen också att köra bil Glad men när man ska åka längre sträckor är det skönt att ha någon att byta med!
    L86 skrev 2011-04-27 20:52:04 följande:
    Kul att ni också kan den 9 juni! Det börjar kl 17 och man behöver inte anmäla sig! Bara att dyka upp! Glad
    Ah men så bra... då bokar vi in detta! Samma ställe som man gjorde RUL på va?
  • Blondie82

Vi har ingen föräldragrupp på Barnmorskegruppen :( kan man få vara med någon annan stans tror ni?

• Jenric
    Inda: Så fantastiskt att man kan se bebisen så bra :) grattis till tjejen - vi är inte så många i tråden som får tjejer (av de som tagit reda på det).
    Capa skrev 2011-04-28 07:51:56 följande:
    Grattis till flickan!! {#emotions_dlg.flower} Åååh vilken riktigt liten sötnos!!
    Det är så häftigt att man ser så bra hur bebisen ser ut, nu längtar jag ännu mer tills mitt om 4 veckor, 4 låååånga veckor haha
    L86 skrev 2011-04-27 20:52:04 följande:
    Kul att ni också kan den 9 juni! Det börjar kl 17 och man behöver inte anmäla sig! Bara att dyka upp! Glad
    Vi kommer också dyka upp så då ses vi där!! Skrattande Fast iofs ses vi väl redan i em Flört

Så roligt att han klarade teorin!! Då håller jag tummarna med uppkörningen med!! Fast det borde han ju klara av galant Flört Sen har du din privata chaffis till BB när det är dags, kan inte vara så kul att köra själv då mitt i värkarbetetFlört haha

Yoga idag tjejer, det behöver jag verkligen!!
    Har legat vaken sen halv 4 inatt då jag vaknade av att datorn slogs på.... 30 min senare stängdes den av??!! Fattar inte hur men snacka om att jag blev rädd..... ooooh jag tror vi hade besök av ett spöke inatt...... Leonora vaknade också men sa att det bara var spöket Laban som ville spela Kalle kunskap på datan hahaha Får hoppas det...... Spöke 
    Åh, har ni också bokat in 3D UL?! Blir oxå sugen... Fast snart får man ju se den lilla utanför magen ändå... Flört
    men sånna nyfikna personer som jag har ju svårt att vänta ända till augusti....!

Kul att ni också kan den 9 juni!

Ja, hoppas verkligen han fixar uppkörningen på första försöket, vore ju guld värt! Det känns nästan som att teorin var det svåraste... uppkörningen fixar han nog Drömmer Vill ju helst INTE köra mig själv till BB, hahahaha....!

Hehehe, klart att spöket Laban vill spela Kalle kunskap mitt i natten Skrattande jobbigt att vakna halv fyra bara... phuuu...

Yep, ses på yogan idag - välbehövligt nu kan jag säga - stel som en gammal, gammal tant är jag Rynkar på näsan

Angående försäkringar, så har vi hemförsäkringen hos TryggHansa, så jag tror vi kommer teckna deras "betal-gravidförsäkring".
  • emelielj

Jag teckande Länsförsäkringars gravidförsäkring i vecka 22 har jag för mig, bara jag som redan har gjort det?
    Haha var jag lite tidigt kanske Skrattande
    Men det kändes lika bra! Den kostade 650:- nu och gäller fram tills bebisen är 6 månader. tecknar vi då en riktig försäkring för honom då så får vi tillbaka de 650 alt. rabatt 650 fattade jag det som!
    Tog just den eftersom jag har mina andra försäkringar där.

• Blondie82

Jag tecknade också tidigt, det var nog runt vecka 15 tror jag. Den är ju gratis fram till v 26 då man kan välja betalförsäkring på det. Så nu väntar jag bara på räkningen som bör komma nästa vecka ;)

• Jelli
    Capa skrev 2011-04-28 08:24:30 följande:
    En jättebra sida!! www.gravidförsäkring.se/ Där står det om alla olika försäkringar och vad som ingår. Gratisförsäkringarna man får som gravid täcker inte speciellt mycket om något skulle gå "fel". Jag kommer köra på nån man får betala till lite men vilken vet jag inte... har inte tittat igenom alla då man ska vara i vecka 26 för att kunna täckas av dom enligt mig som är bäst Glad Men det kommer säkert bli där vi har våra andra försäkringar för att underlätta haha
    Vilken bra sida!! Jag har suttit och jämfört och har nog kommit fram till att Folksams betalförsäkring passar oss bäst. Vi har dessutom allt annat i Folksam förutom dotterns barnförsäkring (och katterna) men det kanske är läge att se över den också och samla allt på ett och samma. det är en djungel dethär, tur att det finns hjälpsidor som denna.
  • ciccile

Jag blir trött bara jag tänker på det så valet föll på Skandia, nog mest för att jag har min egen försäkring där. Alla papper ligger dock fortfarande i köket och väntar på att fyllas i och skickas in, jag är inte så snabb med saker som inte är roliga .

• Jelli
    Myrangbg skrev 2011-04-28 10:37:55 följande:
    Jag blir trött bara jag tänker på det så valet föll på Skandia, nog mest för att jag har min egen försäkring där. Alla papper ligger dock fortfarande i köket och väntar på att fyllas i och skickas in, jag är inte så snabb med saker som inte är roliga .
    Nej det är så hemskt tråkigt. Och egentligen så tror jag inte försäkringarna skiljer sig så mycket åt förutom mellan de man betalar för och de som är gratis... förhoppningsvis behöver man aldrig använda dem heller.

Det som gjorde att jag tror jag tar Folksams är att de ersätter med 1000 kr om man har foglossning, vilket jag har. Det är inte mycket pengar men mer än vad andra erbjuder och det gör att försäkringen i sig blir "gratis".
  • lawendel

Jag kan fika på måndag, ej onsdag tyvärr då jag går på vattengympa.

Vi Hänger nog också med den 9:e juni..hade varit roligt att träffa er för en fika innan så man vet vilka ni är då =)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011