• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Jelli skrev 2011-04-28 10:44:32 följande:
    Nej det är så hemskt tråkigt. Och egentligen så tror jag inte försäkringarna skiljer sig så mycket åt förutom mellan de man betalar för och de som är gratis... förhoppningsvis behöver man aldrig använda dem heller.

Det som gjorde att jag tror jag tar Folksams är att de ersätter med 1000 kr om man har foglossning, vilket jag har. Det är inte mycket pengar men mer än vad andra erbjuder och det gör att försäkringen i sig blir "gratis".
    Nu har jag lusläst mellan olika gravidförsäkringar och det skiljer en hel del mellan vissa. Men dom största är i stort sett likadana..... Det blir nog Folksam här med då vi har hemförsäkringen där + att jag tyckte det ingick mest försäkring där. Så svårt detta.... jisses.....
    Jenric skrev 2011-04-28 09:32:29 följande:
    Inda: Så fantastiskt att man kan se bebisen så bra :) grattis till tjejen - vi är inte så många i tråden som får tjejer (av de som tagit reda på det).Åh, har ni också bokat in 3D UL?! Blir oxå sugen... Fast snart får man ju se den lilla utanför magen ändå... Flört
    men sånna nyfikna personer som jag har ju svårt att vänta ända till augusti....!

Kul att ni också kan den 9 juni!

Ja, hoppas verkligen han fixar uppkörningen på första försöket, vore ju guld värt! Det känns nästan som att teorin var det svåraste... uppkörningen fixar han nog Drömmer Vill ju helst INTE köra mig själv till BB, hahahaha....!

Hehehe, klart att spöket Laban vill spela Kalle kunskap mitt i natten Skrattande jobbigt att vakna halv fyra bara... phuuu...

Yep, ses på yogan idag - välbehövligt nu kan jag säga - stel som en gammal, gammal tant är jag Rynkar på näsan

Angående försäkringar, så har vi hemförsäkringen hos TryggHansa, så jag tror vi kommer teckna deras "betal-gravidförsäkring".
    Hahaha, jaaa här är en till som är alldeles för nyfiken för att kunna hålla sig till augusti med att få se den lille krabaten Skrattande 
    Vet inte om det blir yoga för mig idag.... börjar få en jävulusisk huvudvärk, antagligen pga mina nattliga bravader haha. Försvinner inte den snart så åker jag nog hem istället och stänger in mig i ett mörkt rum med täcket ovanför huvudet (ifall spöket skulle komma tillbaka då).
    Så dyker jag inte upp på yogan vet ni var jag finns!!
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-04-28 12:36:51 följande:
    Nu har jag lusläst mellan olika gravidförsäkringar och det skiljer en hel del mellan vissa. Men dom största är i stort sett likadana..... Det blir nog Folksam här med då vi har hemförsäkringen där + att jag tyckte det ingick mest försäkring där. Så svårt detta.... jisses.....
    Jenric skrev 2011-04-28 09:32:29 följande:
    Inda: Så fantastiskt att man kan se bebisen så bra :) grattis till tjejen - vi är inte så många i tråden som får tjejer (av de som tagit reda på det).

Åh, har ni också bokat in 3D UL?! Blir oxå sugen... Fast snart får man ju se den lilla utanför magen ändå... Flört
    men sånna nyfikna personer som jag har ju svårt att vänta ända till augusti....!

Kul att ni också kan den 9 juni!

Ja, hoppas verkligen han fixar uppkörningen på första försöket, vore ju guld värt! Det känns nästan som att teorin var det svåraste... uppkörningen fixar han nog Drömmer Vill ju helst INTE köra mig själv till BB, hahahaha....!

Hehehe, klart att spöket Laban vill spela Kalle kunskap mitt i natten Skrattande jobbigt att vakna halv fyra bara... phuuu...

Yep, ses på yogan idag - välbehövligt nu kan jag säga - stel som en gammal, gammal tant är jag Rynkar på näsan

Angående försäkringar, så har vi hemförsäkringen hos TryggHansa, så jag tror vi kommer teckna deras "betal-gravidförsäkring".
    Hahaha, jaaa här är en till som är alldeles för nyfiken för att kunna hålla sig till augusti med att få se den lille krabaten Skrattande 
    Vet inte om det blir yoga för mig idag.... börjar få en jävulusisk huvudvärk, antagligen pga mina nattliga bravader haha. Försvinner inte den snart så åker jag nog hem istället och stänger in mig i ett mörkt rum med täcket ovanför huvudet (ifall spöket skulle komma tillbaka då).
    Så dyker jag inte upp på yogan vet ni var jag finns!!
    Tråkigt om du missar yogan men förstår om det inte är så kul när huvudet värker Rynkar på näsan Hoppas det går över och att du kan komma men om du inte dyker upp så vet vi i alla fall vart du är!

Lustigt efter allt prat om försäkringar så kom min inbetalning idag Tungan ute började nä stan veja om jag skulle kolla upp om någon annan är bättre men bara tanken på det gav mig massa sammandragningar på rad så jag tänker att jag kör på det jag planerat så har hela familjen allt sitt samlat på samma ställe Glad.

Var stressad igår över en deklaration av en enskil firma jag skulle fixa och det gav mig sammandragningar också. Jag tycker att de har blivit lite bättre nu när jag tar det lugnt men jag antar att jag antar att det är så pass lite som behövs för att de skall sätta igång. Får se vad läkaren säger om det nästa vecka!
  • Fru R

Jenjen: har ingen koll på den bm, de är ju ganska många där men hon är säkert bra. Men vilken tid på dagen att ha föräldrargrupp! Förvånad Är det verkligen någon som kan den tiden?!?

Ja, försäkringar är ju en djungel i sig! Men det blir väl oftast så att man tar det bolag där man redan har sina försäkringar. Myran, ja visst blir det lätt så att pappren blir ligandes! Kommer mina också att bli.

Capa: hoppas huvudvärken har gett med sig och du kom iväg till yogan.

Blondie: du får vara rädd om dig och magen. Inte stressa så mycket, men som så mycket annat så är det lätt att säga och svårt att göra.

Ang fikat så beror det lite på vilken tid på måndag det blir. Har det sagts någon tid?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj

Jag vill gå till frissan och göra slingor denna
    Månaden, men har hört att alla hormoner i kroppen kan göra att färgen inte fäster. Någon dom vet/gjort detta under graviditeten? Vill hemskt gärna fixa håret nu men känns ju onödigt om inte färgen fastnar! Haha :)

• Blondie82

Jag gjorde slingor för två veckor sen och de fastnade bra :) var lite osäker innan av samma anledning som du men jag ville så hemskt gärna fixa håret så jag gjorde ett försök!!

• emelielj

Va bra! Jag tycker det hade varit skitkul att fixa håret och känna lite fräsch och fin innan bebis anländer! Då ska jag boka tid imon :)

• juliaa

Tack alla för bra tips ang gravidförsäkring=)=)

emelielj: jag är frisör och det är inga problem med att färgen inte skulle fastna, det har jag aldrig varit med om i alla fall och inte hört om nått om det heller =)=)

• emelielj

Kul att höra! Tack för infot :)

Visst är det konstigt med alla påhitt om olika saker under graviditeten? Som tex det här med hårfärgningen!

• juliaa

Ja det finns ju hela listor med vad man inte får göra känns det som hehe..det var så lite =)=)=)

• Jenric
    Capa: hoppas huvudvärken släpper snart... Rynkar på näsan usch, det är så himla jobbigt.

Angående 9 juni och Östra:
    Det visade sig att jag ändå inte kunde åka till Östra för info den 9 juni - då det krockar med föräldragruppen... Men funderar på att åka till Mölndals BB istället (eller kanske också, för man kan ju åka till Östra den 16 juni med, om man inte kan den 9). Informationen borde ju vara liknande på båda ställena iaf, bara att lokalerna ser annorlunda ut. För vår del kommer det ju dessutom vara närmare till Mölndal tror jag, efter att vi flyttat. Sen vet man ju ändå inte vart man blir skickad, om det är fullt på ena eller andra stället när det väl är dags...  Men Blondie82 och jag har prel.bokat att åka till infon på Mölndals BB den 23 maj, om det är någon mer som är sugen att hänga på dit!

Måndagar: 10/1 - 13/6,  förutom den 7/3, 25/4 och den 6/6.

Tid: 17-18.15 cirka.

Plats: Mölndalsaulan,  Mölndals sjukhus, ingång V.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011