• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-04-28 22:22:06 följande:
    Capa: hoppas huvudvärken släpper snart... Rynkar på näsan usch, det är så himla jobbigt.

Angående 9 juni och Östra:
    Det visade sig att jag ändå inte kunde åka till Östra för info den 9 juni - då det krockar med föräldragruppen... Men funderar på att åka till Mölndals BB istället (eller kanske också, för man kan ju åka till Östra den 16 juni med, om man inte kan den 9). Informationen borde ju vara liknande på båda ställena iaf, bara att lokalerna ser annorlunda ut. För vår del kommer det ju dessutom vara närmare till Mölndal tror jag, efter att vi flyttat. Sen vet man ju ändå inte vart man blir skickad, om det är fullt på ena eller andra stället när det väl är dags...  Men Blondie82 och jag har prel.bokat att åka till infon på Mölndals BB den 23 maj, om det är någon mer som är sugen att hänga på dit!

Måndagar: 10/1 - 13/6,  förutom den 7/3, 25/4 och den 6/6.

Tid: 17-18.15 cirka.

Plats: Mölndalsaulan,  Mölndals sjukhus, ingång V.
    Har bokat in den 23 i kalender nu Glad!!
  • Capa

Usch det var ingen kul dag igår alls.... Daniel fick hämta mig på jobb sen blev det raka vägen hem och ner i sängen där jag låg och kräktes en hel del. Jädra huvudvärk.... man kan ju inte ta dom starkare medicinerna som jag brukar göra nu Rynkar på näsan 
    Fick ett tips däremot av en "healer" när man har huvudvärk så ska man massera stortårna och "kudden" under. Prövade det igår och inbillning eller ej så lättade det lite i huvudet och jag lyckades somna. Aaaah så skönt, idag är jag fit for fight igen men ingen yoga nu ju. Jag får väl köra på hemma i min ensamhet Tungan ute

• Blondie82

Skönt att du mår bättre!! Angående yogan så skall jag och L86 gå två gånger nästa vecka eftersom vi båda missat en gång. Läraren sa att man kunde ta igen det på tisdagar kl 19. Så om du kan och vill så kan du ju hänga med då :)

• TantKerstin
    Inda: Nu blev jag också sugen på 3D, vilken fin bild och vad detaljerad! Grattis till tösen
    Capa skrev 2011-04-29 08:05:08 följande:
    Usch det var ingen kul dag igår alls.... Daniel fick hämta mig på jobb sen blev det raka vägen hem och ner i sängen där jag låg och kräktes en hel del. Jädra huvudvärk.... man kan ju inte ta dom starkare medicinerna som jag brukar göra nu Rynkar på näsan 
    Fick ett tips däremot av en "healer" när man har huvudvärk så ska man massera stortårna och "kudden" under. Prövade det igår och inbillning eller ej så lättade det lite i huvudet och jag lyckades somna. Aaaah så skönt, idag är jag fit for fight igen men ingen yoga nu ju. Jag får väl köra på hemma i min ensamhet Tungan ute
    Det finns så grymt många punkter att trycka på, brukar ha en punkt på foten jag trycker på när jag stressar upp mig och det fungerar faktiskt ganska bra. Skönt att det har gått över nu, men fy sjutton för att ha det, stackare
  • L86

Oj, så det skrivs i tråden Glad

Grattis till fint 3D!!

Capa: Jag lider med dig när det gäller huvudvärken!!! Riktigt pissigt är det! Hoppas verkligen du mår bättre nu. Missade också yogan igår eftersom jag fortfarande är bortrest, häng med mig och blondie82 på tisdag kl 19 om du vill!

Angående info på Mölndal så krockar det med vår föräldragrupp som börjar den 16/5. Synd! Hade nog varit bra att "hälsa på" båda eftersom man aldrig vet var man blir skickad. Ni som redan fött barn i GBG, vad har ni för erfarengeter av Östra vs Mölndal?

• L86

Funderar så att det knakar på pojknamn! Tycker att det är så svårt! Nån med förslag? Flört

• Jenric
    Fru R skrev 2011-04-28 19:42:19 följande:
    Jenjen: har ingen koll på den bm, de är ju ganska många där men hon är säkert bra. Men vilken tid på dagen att ha föräldrargrupp! Förvånad Är det verkligen någon som kan den tiden?!?
    Jag vet... då måste man ju ta ledigt 2-3 timmar från jobbet varje gång?! Knasigt. Vi har fått plats i en föräldragrupp på Brämaregårdens VC tre tillfällen i  juni kl. 16.30 - 19.00. Då kan man ju åka dit direkt efter jobbet bara. Mkt bättre.

Capa: Skönt att du är fit for fight igen!

Inatt vaknade jag kl 3 - inte av att spöket Laban vill spela Kalle kunskap Flört men av att det luktade så himla äckligt i rummet. Väckte Eric och sa till honom att det luktade urin (!) och han svarade lite halvvaket, nja som bebiskiss isåfall... hahaha... min kommentar: "men jag har ju inte kissat!" (vet inte hur jag tänkte där, men får försvara mig med att klockan var tre på natten). Sen luktade vi runt för att se var lukten kom ifrån. Det luktade lite som något överhettat, smält gummi, typ. Slutligen öppnade vi dörren ut till vår uteplats för att se om det kom från någon annan lägenhet. Då kände vi hur det luktade jättestarkt utomhus. Ringde jouren hos hyresvärden och jag förklarade så fint att det luktade urin i sovrummet Tungan ute... eller ev. smält gummi... hahaha... han sa att jag skulle ringa 112 istället. När jag ringde dit behövde jag bara säga vilken gata vi bodde på - för svaret var att det var bilar som brann på parkeringen utanför. Tur att vi inte hade bilen där (visserligen är det mamma och pappas gamla skruttbil som vi lånar för tillfället, så det hade väl inte varit hela världen om den brann upp, men ändå...).

Fattar inte varför de håller på och bränner bilar i stan, så förbannat onödigt ju... Skrikandes
  • Jenric
    L86 skrev 2011-04-29 10:36:34 följande:
    Funderar så att det knakar på pojknamn! Tycker att det är så svårt! Nån med förslag? Flört
    Nääää, visst är det svårt med namn, och särskilt pojknamn! Tur för oss att vi väntar en tjej Flört haha... Men tänk om det kommer ut en lite pojke ändå..?! Tycker att Oscar, Elijah, Lucas och Nathan är fina namn - men de kanske du inte alls gillar?! Tungan ute

Vårt senaste förslag på namn för vår bebis är Emily. Jag har ju gillat Lilly länge, men när Eric nämnde Emily har jag fastnat för det. Det funkar ju fint på både engelska och svenska!
  • Blondie82

Aaahhhh full panik som jag verkligen inte borde ha just nu för magen blir bara lidande... Jag beställde bröllopsklänningen för över en månad sen men inte hört något om den så jag skickade ett mail och frågade. Fick svar nu att de aldrig fått min måttbeskrivning som jag skickade in för över en månad sedan (ser i min mail att det gick iväg) så nu vet jag inte om de hinner sy klänningen Gråter Har kollat på gravidklänningar förut men jag tycker inte alls att de är fina, de som jag sett.. Eller ja fina är dem väl men för enkla, bara vitt tyg som hänger. Nervös nervös Rynkar på näsan

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011