• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-04-29 14:11:24 följande:
    Så nu har jag lugnat ner mig, tror gravidtetshormonerna tog över ett tag där Flört Tungan ute
    Har det löst sig med klänningen då?? Annars har dom jättefina och billiga på Halens, en kompis till mig köpte sin där och var jättefin Glad
    Jenric skrev 2011-04-29 10:48:57 följande:
    Jag vet... då måste man ju ta ledigt 2-3 timmar från jobbet varje gång?! Knasigt. Vi har fått plats i en föräldragrupp på Brämaregårdens VC tre tillfällen i  juni kl. 16.30 - 19.00. Då kan man ju åka dit direkt efter jobbet bara. Mkt bättre.

Capa: Skönt att du är fit for fight igen!

Inatt vaknade jag kl 3 - inte av att spöket Laban vill spela Kalle kunskap Flört men av att det luktade så himla äckligt i rummet. Väckte Eric och sa till honom att det luktade urin (!) och han svarade lite halvvaket, nja som bebiskiss isåfall... hahaha... min kommentar: "men jag har ju inte kissat!" (vet inte hur jag tänkte där, men får försvara mig med att klockan var tre på natten). Sen luktade vi runt för att se var lukten kom ifrån. Det luktade lite som något överhettat, smält gummi, typ. Slutligen öppnade vi dörren ut till vår uteplats för att se om det kom från någon annan lägenhet. Då kände vi hur det luktade jättestarkt utomhus. Ringde jouren hos hyresvärden och jag förklarade så fint att det luktade urin i sovrummet Tungan ute... eller ev. smält gummi... hahaha... han sa att jag skulle ringa 112 istället. När jag ringde dit behövde jag bara säga vilken gata vi bodde på - för svaret var att det var bilar som brann på parkeringen utanför. Tur att vi inte hade bilen där (visserligen är det mamma och pappas gamla skruttbil som vi lånar för tillfället, så det hade väl inte varit hela världen om den brann upp, men ändå...).

Fattar inte varför de håller på och bränner bilar i stan, så förbannat onödigt ju... Skrikandes
    Nä fyyy så pissigt!! Skönt att ni flyttar snart då Flört Så söta namn ni har, Emily och Lilly Glad Jag har fastnat för Malva, tycker det är urfint men såklart är det ju en kille i magen haha Det blir aldrig som man tänkt sig....
    L86 skrev 2011-04-29 10:36:34 följande:
    Funderar så att det knakar på pojknamn! Tycker att det är så svårt! Nån med förslag? Flört
    Vi tänker också så det knakar men det är jättesvårt med killnamn!! Tjejnamn känns som det finns ett 20-tal som man verkligen gillar ju.... Jag älskar namnet Elliot men det gör inte sambon.... han gillar Dexter men inte jag haha Det vi har som "försöksnamn" nu är Liam och Lias..... Men det tål att tänkas på....  känns inte som något "klickat" ännu så jag tar gärna emot lite tips jag med Tungan ute
    Ang yogan på tisdag, måste man föranmäla sig till det, hur har ni gjort?? Kanske kunde man hänga på dig o Sara då ja.... hmm Tomte
  • Jelli
    Capa skrev 2011-04-29 14:33:29 följande:
    Så söta namn ni har, Emily och Lilly Glad Jag har fastnat för Malva, tycker det är urfint men såklart är det ju en kille i magen haha Det blir aldrig som man tänkt sig....Vi tänker också så det knakar men det är jättesvårt med killnamn!! Tjejnamn känns som det finns ett 20-tal som man verkligen gillar ju.... Jag älskar namnet Elliot men det gör inte sambon.... han gillar Dexter men inte jag haha Det vi har som "försöksnamn" nu är Liam och Lias..... Men det tål att tänkas på....  känns inte som något "klickat" ännu så jag tar gärna emot lite tips jag med Tungan ute
    Ang yogan på tisdag, måste man föranmäla sig till det, hur har ni gjort?? Kanske kunde man hänga på dig o Sara då ja.... hmm Tomte
    Jättesvårt med namn. Nu vet vi ju inte (än) vilken sort det är men tjejnamn har vi så det räcker och blir över. Dottern heter Emilia och jag vill att nästa, om det blir en tjej, ska heta Isabella och det är sambon ganska med på men gillar Amanda mer, det gör inte jag. Vi har några till som kan funka så blir det en tjej så är det inga bekymmer. Värre är det med killnamn. INGEN ANING där. Flera namn som jag gillat har nära vänner döpt sina barn till och då är de upptagna. William tycker jag är fint men vår katt heter Wille, då blir det lite dumt. Är det en pojke kommer vi att få fundera länge... jag låter bli att tänka för mycekt innan vi vet vad vi ska inrikta oss på men tar gärna emot tips på namn. Vad funderar ni andra på för namn till era?
  • Blondie82

Vi har också Isabella som tjejnamn. Och om det blir en kille har vi funderat på Vidar. Men man vet ju aldrig hur det känns när de kommer ut, kanske inte alls passar på just vår bebis. Men skall försöka ha några namn i reserv också!!

Capa: nej inte löst sig än men på något sätt löser det sig alltid! Huvudsaken man blir gift ;) Skall spana in halens, tack för tipset! Angående yogan tror jag inte man behöver säga till innan. Jag frågade bra om mm kunde gå någon annan dag och hon sa i slutet av passet att man kunde titta in på tisdagar om mm ville ta igen. Så häng på oss!! Vi tänkte ses 18.45 utanför. Om vi inte skall ta en fika innan?

• Jenric
    Capa skrev 2011-04-29 14:33:29 följande:
    Nä fyyy så pissigt!! Skönt att ni flyttar snart då Flört Så söta namn ni har, Emily och Lilly Glad Jag har fastnat för Malva, tycker det är urfint men såklart är det ju en kille i magen haha Det blir aldrig som man tänkt sig....
    L86 skrev 2011-04-29 10:36:34 följande:
    Funderar så att det knakar på pojknamn! Tycker att det är så svårt! Nån med förslag? Flört
    Vi tänker också så det knakar men det är jättesvårt med killnamn!! Tjejnamn känns som det finns ett 20-tal som man verkligen gillar ju.... Jag älskar namnet Elliot men det gör inte sambon.... han gillar Dexter men inte jag haha Det vi har som "försöksnamn" nu är Liam och Lias..... Men det tål att tänkas på....  känns inte som något "klickat" ännu så jag tar gärna emot lite tips jag med Tungan ute
    Malva är fint! Men som killnamn kanske inte "Malve" slår så högt Flört hehe... Men kanske Malte? Glad Sen handlar det ju så mkt om associationer, om man känner någon som heter något, och så har man inte så bra intryck av den, eller det är ett gammalt ex till nån som hette så osv... Jag tyckte att Nathalie var fint, fram tills Eric sa att ett ex till honom hette så, så det går ju inte Tungan ute Eric gillar nog Dexter (som tv-programmet). Å andra sidan hade vi en slapp hyresvärd ett tag, som hette så - så kanske inte ändå... hehe.

Sen som Blondie säger, det namn man tänkt ut i förväg kanske inte alls passar bebisen när den väl kommer ut... tur man har tre månader på sig innan man måste anmäla till skatteverket Skrattande
    Blondie82 skrev 2011-04-29 15:24:26 följande:
    Capa: nej inte löst sig än men på något sätt löser det sig alltid! Huvudsaken man blir gift ;) Skall spana in halens, tack för tipset! Angående yogan tror jag inte man behöver säga till innan. Jag frågade bra om mm kunde gå någon annan dag och hon sa i slutet av passet att man kunde titta in på tisdagar om mm ville ta igen. Så häng på oss!! Vi tänkte ses 18.45 utanför. Om vi inte skall ta en fika innan?
    Hoppas det ordnar sig med klänningen, men som du säger - det viktigaste är ju att du blir gift. När är det dags?! {#emotions_dlg.flower}
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-04-29 16:56:20 följande:
    Malva är fint! Men som killnamn kanske inte "Malve" slår så högt Flört hehe... Men kanske Malte? Glad Sen handlar det ju så mkt om associationer, om man känner någon som heter något, och så har man inte så bra intryck av den, eller det är ett gammalt ex till nån som hette så osv... Jag tyckte att Nathalie var fint, fram tills Eric sa att ett ex till honom hette så, så det går ju inte Tungan ute Eric gillar nog Dexter (som tv-programmet). Å andra sidan hade vi en slapp hyresvärd ett tag, som hette så - så kanske inte ändå... hehe.

Sen som Blondie säger, det namn man tänkt ut i förväg kanske inte alls passar bebisen när den väl kommer ut... tur man har tre månader på sig innan man måste anmäla till skatteverket Skrattande
    Blondie82 skrev 2011-04-29 15:24:26 följande:
    Hoppas det ordnar sig med klänningen, men som du säger - det viktigaste är ju att du blir gift. När är det dags?! {#emotions_dlg.flower}
    Ja det är ju ett namn man skall gilla för det kommer ju användas ganska många gånger Flört men det är en djungel, finns hur många som helst att välja mellan så det är bra att man har tid på sig nu innan också. Känns som jag provar varenda namn jag hör för att se om jag gillar det eller inte Glad

I midsommar är det dags. Härligt rund och go i vecka 33!!
  • lawendel

Vi har tänkt tilda om de´t blir en tjej och hampus eller albin på en pojke fast vi får se =)

idag kände killen min första sparkarna utanpå magen, som han har väntat haha mysigt att det inte bara är jag nu som känner av pyret.

såg förresten en jättefin sommarklänning på polarn och pyret idag med den kosta nästan 500 kr men jag vill ha den haha hur har ni andra gjort, har ni köpt mycket mammakläder? 

• Fru R

Blondie: nej men fy va tråkigt med klänningen!! Hur löser ni detta nu då? Hinner de verkligen inte sy den om du bönar och ber?!!?

Namn är jättesvårt. Jelli: det var ett väldigt fint namn din dotter har!
    Vi har också Amanda som förslag på tjejnamn och testar just nu Alexander som pojknamn.
    Annars gillar jag Isabella, men har en kompis som heter det så det är ganska kört.

lawendel: jag har inte köpt så mycket för jag hade lite sedan Alicia och sedan har jag lånat av två kompisar också. De hade båda lånat mina, så det är väldigt smidigt.

Jenjen: Va läskigt med bilarna. Tur att ni ska flytta snart alltså! Men vilken näsa du har då.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-04-29 17:02:45 följande:
    Ja det är ju ett namn man skall gilla för det kommer ju användas ganska många gånger Flört men det är en djungel, finns hur många som helst att välja mellan så det är bra att man har tid på sig nu innan också. Känns som jag provar varenda namn jag hör för att se om jag gillar det eller inte Glad

I midsommar är det dags. Härligt rund och go i vecka 33!!
    Precis, jag "smakar" också på namn hela tiden... och när en film är klar kollar jag alltid på alla namn som dyker upp i eftertexten... Glad Härligt med midsommarbröllop!! {#emotions_dlg.flower}  och hoppas att de hinner sy din klänning trots allt...!
    Fru R skrev 2011-04-29 20:36:14 följande:
    Blondie: nej men fy va tråkigt med klänningen!! Hur löser ni detta nu då? Hinner de verkligen inte sy den om du bönar och ber?!!?

Namn är jättesvårt. Jelli: det var ett väldigt fint namn din dotter har!
    Vi har också Amanda som förslag på tjejnamn och testar just nu Alexander som pojknamn.
    Annars gillar jag Isabella, men har en kompis som heter det så det är ganska kört.

lawendel: jag har inte köpt så mycket för jag hade lite sedan Alicia och sedan har jag lånat av två kompisar också. De hade båda lånat mina, så det är väldigt smidigt.

Jenjen: Va läskigt med bilarna. Tur att ni ska flytta snart alltså! Men vilken näsa du har då.
    Jag vet, det är otäckt när det liksom händer precis där man bor... man tänker ju ofta att "jamen, det hände ju inte precis här" - men nu gjorde det ju det... Önskar man kunde ge dessa människor nåt vettigt att göra på dagtid, så har de inte ork att tända eld på bilar på nätterna... Luktsinne verkar jag ju ha iaf, Eric vaknade inte ens av lukten som jag upplevde var så stark... men sedan att avgöra vilken typ av lukt visade sig vara knepigare, mohaha... Undrar just vad jour-killen tänkte när jag meddelade att det luktade urin i sovrummet.... hmmm... Tungan ute
  • Blondie82

Fann smabbt 3 fel i morse som gjorde allt rätt Flört:
    1. Jonas klocka ringde vid 8 och han skulle ALDRIG ställa klockan en lördag
    2. Han kastade sig snabbt in i duschen, vilket han aldrig gör när han vaknar på helgen för det är våra mysmorgnar!!
    3. Två minuter senare ringer syster och säger att jag skall gå upp och vara klar om en timme (hjälp om en kvart) och hon skulle ALDRIG gå upp innan 11 frivilligt en lördag.
    = Möhippa!!!!

• emelielj
    Blondie82 skrev 2011-04-30 08:47:10 följande:
    Fann smabbt 3 fel i morse som gjorde allt rätt Flört:
    1. Jonas klocka ringde vid 8 och han skulle ALDRIG ställa klockan en lördag
    2. Han kastade sig snabbt in i duschen, vilket han aldrig gör när han vaknar på helgen för det är våra mysmorgnar!!
    3. Två minuter senare ringer syster och säger att jag skall gå upp och vara klar om en timme (hjälp om en kvart) och hon skulle ALDRIG gå upp innan 11 frivilligt en lördag.
    = Möhippa!!!!
    Va rooooligt!

Haha kul att du märker sånt :)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011