• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-04-30 08:47:10 följande:
    Fann smabbt 3 fel i morse som gjorde allt rätt Flört:
    1. Jonas klocka ringde vid 8 och han skulle ALDRIG ställa klockan en lördag
    2. Han kastade sig snabbt in i duschen, vilket han aldrig gör när han vaknar på helgen för det är våra mysmorgnar!!
    3. Två minuter senare ringer syster och säger att jag skall gå upp och vara klar om en timme (hjälp om en kvart) och hon skulle ALDRIG gå upp innan 11 frivilligt en lördag.
    = Möhippa!!!!
    ha så superkul på din möhippa:)
  • Fru R
    2. Han kastade sig snabbt in i duschen, vilket han aldrig gör när han vaknar på helgen för det är våra mysmorgnar!!
    3. Två minuter senare ringer syster och säger att jag skall gå upp och vara klar om en timme (hjälp om en kvart) och hon skulle ALDRIG gå upp innan 11 frivilligt en lördag.
    = Möhippa!!!!
    Va kul!!! Ha så roligt.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • juliaa

Blondie82: hoppas du har en toppen möhippa =)=)

• Jenric
    = Möhippa!!!!
    Skrattande Berätta hur det var!!!
  • Sippann79

Fan rent ut sagt. Upptäckte en fästing på höften, hade som tur var inte satt sig ännu. Så nu ligger fästingmedlet framme, väntar bara på att katterna ska komma in. Vill verkligen inte ha en massa fästingar på mig nu.

Imorgon ska vi på föräldrakurs. Ska bli intressant, man har ju hört varierande omdömen om dessa kurser. 

• TantKerstin
    = Möhippa!!!!
    Ah, vad roligt!!! Hur var det? *nyfiken*

Jenjen: Förstår dig! Längtar också tills vi flyttar så man kan få lite lugn och ro (förhoppningsvis) . Nu har vi som tur är haft det lugnt med bilbränderna sen förra sommaren, bara väntar på att det ska sätta igång igen

lawendel: Köpte faktiskt en vanlig klänning på Lindex som passade ganska bra, modet är ju rätt stort nu så man får plats i dem. Klänningarna från nya Rachel Zoe är helt ok faktiskt, och de kostar dessutom inte skjortan

Angående namn..jag har gillar många namn, men tyvärr är inte T med på majoriteten av mina förslag..
    Till tjej älskar jag Isolde, tycker det är helt underbart! När det gäller killnamn så varierar det från dag till dag men just nu gillar jag Sean väldigt mycket (och inte efter Shawn i våra bästa år )
  • Blondie82
    Sippann79 skrev 2011-05-01 20:12:31 följande:
    Fan rent ut sagt. Upptäckte en fästing på höften, hade som tur var inte satt sig ännu. Så nu ligger fästingmedlet framme, väntar bara på att katterna ska komma in. Vill verkligen inte ha en massa fästingar på mig nu.

Imorgon ska vi på föräldrakurs. Ska bli intressant, man har ju hört varierande omdömen om dessa kurser. 
    Är det möjligen föräldrautbildningen på östra som du skall gå på? Skall själv dra med sambon dit i morgon och han är lite nervös för det räcker för honom att bara höra ordet förlossningssmärtor och mindre detaljer så blir han vit i ansiktet, haha så det är nog bäst att förebereda honom väl innan den stora dagen kommer!
    TantKerstin skrev 2011-05-01 20:51:23 följande:
     När det gäller killnamn så varierar det från dag till dag men just nu gillar jag Sean väldigt mycket (och inte efter Shawn i våra bästa år )
    Hihi är du helt säker på det?!!! Jag menar han som spelade Shawn innan den nya killen är ju sjukt snygg så det är lätt att fastna för namnet då Tungan ute

Möhippan var toppen i lördags! Glad Mina kära systen från skåne hade tagit sig hit och så var det mina närmaste kompisar här i Göteborg som var med. De var alla lite oroliga för vad jag skulle orka med så de hade bokat in en mysdag (men parantecen att jag faktiskt kommer få en värre dag med fart och fläng efter att bebisen har kommit och jag slutat amma Flört). Morgonen började med chokladprovning... mmmm behöver inte säga så mycket mer om hur gott det var och även väldigt intressant! Sen var det vidare på brunch. Efter det blev det champagne och frukt (samt ännu mer choklad) och massa möhoppelekar som "vad vet du egetnligen om du blivande man" osv. Sedan var klockan helt plötsligt kväll och det bar av till en mysig italiensk restaurang i närheten av heden där vi åt gott och hade det bra till sent på kvällen. Snacka om att man var slut sen!! Men det blev verkligen en toppendag så jag är helnöjd Skrattande var till och med värt de extra sammandragningarna jag hade på natten efter för bebisen sparkar på som vanligt i magen och verkar ha det hur bra som helst ändå!!
  • Blondie82

Lärde mig en sak på chokladprovningen förresten. Angående bananer. Som alla vet så är ju frukterna hårt besprutade. Men det i alla fall jag inte visste var att när det gäller bananer så sprutas dom med ett speciellt giftigt ämne (minns inte vad det hette nu) och bananer är tydligen som svampar så det suger upp precis allt och skalet skyddar inte utan det går rakt in i själva frukten. Så när man äter en vanlig banan får man alltså i sig hur mycket gifter som helst... och detta matar man ju ofta små barn med. Jag kommer inte efter detta ge mitt barn något annat än kravmärta bananer för där får de inte spruta med dessa gifter! Hu tycker sånt där är läskigt Förvånad

• Sippann79

Blonide82: Låter som du fick en underbar möhippa. Choklad är ju aldrig fel Cool.

Nej, vi ska på föräldrautbildning i Floda. Men även min sambo är lite orolig och nervös för det hela. Inte rikigt hans grej att sitta och lyssna på sånt. Men det får han ta.

• TantKerstin
    Bondie: Ja eller hur var han snygg? Förstår inte varför dom var tvugna att plocka bort honom faktskt, helt onödigt. Var inte han gamla..eller var det mellanAustin som också var så snygg?
    Vilken underbar möhippa du verkar ha haft! Klädde dom ut dig också? Och OM de gjorde det, så förväntar jag mig bilder på FB haha..

Det där med bananerna har jag nog aldrig tänk på, eller kanske men nu vill jag nog inte ge min "nanan"-beroende unge något annat än krav tror jag..fy sjutton för gifter det är så mycket man inte tänker på men som man borde tänka på.. 
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011