• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    Sippann79 skrev 2011-05-01 20:12:31 följande:
    Fan rent ut sagt. Upptäckte en fästing på höften, hade som tur var inte satt sig ännu. Så nu ligger fästingmedlet framme, väntar bara på att katterna ska komma in. Vill verkligen inte ha en massa fästingar på mig nu.

Imorgon ska vi på föräldrakurs. Ska bli intressant, man har ju hört varierande omdömen om dessa kurser. 
    Hann den inte sätta sig så är det väl ingen fara, men fy fan va de är läskiga!! Ryser i hela kroppen när jag tänker på de små krypen! Huga, gå igenom katterna ordentligt nu.

Blondie: Det låter som om du har haft en helt underbar dag!! Och vilken massa choklad!!
    Ang bananerna så fick jag lära mig också att de som besprutar väldigt sällan har tillräcklig med skyddsutrustning för att skydda sig själva och lever ofta inte så länge... Vet ju inte om det stämmer eller inte, men när jag hörde det så gick vi över till krav bananer. Däremot så har jag hört sedan i efterhand att bara för att det är KRAV bananer så innebär det inte att de inte sprutas på samma sätt!

Hoppas ni andra har haft en underbar Valborgshelg! Våran har väl minst sagt varit blandad.. Hade jättemysigt med ett par kompisar hemma hos oss när vårat stora (!) element i vardagsrummet helt plötsligt började spruta ut vatten! Förvånad Det verkligen forsade och det här elementet är STORT!! Innan vi fick stängt av vattnet till det så hade vi vatten på halva vardagsrumsgolvet.... Nu droppar det som tur är bara, men hoppas jag får tag på en rörmokare som kan komma snart!
    Sedan fick jag igår kväll reda på att en kompis lillasyster fått reda på RUL att hennes lilla tjej inte kommer att överleva utanför hennes mage utan måste göra en abort och föda flickan i början på veckan här nu... Paniken var total och jag har nog aldrig hulkat och hållit så hårt om magen som igår kväll.... Har knappt sovit något...
    Summa summarum: ge alla man älskar en extra puss idag!! Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • emelielj
    Fru R skrev 2011-05-02 08:39:20 följande:
    Hann den inte sätta sig så är det väl ingen fara, men fy fan va de är läskiga!! Ryser i hela kroppen när jag tänker på de små krypen! Huga, gå igenom katterna ordentligt nu.

Blondie: Det låter som om du har haft en helt underbar dag!! Och vilken massa choklad!!
    Ang bananerna så fick jag lära mig också att de som besprutar väldigt sällan har tillräcklig med skyddsutrustning för att skydda sig själva och lever ofta inte så länge... Vet ju inte om det stämmer eller inte, men när jag hörde det så gick vi över till krav bananer. Däremot så har jag hört sedan i efterhand att bara för att det är KRAV bananer så innebär det inte att de inte sprutas på samma sätt!

Hoppas ni andra har haft en underbar Valborgshelg! Våran har väl minst sagt varit blandad.. Hade jättemysigt med ett par kompisar hemma hos oss när vårat stora (!) element i vardagsrummet helt plötsligt började spruta ut vatten! Förvånad Det verkligen forsade och det här elementet är STORT!! Innan vi fick stängt av vattnet till det så hade vi vatten på halva vardagsrumsgolvet.... Nu droppar det som tur är bara, men hoppas jag får tag på en rörmokare som kan komma snart!
    Sedan fick jag igår kväll reda på att en kompis lillasyster fått reda på RUL att hennes lilla tjej inte kommer att överleva utanför hennes mage utan måste göra en abort och föda flickan i början på veckan här nu... Paniken var total och jag har nog aldrig hulkat och hållit så hårt om magen som igår kväll.... Har knappt sovit något...
    men gud va hemskt :( Varför skulle hennes bebis inte överleva? Måste varit rätt allvarligt om dom såg det så rätt tidigt ändå. Bebisen är väl fortfarande väldigt liten när man gör RUL? usch.. Gråter
  • Blondie82
    TantKerstin skrev 2011-05-02 08:16:34 följande:
    Bondie: Ja eller hur var han snygg? Förstår inte varför dom var tvugna att plocka bort honom faktskt, helt onödigt. Var inte han gamla..eller var det mellanAustin som också var så snygg?
    Vilken underbar möhippa du verkar ha haft! Klädde dom ut dig också? Och OM de gjorde det, så förväntar jag mig bilder på FB haha..
    Tror det var mellan-austin som var sådär snygg också Glad det har varit en och annan hunk i serien Flört Nej ingen utklädnad faktiskt, dom vet att jag inte är så mycket för sånt men jag kan ju säga att något litet hade inte varit fel ändå Tungan ute men det spelar ingen roll för jag är helnöjd!!
    Fru R skrev 2011-05-02 08:39:20 följande:

Ja det där med arbetarna berättde hon också. Livslängden på de som jobbar med gifterna och besprutar bananerna eller bara skördar den är inte lång alls Rynkar på näsan jag blev helt förskräckt, glad att jag själv inte gillar banan men det hade man ju tänkt ge sin lilla bebis. Nu vet jag varken ut eller in.

Fy vad hamskt för din kompis lillasyster. Jag kände hur jag själv fick en klump i halsen och blev gråtfärdig bara av att höra det. Fick en spark inifrån och omfamnade hela magen så gott jag kunde och känner mig så lyckligt att mitt barn sparkar och att allt såg bra ut på RUL. Går inte ens att beskriva den smärta man måste känna vid ett sånt besked. Så många tankar till henne och andra i liknande sits {#emotions_dlg.flower}
  • L86

Nu är jag tillbaka i ett soligt göteborg! Måste hinna läsa ikapp lite Glad

Blondie: Härligt att du hade en bra möhippa!!!

Läst lite om det ni skrivit om namn och det är som sagt minst sagt svårt. Tjejnamn är mycket lättare och om vår lilla bebis skulle chocka oss och va en tjej så väljer vi mellan Esther och Ellen. Förmodligen får vi en liten kille och då är det svårare!! Vi gillar också Albin, men vi är också inne på Vilton. Gillar killnamn som börjar på V, men det är svårt att få till namn som känns klockrena!

• Devotion

Blondie: vad kul med möhippa!!!!

Mina favvis-namn är Milton om det blir en kille och Sigrid om det blir en tjej! Blev dock lite besviken när jag fick reda på att min sambos barndomskompis fick en dotter i helgen som ska heta Sigrid! Grr... I höstas döpte min kompis sin dotter till Isabel som var mitt gamla favorit-tjej-namn...

• Liisaan

Vad kul med möhippa blondie! :) Var ett tag sedan jag skrev här, lillan har vart sjuk och jag har även åkt på en förkylning som vägrar släppa. Igår var jag i ullared och fick köptmycket mammakläder, dock hade dom knappt underdelar så det var lite tråkigt men en kjol och lite klänningar och tunikor blev det :) Köpte liiite till bebisen, vågar inte köpa förän den är ute även om vi fått reda på könet för tänk om det blir en tjej och dom såg fel. Haha mesig jag är men vi har kvar allt från dottern och mkt är unisex så det är mest pojkkläder och det personliga som vi behöver. Dottern fick välja nappar och en snutte till lillebror iaf :) så nu har vi bara ståbräda och en liggdel till vagnen kvar :) Busen i magen sparkar för fullt och magen har växt mkt :) v 27 redan! Läste att ni pratat namn, här är vi inte heller överens men jag gillar Leon, Milton, Vincent, Vinton, Melvin. Har ni några förslag som passar bra ihop med Maya? :)

• stoltcissi

gud va mysig möhippa du fick blondie:)
    shit e de så ang bananerna?+ ja som precis glatt mig åt att ja kan börja äta bananer efter många års allergier.

• TantKerstin

AHHHH, jag blir snart skogstokig på FK!!
    Pratade just med en handläggare som inte förstodd vad jag var ute av, trots att jag var övertydlig om vad det gällde, men hon hade snöat in sig på nåt helt annat. Slutade med att jag bara la på för jag orkade inte mer.

VARFÖR ska dom göra på detta viset?

• stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-05-02 14:14:57 följande:
    AHHHH, jag blir snart skogstokig på FK!!
    Pratade just med en handläggare som inte förstodd vad jag var ute av, trots att jag var övertydlig om vad det gällde, men hon hade snöat in sig på nåt helt annat. Slutade med att jag bara la på för jag orkade inte mer.

VARFÖR ska dom göra på detta viset?
    e det ej att man får vänta hundra år i kö så e de allmänt okunniga åxå..:(..
  • Jelli

Hej på er. Måste skriva at mig lite snabbt. Här har det hänt ännu en olycka och den här gången gick det ganska illa. Dottern satt och gungade på sin lilla gungstol som plötsligt tippade framåt så hon åkte med ansiktet rätt i golvet. Blod och tårar sprutade och vi kunde inte se några framtänder. (Usch, den synen med allt blod vill inte försvinna). Såg när blodet stillats lite att tänderna var kvar men att de var helt upptryckta i tandköttet. Lillan skrek och tårarna sprutade. Tillslut somnade hon med hela munnen full av torkat blod. Usch vad jag klandrat mig själv. Vet ju att olycksor händer och att man inte ska fundera på alla "om" men det hela känns så onödigt och hade varit så lätt att förhindra. Nu har vi i alla fall varit hos tandläkaren som kollade i munnen och konstaterade att tänderna tyckts rakt upp, vilket är bra. De behöver inte tas ut och kommer troligtvis komma ut igen om några månader. Förhoppningsvis har de permanenta tänderna klarat sig men det vet vi säkert först när de kommer ut. Tack och lov verkar hon inte ha så mot som man kan tro när man ser henne. Hon är pigg och glad och har fått i sig lite mat. Jag tror att jag och hennes pappa mår sämre än vad hon gör just nu. Usch, var bara tvungen att skriva av mig. Kommer igen och läser ikapp när orken finns. Kram på er.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011