• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Jelli: usch vad otäckt och tänk hur snabbt en olycka händer.. Det gäller att inte klandra sig själv. Man kan ju inte förhindra allt heller... Min ena systerson var med om massa såna saker när han var liten. Han kastade sig hejdlöst ner från soffan osv, men han klarade sig alltid och nu när han är 11 är han fortfarande mer våghalsig än de andra syskonbarnen. Man kan ju inte binda fast dem heller... skönt att hon verkar vara ok iaf!!!

• Capa
    Jelli skrev 2011-05-02 16:18:34 följande:
    Hej på er. Måste skriva at mig lite snabbt. Här har det hänt ännu en olycka och den här gången gick det ganska illa. Dottern satt och gungade på sin lilla gungstol som plötsligt tippade framåt så hon åkte med ansiktet rätt i golvet. Blod och tårar sprutade och vi kunde inte se några framtänder. (Usch, den synen med allt blod vill inte försvinna). Såg när blodet stillats lite att tänderna var kvar men att de var helt upptryckta i tandköttet. Lillan skrek och tårarna sprutade. Tillslut somnade hon med hela munnen full av torkat blod. Usch vad jag klandrat mig själv. Vet ju att olycksor händer och att man inte ska fundera på alla "om" men det hela känns så onödigt och hade varit så lätt att förhindra. Nu har vi i alla fall varit hos tandläkaren som kollade i munnen och konstaterade att tänderna tyckts rakt upp, vilket är bra. De behöver inte tas ut och kommer troligtvis komma ut igen om några månader. Förhoppningsvis har de permanenta tänderna klarat sig men det vet vi säkert först när de kommer ut. Tack och lov verkar hon inte ha så mot som man kan tro när man ser henne. Hon är pigg och glad och har fått i sig lite mat. Jag tror att jag och hennes pappa mår sämre än vad hon gör just nu. Usch, var bara tvungen att skriva av mig. Kommer igen och läser ikapp när orken finns. Kram på er.
    Oh fyyy så otäckt =( Min dotter trillade mot bordkanten när hon var liten och fick dra 2 tänder, 2 tänder sitter kvar men är skadade så vet precis hur förtvivlad man som mamma känner sig Rynkar på näsan Skönt att hon mår bra nu iaf och inte behöver dra tänder!!
  • stoltcissi

jelli ucha så hemskt.. de klart att man som mamma el pappa har lätyt o klandra oss sjlva.. tur hon ätit lite o mår bättre trots det som hände

• inda

Mkt att läsa ikapp mig på men innan jag gör det så tänkte föra vidare lite info som jag fick av FK idag:
    Pratade med FK ang. FP för pappan, han på FK sa att jag endast kan ansöka om detta och få pengar då vi fastställt faderskapet. Så för att få FP så snart som möjligt efter BF fastställ faderskap och skicka in papper för FP så snart som möjligt. Fastställande av faderskap gör man hos familjerätten.

Fortsatt trevlig måndagskväll =) 

• Jenric

Skottlossning vid Smycketorget En 44-årig man besköts utanför en restaurang på Smycketorget i Tynnered vid 17.30-tiden på måndagen. - Han är i bråk med tre till fyra andra män. I detta drar en av männen upp ett vapen och avlossar ett antal skott mot målsäganden men missar, säger polisens presstalesman Thomas Fuxborg. De misstänkta gärningsmännen försvann sedan till fots från platsen. Ett av skotten trängde in i en parkerad bil i närheten. Den 44-årige mannen fördes till polisstation för att förhöras om bråket. Polisen har hittat tomhylsor på platsen och brottsplatsen har spärrats av för en teknisk undersökning. Det finns även flera vittnen till händelsen. Enligt Thomas Fuxborg användes någon form av pistol. Larm om skottlossningen kom till polisen klockan 17.28. Ingen har gripits. VAR SKA MAN BO DÅ...? :/

• ciccile

Det börjar nästan kännas som om det tillhör de dagliga nyheterna att någon blivit skjuten eller att bilar brunnit. Imorse när jag hörde nyheterna tänkte jag att snart kan de säga och ingen brand eller skottlossning om det är så att det inte hänt istället...

• Blondie82

Jelli: fy vad otäckt, jag ryser i hela kroppen. Själv har jag "bara" sett sånna olyckor med min syster och då var det kämpigt när man skulle behålla lugnet samtidigt som man är vettskrämd! Och då kan man ju bara ana hur det skulle kännas när man ser sitt barn.... Ryyyyssss:( tur allt verkar vara bra!!

Jenjen: jadu man verkar inte vara helt säker någon stans. Ibland får jag verkligen bara lust att packa väskorna och åka hem till Gotland igen. Visst kan ju hända där med men brukar vara mer ovanligt i alla fall.

Varit vid läkaren nu. Sjukskriven till 7/7 efter det räknas det inte som prematur förlossning längre men då spar jag ju semestern dit så det betyder att jag inte behöver jobba mer! Känns skönt och man är lättad nu. Dock var tappen 3,3 cm idag och 4,5 sist. Han sa att den kan variera och det är när den är under 2,5 det är farligt. Lite nervös gör det mig men jag skall på koll om 3 veckor igen så det skall nog var lugnt.

Var även på första passet i förlossningsförberednde kursen igår. Det är Barnmorskegruppens motsvarighet till era föräldragrupper. Fik massa info och jag blev lite lugnare samtidigt som stackars Jonas blev mer rädd :P och nu pratades det bara om normalförlossning ;) Men hon berättade också att när man går på infoträffarna på östra och Mölndal så får mm inte gå runt och kolla rummen mm utan det är en bm som ger lite info i en aula. Men det kan mm iof förstå. Inte kul att stå där inne mitt i värkarna och det kommer en grupp förbi och tittar ut en ;)

• Jenric
    Blondie: Möhippan lät ju jättemysig Glad bra att de tänkte på dig och tog det lugnt! Ang. bananer så köper vi bara KRAV-bananer sedan länge. Ryktet att inte heller de skulle vara bra tror jag inte på, det är nog industrin som försöker lura oss. Krav måste ju iaf vara bättre än "icke-krav" - sen kanske det inte är 100% giftfritt heller, men de har ju iaf noggranna kontroller.

Fru R: Fy vad hemskt... hoppas din kompis lillasyster får allt stöd hon behöver i detta, måste vara så fruktansvärt jobbigt... håller mig också om magen och känner mig extra lycklig att känna lillan sparka idag.. {#emotions_dlg.flower}

Jobbigt med elementet, hoppas ni fick tag på en rörmokare snabbt... vatten i lgh är ju aldrig en hit.

Jelli: Åh lilla stumpan, skönt hon mår ok nu iaf. När jag var liten slog jag ut en framtand när jag lekte på dagis, och den nya tanden växte sedan ut lite snett, men det går ju alltid att korrigera. Det går ju aldrig att skydda mot allt, men klart att det känns jobbigt när något sådant händer.

Myrangbg: Håller med, det känns som att det bara blir värre och värre... tänk att de skjuter med pistoler mitt på eftermiddagen. Det var säkert många som just hämtat upp barnen och åkt för att handla lite mat på vägen hem, vid den tiden. En kula hade gått in i en parkerad bil... kunde lika gärna ha träffat en person, eller?!? Usch, man borde kanske flytta ut i skogen?! Förvånad
  • TantKerstin
    Inda: Ni kan fastställa faderskapet innan bebisen kommit, så ni behöver inte vänta tills efter och då skickas alla uppgifter automatiskt iväg när bebisen kommit.
    Om man dessutom har bråkiga familjer, är att om något skulle hända med mamman under förlossningen så blir det ingen vårdnadstvist eftersom faderskapet redan blivit ordnat med.
    Jelli skrev 2011-05-02 16:18:34 följande:
    Hej på er. Måste skriva at mig lite snabbt. Här har det hänt ännu en olycka och den här gången gick det ganska illa. Dottern satt och gungade på sin lilla gungstol som plötsligt tippade framåt så hon åkte med ansiktet rätt i golvet. Blod och tårar sprutade och vi kunde inte se några framtänder. (Usch, den synen med allt blod vill inte försvinna). Såg när blodet stillats lite att tänderna var kvar men att de var helt upptryckta i tandköttet. Lillan skrek och tårarna sprutade. Tillslut somnade hon med hela munnen full av torkat blod. Usch vad jag klandrat mig själv. Vet ju att olycksor händer och att man inte ska fundera på alla "om" men det hela känns så onödigt och hade varit så lätt att förhindra. Nu har vi i alla fall varit hos tandläkaren som kollade i munnen och konstaterade att tänderna tyckts rakt upp, vilket är bra. De behöver inte tas ut och kommer troligtvis komma ut igen om några månader. Förhoppningsvis har de permanenta tänderna klarat sig men det vet vi säkert först när de kommer ut. Tack och lov verkar hon inte ha så mot som man kan tro när man ser henne. Hon är pigg och glad och har fått i sig lite mat. Jag tror att jag och hennes pappa mår sämre än vad hon gör just nu. Usch, var bara tvungen att skriva av mig. Kommer igen och läser ikapp när orken finns. Kram på er.
    Usch Know the feeling to well...vi har änna klippkort hos tandläkaren.
    Glöm inte att anmäla till ert försäkringsbolag, ifall något skulle hända sen.
    Och man känner sig ganska dålig som förälder, men olyckor händer så snabbt och man kan inte linda in dom i skumgummi hur gärna man än vill. Det är mycket som är lätt att förhindra men samtidigt så måste barn få vara barn, det räcker ju att dom är ute och går, snubblar, ramlar framåt och slår i tänderna.
    Ta det bara lugnt och klandra inte dig själv!
  • Jenric
    Blondie82 skrev 2011-05-03 09:02:49 följande:
    Jelli: fy vad otäckt, jag ryser i hela kroppen. Själv har jag "bara" sett sånna olyckor med min syster och då var det kämpigt när man skulle behålla lugnet samtidigt som man är vettskrämd! Och då kan man ju bara ana hur det skulle kännas när man ser sitt barn.... Ryyyyssss:( tur allt verkar vara bra!!

Jenjen: jadu man verkar inte vara helt säker någon stans. Ibland får jag verkligen bara lust att packa väskorna och åka hem till Gotland igen. Visst kan ju hända där med men brukar vara mer ovanligt i alla fall.

Varit vid läkaren nu. Sjukskriven till 7/7 efter det räknas det inte som prematur förlossning längre men då spar jag ju semestern dit så det betyder att jag inte behöver jobba mer! Känns skönt och man är lättad nu. Dock var tappen 3,3 cm idag och 4,5 sist. Han sa att den kan variera och det är när den är under 2,5 det är farligt. Lite nervös gör det mig men jag skall på koll om 3 veckor igen så det skall nog var lugnt.

Var även på första passet i förlossningsförberednde kursen igår. Det är Barnmorskegruppens motsvarighet till era föräldragrupper. Fik massa info och jag blev lite lugnare samtidigt som stackars Jonas blev mer rädd :P och nu pratades det bara om normalförlossning ;) Men hon berättade också att när man går på infoträffarna på östra och Mölndal så får mm inte gå runt och kolla rummen mm utan det är en bm som ger lite info i en aula. Men det kan mm iof förstå. Inte kul att stå där inne mitt i värkarna och det kommer en grupp förbi och tittar ut en ;)
    Skönt med sjukskrivningen, då kan du slappna av nu och ta det lugnt! Bra att de kör täta kontroller också, för att hålla koll på dig.

Hehe, nä det kan man ju förstå... klart man inte vill ha ett helt studiebesök stå och glo på en när man föder barn Tungan ute
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011