• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86
    TantKerstin skrev 2011-05-03 09:15:05 följande:
    Inda: Ni kan fastställa faderskapet innan bebisen kommit, så ni behöver inte vänta tills efter och då skickas alla uppgifter automatiskt iväg när bebisen kommit.
    Om man dessutom har bråkiga familjer, är att om något skulle hända med mamman under förlossningen så blir det ingen vårdnadstvist eftersom faderskapet redan blivit ordnat med.Usch Know the feeling to well...vi har änna klippkort hos tandläkaren.
    Glöm inte att anmäla till ert försäkringsbolag, ifall något skulle hända sen.
    Och man känner sig ganska dålig som förälder, men olyckor händer så snabbt och man kan inte linda in dom i skumgummi hur gärna man än vill. Det är mycket som är lätt att förhindra men samtidigt så måste barn få vara barn, det räcker ju att dom är ute och går, snubblar, ramlar framåt och slår i tänderna.
    Ta det bara lugnt och klandra inte dig själv!
    Vi har också tänkt fastställa faderskapet innan bebis har kommit. Men var gör vi det??
  • L86

Men vad händer med vädret? Filmtips till en sjukskriven?? Eller någon beroende framkallande serie kanske? Flört

• Blondie82

Nu är jag extra glad för att vi gifter oss i sommar ;) så vi slipper det där med att fastställa. Tycker det är lite löjligt för om man lever ihop skall det inte betvivlas att man är pappan bara för att man inte är gift med mamman! Alternativt att det räcker med att man skriver in sig som pappa vid förlossningen!

L86: har dock inga filmtips men om vi kan skramla ihop till några så håller jag och en stor bunke popcorn dig gärna sällskap :D

• inda

L86: fastställandet av faderskapet gör du hos familjerätten.

Någon som kan och är sugen att ses över en fika imorgon?

• Capa
    L86 skrev 2011-05-03 09:46:26 följande:
    Men vad händer med vädret? Filmtips till en sjukskriven?? Eller någon beroende framkallande serie kanske? Flört
    Hmm.... vad gillar du för typ av filmer då??
    Blondie82 skrev 2011-05-03 10:00:42 följande:
    Nu är jag extra glad för att vi gifter oss i sommar ;) så vi slipper det där med att fastställa. Tycker det är lite löjligt för om man lever ihop skall det inte betvivlas att man är pappan bara för att man inte är gift med mamman! Alternativt att det räcker med att man skriver in sig som pappa vid förlossningen!

L86: har dock inga filmtips men om vi kan skramla ihop till några så håller jag och en stor bunke popcorn dig gärna sällskap :D
    Visst är det en helt löjlig lag!! Man kan ha bott tillsammans i 20 år men ändå ska faderskap fastställas pga en lag som är över 100 år gammal eeeeh dags att uppdatera den kanske..... haha
    Jag har ringt hela morgonen nu för att boka en tid så man kan stryka det från listan men dom är tydligen ALDRIG anträffbara *morr* Kanske skulle man göra som er och gifta oss innan istället Tungan ute

Ni skriver som tusan här, nu ska jag uppdatera mig, hann bara läsa dom sista inläggen haha
  • L86
    Capa skrev 2011-05-03 12:22:44 följande:
    Hmm.... vad gillar du för typ av filmer då??
    Blondie82 skrev 2011-05-03 10:00:42 följande:

Visst är det en helt löjlig lag!! Man kan ha bott tillsammans i 20 år men ändå ska faderskap fastställas pga en lag som är över 100 år gammal eeeeh dags att uppdatera den kanske..... haha
    Jag har ringt hela morgonen nu för att boka en tid så man kan stryka det från listan men dom är tydligen ALDRIG anträffbara *morr* Kanske skulle man göra som er och gifta oss innan istället Tungan ute

Ni skriver som tusan här, nu ska jag uppdatera mig, hann bara läsa dom sista inläggen haha
    Haha. Jadu, gillar lite allt möjligt. Just nu är jag nog i behov av "feelgood-filmer" om det finns nåt sånt tips?! Romantiska komedier brukar ju också kunna pigga upp lite.

Förlåt om jag är trög. Familjerätten säger ni... Har du nåt telefonnr dit kanske? Glad
  • inda

L86: det nummer som jag fått är 031-367 92 35 har dock inte hunnit testa för att se om numret stämmer. Hojta till om det skulle var fel

• Devotion

Hej!

Ja visst är det hemskt med allt som händer... När jag var liten var ett mord i Sverige en jättestor nyhet o alla blev chockade o pratade om detta. Nu är det vardagsmat o man bryr sig knappt! Visst är det hemskt... Jag är glad att vi bor där vi bor (på landet utanför stan men ändå nära). Här ute är jag inte orolig men det är inte alls kul att gå i stan på kvällarna.. Visst, det är mycket gängbråk etc men vad händer om man kommer emellan då?!

• Capa
    inda skrev 2011-05-03 13:25:44 följande:
    L86: det nummer som jag fått är 031-367 92 35 har dock inte hunnit testa för att se om numret stämmer. Hojta till om det skulle var fel
    Jag googlade fram mitt nr, men bor ju i partille så tillhör en annan kommun än göteborg. Fortfarande inget svar av tomten jag ska boka tid hos..... prövar igen imorgon =)

Har iaf fått skenor för händerna nu!! Yihooooo, nu hoppas jag bara på underverk hihiSkrattande
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-03 19:14:34 följande:
    Har iaf fått skenor för händerna nu!! Yihooooo, nu hoppas jag bara på underverk hihiSkrattande
    Hoppas skenorna hjälper dig nu!! Solig
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011