• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Capa skrev 2011-05-03 19:14:34 följande:
    Jag googlade fram mitt nr, men bor ju i partille så tillhör en annan kommun än göteborg. Fortfarande inget svar av tomten jag ska boka tid hos..... prövar igen imorgon =)

Har iaf fått skenor för händerna nu!! Yihooooo, nu hoppas jag bara på underverk hihiSkrattande
    Härligt - hoppas de hjälper!

Jag har åkt på en jäkla förkylning, så kommer nog inte till yogan imorgon... Obestämd Det var någon som sa att jag kanske hade blivit allergisk (pollen), men det har jag aldrig varit innan. Hur kan man se skillnad på vanlig förkylning och allergi? Funderar på att vänta några dagar till och sedan gå till VC och ta prov för det... vill ju inte ta allergimedicin om det är en vanlig förkylning "bara". Någon som är lite insatt i detta?
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-05-04 12:41:09 följande:

Jag har åkt på en jäkla förkylning, så kommer nog inte till yogan imorgon... Obestämd Det var någon som sa att jag kanske hade blivit allergisk (pollen), men det har jag aldrig varit innan. Hur kan man se skillnad på vanlig förkylning och allergi? Funderar på att vänta några dagar till och sedan gå till VC och ta prov för det... vill ju inte ta allergimedicin om det är en vanlig förkylning "bara". Någon som är lite insatt i detta?
    Det varierar ju från person till person men jag brukkarkänna skillnaden mellan dessa genom att jag vid allergi inte får feber eller känner mig konstig i kroppen (slö, matt osv) När jag är allergisk får jag själva snuvan och tätheten i näsan samt svårt att andas utan att känna mig sådär sjuk. Hmm haha svårt att förklara. Det du kan göra är ju att ta en allergitablett och se om det hjälper något, för om symptomerna minskar då så kan det ju vara allergi.

Tråkigt att du inte kommer på yogan men det är förstårligt. Jag och L86 skall ta igen de gånger vi missat nästa vecka på tisdag då du kan ju alltid haka på då om du har tid och lust Glad
  • Capa

Ojj, ingen aning då jag själv inte är allergisk mot någonting..... men kanske rinniga ögon med snuva kan vara tecken på allergi....?? Jisses, svårt.... men går att bli allergisk mot pollen om man aldrig varit det....?? Låter konstigt...... hmm ring sjukvårdsupplysningen annars, det klassiska svaret Flört haha
    Trist om du inte kan komma till yogan imorgon, men sitta och andas med en täppt/snuvig näsa låter inget vidare precis.... hoppas du blir bättre snart iaf, med eller utan allergi haha
    Devotion skrev 2011-05-03 16:17:08 följande:
    Hej!

Ja visst är det hemskt med allt som händer... När jag var liten var ett mord i Sverige en jättestor nyhet o alla blev chockade o pratade om detta. Nu är det vardagsmat o man bryr sig knappt! Visst är det hemskt... Jag är glad att vi bor där vi bor (på landet utanför stan men ändå nära). Här ute är jag inte orolig men det är inte alls kul att gå i stan på kvällarna.. Visst, det är mycket gängbråk etc men vad händer om man kommer emellan då?!
    Ja eller hur, det är helt hemskt vad saker förändrats så himla snabbt!! Mitt ex (Leonoras pappa) hade varit i stan i måndags då en alban kommit fram och tjaffsat något med honom på albanska samt visat att han hade en pistol i jackfickan (uppfattade han det som iaf). Leonoras pappas kompis som kan albanska kunde lugnt förklara för honom att han tagit fel person. Sen läste man ju om någon som blivit skjuten, undrar om det var han knäppa albanen som skjutit.....?? Helt sjukt alltså, vad tusan är det som händer mitt på öppna gator i dagsljus och allt. Funderar på att flytta till en öde ö med familjen snart.....
  • L86

Kan tyvärr inget om allergier. Det enda som jag har hört är att man inte kan äta alla sorters allergimediciner när man är gravid. Kan ju vara värt att komma ihåg kanske Glad
  • Jenric

Jag har heller aldrig varit allergisk mot något, så jag kan ingenting... men nu har jag pratat både med sjukvårdsupplysningen, apoteket och vårdcentralen... Summa summarum är att jag kan köpa receptfri nässpray och ögondroppar på apoteket, för att se om det hjälper. Allergitabletter ska man vara försiktig med, då bara vissa är ok för gravida. Jag kan även vänta några dagar till (om jag står ut) och se om det går över, för då är det ju förmodligen en förkylning och inte allergi... Sen kunde jag komma till VC om det inte blir bättre, för att göra allergiprov, men att det tar tid att få svar på.

Jag brukar inte alltid få feber när jag är förkyld annars, så om ingen hade sagt nåt om allergi hade jag aldrig ens tänkt tanken. I måndags och i går rann ögonen lite, utan att klia. Men idag rinner det inte i ögonen, och jag är mer tjock i näsan liksom... Ursäkta detaljerna Flört

Ja, det är nog inte så kul att sitta på yogan med täppt näsa, men kan ju ta igen det med er andra på tisdag nästa vecka, om jag är bättre då. Hoppas... för det här är för jäkla jobbigt Rynkar på näsan vill bara hem och soooova....

Capa: Läskigt vad ditt ex var med om...!! Har man otur kan man ju råka bli tagen för någon annan, eller som Devotion skrev - råka komma emellan...

Jag har ju växt upp på landet, och skulle gärna bo där igen. Det händer ju saker där också, men av lite annan karaktär. En gång kom det en gubbe på moped och blottade sig för våra hästar i hagen... Tungan ute Sen finns det ju de riktigt sjuka människorna som åker runt och skär hästarna, usch... Rynkar på näsan En öde ö låter hääärligt... Solig

• Capa
    Jenric skrev 2011-05-04 14:09:32 följande:

Jag har heller aldrig varit allergisk mot något, så jag kan ingenting... men nu har jag pratat både med sjukvårdsupplysningen, apoteket och vårdcentralen... Summa summarum är att jag kan köpa receptfri nässpray och ögondroppar på apoteket, för att se om det hjälper. Allergitabletter ska man vara försiktig med, då bara vissa är ok för gravida. Jag kan även vänta några dagar till (om jag står ut) och se om det går över, för då är det ju förmodligen en förkylning och inte allergi... Sen kunde jag komma till VC om det inte blir bättre, för att göra allergiprov, men att det tar tid att få svar på.

Jag brukar inte alltid få feber när jag är förkyld annars, så om ingen hade sagt nåt om allergi hade jag aldrig ens tänkt tanken. I måndags och i går rann ögonen lite, utan att klia. Men idag rinner det inte i ögonen, och jag är mer tjock i näsan liksom... Ursäkta detaljerna Flört

Ja, det är nog inte så kul att sitta på yogan med täppt näsa, men kan ju ta igen det med er andra på tisdag nästa vecka, om jag är bättre då. Hoppas... för det här är för jäkla jobbigt Rynkar på näsan vill bara hem och soooova....

Capa: Läskigt vad ditt ex var med om...!! Har man otur kan man ju råka bli tagen för någon annan, eller som Devotion skrev - råka komma emellan...

Jag har ju växt upp på landet, och skulle gärna bo där igen. Det händer ju saker där också, men av lite annan karaktär. En gång kom det en gubbe på moped och blottade sig för våra hästar i hagen... Tungan ute Sen finns det ju de riktigt sjuka människorna som åker runt och skär hästarna, usch... Rynkar på näsan En öde ö låter hääärligt... Solig

Hahaha, ojj var tvungen att dra på läpparna där, blottade sig för hästarna haha Helt otroligt vilka knäppa fantasier vissa har.... Sen dom idioterna som går runt och skär hästarna, fy faaaan alltså!! Jag är också från landet och där hade vi en idiot som misshandlade ett försvarslöst får Rynkar på näsan Däremot fick han det inte lätt när folk fick reda på att det var han och det gottar jag mig åt än idag Glad

Nää, en öde ö i Söderhavet röstar jag för, ska vi slå oss ihop så har man iaf en granne?? Flört
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-05-04 10:21:13 följande:
    Hoppas skenorna hjälper dig nu!! Solig
    Jodå jag känner redan skillnad, helt underbart!! Tungan ute
    Hur har det gått med din bröllopsklänning förresten, har det löst sig??
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-04 15:38:24 följande:
    Jodå jag känner redan skillnad, helt underbart!! Tungan ute
    Hur har det gått med din bröllopsklänning förresten, har det löst sig??
    Härligt att du redan känner skillnad Glad!!
    Jag har fått svaret att de skall hinna leverera den till Gotland i tid så jag antar att jag får lita på dem. Skulle den inte komma är det ganska kört för utbudet på ön är sådär bra, men det finns ju alltid lakan att dra på sig Tungan ute haha nej det skall nog bli bra!

Någon som vet om det är normal för livmodertappen att variera i mått?? Min var 4,5 förra gången och sist 3,3 (under 2,5 är då det inte är bra) Men jag kan inte hjälpa att bli lite nervös över att den gått ner en hel centimeter på 2 veckor... försöker inte tänka så mycket på det men gör nog det undermedvetet och jag vet inte om det är de som fått mina sammandragningar att vara täta ända sedan igår Rynkar på näsan
  • SandraP1990

tjoo alla, jag hoppar in här då, men har fd den 4 sep!!!

• L86
    SandraP1990 skrev 2011-05-04 17:12:07 följande:
    tjoo alla, jag hoppar in här då, men har fd den 4 sep!!!
    Hej och välkommen! Glad
    Blondie82 skrev 2011-05-04 15:45:06 följande:
    Härligt att du redan känner skillnad Glad!!
    Jag har fått svaret att de skall hinna leverera den till Gotland i tid så jag antar att jag får lita på dem. Skulle den inte komma är det ganska kört för utbudet på ön är sådär bra, men det finns ju alltid lakan att dra på sig Tungan ute haha nej det skall nog bli bra!

Någon som vet om det är normal för livmodertappen att variera i mått?? Min var 4,5 förra gången och sist 3,3 (under 2,5 är då det inte är bra) Men jag kan inte hjälpa att bli lite nervös över att den gått ner en hel centimeter på 2 veckor... försöker inte tänka så mycket på det men gör nog det undermedvetet och jag vet inte om det är de som fått mina sammandragningar att vara täta ända sedan igår Rynkar på näsan
    Bäst för dom att du får din klänning i tid!!! Klänningen är ju så sjukt fin ju! Skrattande

Ingen aning om hur det ska vara med tappen... ring till BM om du är orolig!!! Är säkert ingen fara!!

Nu har även jag fått massor med sammandragningar i tid och otid. Innan fick jag bara det vid ansträngning, men nu tycker jag att de dyker upp oftare och mer okontrollerat. Jobbigt och läskigt!! När ska man oroa sig?? Ska till BM imorgon för ett vanligt besök, så får passa på att fråga henne om det då.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011