• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    SandraP1990 skrev 2011-05-04 17:12:07 följande:
    tjoo alla, jag hoppar in här då, men har fd den 4 sep!!!
    Välkommen till vårt härliga gäng!! Skrattande
    L86 skrev 2011-05-04 19:31:34 följande:
    Hej och välkommen! Glad
    Blondie82 skrev 2011-05-04 15:45:06 följande:
    Härligt att du redan känner skillnad Glad!!
    Jag har fått svaret att de skall hinna leverera den till Gotland i tid så jag antar att jag får lita på dem. Skulle den inte komma är det ganska kört för utbudet på ön är sådär bra, men det finns ju alltid lakan att dra på sig Tungan ute haha nej det skall nog bli bra!

Någon som vet om det är normal för livmodertappen att variera i mått?? Min var 4,5 förra gången och sist 3,3 (under 2,5 är då det inte är bra) Men jag kan inte hjälpa att bli lite nervös över att den gått ner en hel centimeter på 2 veckor... försöker inte tänka så mycket på det men gör nog det undermedvetet och jag vet inte om det är de som fått mina sammandragningar att vara täta ända sedan igår Rynkar på näsan
    Bäst för dom att du får din klänning i tid!!! Klänningen är ju så sjukt fin ju! Skrattande

Ingen aning om hur det ska vara med tappen... ring till BM om du är orolig!!! Är säkert ingen fara!!

Nu har även jag fått massor med sammandragningar i tid och otid. Innan fick jag bara det vid ansträngning, men nu tycker jag att de dyker upp oftare och mer okontrollerat. Jobbigt och läskigt!! När ska man oroa sig?? Ska till BM imorgon för ett vanligt besök, så får passa på att fråga henne om det då.
    Vaa, har du fått se klänningen, så orättvist jag vill meeeed!! Tungan ute
    Sammandragningar har jag känt idag med, jisses så otäckt att ha det så mycket såhär tidigt...... Blondie är väl experten här ;) så jag måste hålla med henne, bättre att kolla upp det så man kan sluta oroa sig vilket jag tror bara gör smärtan värre. Berätta gärna vad din bm säger imorgon!!
    Blondie82 skrev 2011-05-04 15:45:06 följande:
    Härligt att du redan känner skillnad Glad!!
    Jag har fått svaret att de skall hinna leverera den till Gotland i tid så jag antar att jag får lita på dem. Skulle den inte komma är det ganska kört för utbudet på ön är sådär bra, men det finns ju alltid lakan att dra på sig Tungan ute haha nej det skall nog bli bra!

Någon som vet om det är normal för livmodertappen att variera i mått?? Min var 4,5 förra gången och sist 3,3 (under 2,5 är då det inte är bra) Men jag kan inte hjälpa att bli lite nervös över att den gått ner en hel centimeter på 2 veckor... försöker inte tänka så mycket på det men gör nog det undermedvetet och jag vet inte om det är de som fått mina sammandragningar att vara täta ända sedan igår Rynkar på näsan
    Iiiingen aning med livmodertappen faktiskt...... Men läkaren borde väl ha reagerat om det varit nåt som inte var bra....?? Jag tror nog att sammandragningarna blir värre när man oroar sig eller stressar, det har jag fått en dos av idag. Usch så rädd man blir, tycker ännu mer synd om dig nu som står ut med det här dagligen Rynkar på näsan
    Får andas ut på yogan imorgon Glad
  • L86
    Capa skrev 2011-05-04 19:43:15 följande:
    Välkommen till vårt härliga gäng!! Skrattande
    L86 skrev 2011-05-04 19:31:34 följande:
    Hej och välkommen! Glad

Bäst för dom att du får din klänning i tid!!! Klänningen är ju så sjukt fin ju! Skrattande

Ingen aning om hur det ska vara med tappen... ring till BM om du är orolig!!! Är säkert ingen fara!!

Nu har även jag fått massor med sammandragningar i tid och otid. Innan fick jag bara det vid ansträngning, men nu tycker jag att de dyker upp oftare och mer okontrollerat. Jobbigt och läskigt!! När ska man oroa sig?? Ska till BM imorgon för ett vanligt besök, så får passa på att fråga henne om det då.
    Vaa, har du fått se klänningen, så orättvist jag vill meeeed!! Tungan ute
    Sammandragningar har jag känt idag med, jisses så otäckt att ha det så mycket såhär tidigt...... Blondie är väl experten här ;) så jag måste hålla med henne, bättre att kolla upp det så man kan sluta oroa sig vilket jag tror bara gör smärtan värre. Berätta gärna vad din bm säger imorgon!!Iiiingen aning med livmodertappen faktiskt...... Men läkaren borde väl ha reagerat om det varit nåt som inte var bra....?? Jag tror nog att sammandragningarna blir värre när man oroar sig eller stressar, det har jag fått en dos av idag. Usch så rädd man blir, tycker ännu mer synd om dig nu som står ut med det här dagligen Rynkar på näsan
    Får andas ut på yogan imorgon Glad
    Fick se en bild på klänningen och den är verkligen grymt snygg!! Be henne visa imorn Tungan ute

Fy att du med haft sammandragningar! Ska fråga BM imorn och återkommer med uppdatering!
  • inda

Vidarebefodra gärna info ni får av BM ang. sammandragningar. Tror att jag fått det också, vet ju inte riktigt hur det känns =S men antar att det är sammandragningar och även foglossning som jag upplevt under denna enormt stressiga dag, funderade på att kontakta BM men avvaktar nog någon dag, eller är det dumt kanske?

Nä nu ska jag lägga mig i ett bubbelbad och hoppas på att stelheten i kroppen ger med sig...
    Ska fördriva tiden genom att planera babyrummet som vi nu kan ordna med eftersom vi fått en större lägenhet =)
    Någon som har några bra inredningsförslag (alt. bra inspirations hemsidor där man kan shoppa) till ett flickrum som absolut inte ska vara prinsessinspirerat och gå i endast rosa/lila?

• Blondie82

Haha ja det känns som jag är lite sammandragningsexpert vid det här laget eftersom jag haft dem så regelbundet ända sedan vecka 19 Rynkar på näsan Vanligtvis brukar mina vara verre vissa dagar men gå över efter en natts sömn och bli lugnare dagen efter. Men nu började de igår och natten där jag som förvånadsvärt bra hjälpte inte utan idag har de varit riktigt läskiga med ibland bara 3 minuter mellan. Och det är klart jag skrämmer ju upp migsjälv mer och mer när det kommer så tätt vilket givetvis gör det värre. Men min riktlinge brukar vara att om de kommer för tätt eller om de börjar göra ont (känns ju oftast obehagliga men skall inte göra så ont) så ska man åka och kolla det. Om det inte vore för att jag har rutinkontroll hos bm imorrn så hade jag åkt in i kväll! Men nu försöker jag andas och ta det så lugnt jag kan Flört
    L86: Kolla med din bm i morgon ifall hon tycker du bör kontrollera det med ett ul! Det är ju vanligt att livmodern tränar men det skall inte göra ont eller komma för tätt!
    Capa: Släpte ditt efter du fått vila hemma? Varmt bad är ett bra knep jag brukar köra med och det hjälper oftast. Om inte tycker jag du skall ringa din bm imorgon också och se vad hon säger. Samma här, bättre att kolla en gång för mycket!

Givetvis delar jag gärna med mig av min vackra klänning som de bara måste leverera i tid!! Här kommer en bild på den, så ni får tänka er lite mer plats för magen bara Skrattande

• emelielj
    inda skrev 2011-05-04 20:07:46 följande:
    Vidarebefodra gärna info ni får av BM ang. sammandragningar. Tror att jag fått det också, vet ju inte riktigt hur det känns =S men antar att det är sammandragningar och även foglossning som jag upplevt under denna enormt stressiga dag, funderade på att kontakta BM men avvaktar nog någon dag, eller är det dumt kanske?

Nä nu ska jag lägga mig i ett bubbelbad och hoppas på att stelheten i kroppen ger med sig...
    Ska fördriva tiden genom att planera babyrummet som vi nu kan ordna med eftersom vi fått en större lägenhet =)
    Någon som har några bra inredningsförslag (alt. bra inspirations hemsidor där man kan shoppa) till ett flickrum som absolut inte ska vara prinsessinspirerat och gå i endast rosa/lila?
    Sålänge sammandragningarna inte gör ont så är det ingen fara. Jag har haft sammandragningar konstant varje dag sen vecka 22. Inte bara när jag är stressad och rör mig utan även när jag sitter still i soffan eller ligger i sängen, så det är sådär roligt. Har kollat upp det två gånger och allt ser perfekt ut så det verkar inte vara någon fara.

Är du orolig så kolla upp det, men sålänge de inte är smärtsamma så ska det vara lugnt Skrattande
    jag ringde faktiskt Sjukvårdupplysningen häromdagen när jag hade sammandragningar med 5 minuters mellanrum i flera timmar men hon sa att jag skulle vila och höra av mig om de fortsatte länge till eller började göra ont, men ont gör det ju inte.

Det är väldigt jobbigt och obehagligt, speciellt när man jobbar! Nu har jag bara 11 arbetspass kvar och hoppas dom går fort!
  • Sippann79

Hoppas att ni som har sammandragningar och foglossning mår bättre. Har som tur är sluppit undan alla sorts krämpor och bekymmer, hittills.....

Mailade kommunen idag ang att få faderskapsintyget innan födseln. Verkade bara vara att ringa och boka en tid så löser det sig.

Var på första träffen på föräldrautbildningen i måndags. Pratade om de olika skedena av förlossningen, fick se en förlossningsfilm (VHS-band, de hänger med i den moderna teknologin Flört) Tyckte synd om en tjej som hade förlössningsrädsla, hon satt och tittade ner i golvet under hela filmen. Usch.

• Blondie82
    inda skrev 2011-05-04 20:07:46 följande:

Haha jag som precis skulle rekomendera massa rosa saker från ikea till flickrummet Tungan ute nej jag skojar bara. Vet inte riktigt hur jag skulle inreda.. har ju inget extra rum ännu så jag har inte tänkt på det. Hello Kittyrum kanske?? haha nej skoj igen Flört

Jadu hur känns ssammandragningarna. Mina känns olika nästan alla. Vissa känns knappt alls utan jag märker det för att magen bli lite hård. Andra känns massor lite mer och magen kanske blir stenhård. Ibland blir bara halva magen hård och det bullar upp som en hård tenniskoll på ena sidan av magen. Ibland känns det som någon tar sina händer och trycker ihop hela magen och det kan göra ganska så ont. Blev du något klokare Glad. Men jag har samma tips till dig osm till de andra. Om det inte går över efter ditt bad eller vila så tycker jag du skall ringa och kolla det!
  • Fru R

hej tjejer!
    vill bara meddela att jag lever, men det har varit ett par väldigt jobbiga dagar, så jag ligger lågt lite till... Behöver tid att smälta allt.

kramar

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Sippann79

Blonie82: Fantastiskt fin klänning

• Devotion

Hej på er!

Jenjen: jag tror att jag är lite pollenallergisk (har aldrig fått någon diagnos men känner mig lite snuvig så här års). jag köpte en jättebra nässpray på apoteket som är ok för gravida! Den verkar fungera iaf!

För övrigt har jag känt mig lite hängig i veckan. Det är svårt att sätta fingret på vad det är men i måndags stressade jag väldigt mycket o kände mig allmänt spänd i magen på kvällen. På tisdag morgon kände jag inte bebben som vanligt. Den brukar alltid sprattla så livligt när jag vsknar, men det var lugnt hela morgonen. Framåt fm började jag testa med allt man kan göra för att den ska röra sig! Ingenting fungerade! Jag var stressad över ett möte på jobbet o blev panikslagen över att bebben var så stilla. Så jag ringde östra o åkte dit. De lyssnade på hjärtljuden som såklart lät bra och precis då blev det cirkus i magen igen! "den rör ju sig massor" sa BM... Vad dum man känner sig då.. Sen åkte jag hem o har låtit bli jobbdatorn sen dess. Blir stressad o spänd bara jag tänker på alla mail o annat som måste göras men jag orkar verkligen inte.. Är fortfarande hängig o känner mig ej ok.

Nu på e.m. har jag börjat misstänka UVI. Kan det vara det som spökat innan trots att jag inte haft några av de vanliga symptomen tro?!

Imorgon bitti ska vi iaf på en rutinkontroll på MVC så då får de kolla allt ordentligt... Jobbigt när man känner att ngt är fel men inte kan sätta fingret på vad det är...

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011