• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Devotion skrev 2011-05-04 20:32:26 följande:
    Hej på er!

Jenjen: jag tror att jag är lite pollenallergisk (har aldrig fått någon diagnos men känner mig lite snuvig så här års). jag köpte en jättebra nässpray på apoteket som är ok för gravida! Den verkar fungera iaf!

För övrigt har jag känt mig lite hängig i veckan. Det är svårt att sätta fingret på vad det är men i måndags stressade jag väldigt mycket o kände mig allmänt spänd i magen på kvällen. På tisdag morgon kände jag inte bebben som vanligt. Den brukar alltid sprattla så livligt när jag vsknar, men det var lugnt hela morgonen. Framåt fm började jag testa med allt man kan göra för att den ska röra sig! Ingenting fungerade! Jag var stressad över ett möte på jobbet o blev panikslagen över att bebben var så stilla. Så jag ringde östra o åkte dit. De lyssnade på hjärtljuden som såklart lät bra och precis då blev det cirkus i magen igen! "den rör ju sig massor" sa BM... Vad dum man känner sig då.. Sen åkte jag hem o har låtit bli jobbdatorn sen dess. Blir stressad o spänd bara jag tänker på alla mail o annat som måste göras men jag orkar verkligen inte.. Är fortfarande hängig o känner mig ej ok.

Nu på e.m. har jag börjat misstänka UVI. Kan det vara det som spökat innan trots att jag inte haft några av de vanliga symptomen tro?!

Imorgon bitti ska vi iaf på en rutinkontroll på MVC så då får de kolla allt ordentligt... Jobbigt när man känner att ngt är fel men inte kan sätta fingret på vad det är...
    Bra att du åkte och kollade och skönt att bebben mådde bra där inne Glad. Klart man känner sig lite dum när man åker in och bebisen helt plötsligt blir livlig men du hade ju inte känt något innan och det är ju helt naturligt att vi oroar oss över något så värdefullt!

Kan vara UVI som spökar. jag hade ju det i flera veckor men märkte ingenting. Både min bm och läkare sa att när man är gravid så är det vanligt att man inte får de här klassiska symptomerna som man brukar. Men ta upp det med din bm imorgon så får du säkert lämna ett prov!
  • emelielj
    Blondie82 skrev 2011-05-04 20:59:43 följande:
    Bra att du åkte och kollade och skönt att bebben mådde bra där inne Glad. Klart man känner sig lite dum när man åker in och bebisen helt plötsligt blir livlig men du hade ju inte känt något innan och det är ju helt naturligt att vi oroar oss över något så värdefullt!

Kan vara UVI som spökar. jag hade ju det i flera veckor men märkte ingenting. Både min bm och läkare sa att när man är gravid så är det vanligt att man inte får de här klassiska symptomerna som man brukar. Men ta upp det med din bm imorgon så får du säkert lämna ett prov!
    har också tänkt på det med UVI nu under grav.
    Kollar dom efter UVI varje gång man lämnar kissprov? Det borde dom göra va?
    Känns ju som att det kan komma smygande och det är ju svårt att veta utan synmtom!
  • Blondie82
    emelielj skrev 2011-05-04 21:01:38 följande:
    har också tänkt på det med UVI nu under grav.
    Kollar dom efter UVI varje gång man lämnar kissprov? Det borde dom göra va?
    Känns ju som att det kan komma smygande och det är ju svårt att veta utan synmtom!
    Ja precis. När de kollar direkt hos bm så är det ju UVI men jag har även fått lämna prov på morgonen för att skicka iväg på odling och där får de tydligen fram ännu mer. Det är ju så svårt att veta när det kommer smygande och man letar ju oftast själv efter vanlig symptom som svårt att kissa eller att det svider. Min läkare frågade mig om jag behövde gå ofta.. haha.. jag har alltid gjort det men nu som gravid så skulle jag kunna bosätta mig på en toalett Tungan ute
  • SandraP1990

jaopp!! vet inte hur man börjar när man e så ny.. nån som bor i lerum kommun??

• inda

Blondie82: vilken underbar klänning! Nu blev jag inte alls avundsjuk =P hoppas verkligen att de hinner lev. den i tid. Tack för råden =) Badet tycks hjälpa får se hur natten och morgondagen blir...

Jag har blivit pollen allergiker, har fått tavegyl och luftrörsvidgande. Har aldrig haft problem innan men nu är det som om jag fått en envis förkylning, inga rinnande ögon utan täppt/rinning näsa och hosta framför allt och jag är trött konstant.

Måste försöka slita mig från TV gråter ju för lilla minsta sak nu för tiden, haha!

• Capa
    Fru R skrev 2011-05-04 20:24:44 följande:
    hej tjejer!
    vill bara meddela att jag lever, men det har varit ett par väldigt jobbiga dagar, så jag ligger lågt lite till... Behöver tid att smälta allt.

kramar
    Men fyyy, så kan du ju inte skriva, blir ju orolig nu!! Hoppas inte det hänt nåt allvarligt!!
  • emelielj
    Blondie82 skrev 2011-05-04 21:12:34 följande:
    Ja precis. När de kollar direkt hos bm så är det ju UVI men jag har även fått lämna prov på morgonen för att skicka iväg på odling och där får de tydligen fram ännu mer. Det är ju så svårt att veta när det kommer smygande och man letar ju oftast själv efter vanlig symptom som svårt att kissa eller att det svider. Min läkare frågade mig om jag behövde gå ofta.. haha.. jag har alltid gjort det men nu som gravid så skulle jag kunna bosätta mig på en toalett Tungan ute
    Ja jag kissar mer än en gång i timman, varje timma. På nätterna brukar jag vakna 2 gånger, så där kan jag hålla mig lite mer haha!

Men jag känner av ibland att det kan "ta stopp" eller liksom vara svårt att komma igång när man väl sitter, men inte så överdrivet att jag hade tagit det som ett symtom på UVI.
    Ska till BM nästa vecka så hon kollar väl då!
  • Capa
    SandraP1990 skrev 2011-05-04 21:14:49 följande:
    Ojj, minns inte exakt var alla här bodde haha Vi är ett par st från partille vet jag (bla jag) Glad Det är aldrig lätt att hoppa in i en tråd nä haha Men följ strömmen bara så klarar du dig nog Flört
    Devotion skrev 2011-05-04 20:32:26 följande:
    Hej på er!

Jenjen: jag tror att jag är lite pollenallergisk (har aldrig fått någon diagnos men känner mig lite snuvig så här års). jag köpte en jättebra nässpray på apoteket som är ok för gravida! Den verkar fungera iaf!

För övrigt har jag känt mig lite hängig i veckan. Det är svårt att sätta fingret på vad det är men i måndags stressade jag väldigt mycket o kände mig allmänt spänd i magen på kvällen. På tisdag morgon kände jag inte bebben som vanligt. Den brukar alltid sprattla så livligt när jag vsknar, men det var lugnt hela morgonen. Framåt fm började jag testa med allt man kan göra för att den ska röra sig! Ingenting fungerade! Jag var stressad över ett möte på jobbet o blev panikslagen över att bebben var så stilla. Så jag ringde östra o åkte dit. De lyssnade på hjärtljuden som såklart lät bra och precis då blev det cirkus i magen igen! "den rör ju sig massor" sa BM... Vad dum man känner sig då.. Sen åkte jag hem o har låtit bli jobbdatorn sen dess. Blir stressad o spänd bara jag tänker på alla mail o annat som måste göras men jag orkar verkligen inte.. Är fortfarande hängig o känner mig ej ok.

Nu på e.m. har jag börjat misstänka UVI. Kan det vara det som spökat innan trots att jag inte haft några av de vanliga symptomen tro?!

Imorgon bitti ska vi iaf på en rutinkontroll på MVC så då får de kolla allt ordentligt... Jobbigt när man känner att ngt är fel men inte kan sätta fingret på vad det är...
    Åh fy vilken busig bebis!! Skönt att allt var okej med din lille/a!!
    Min håller också på så ibland haha Däremot vet jag från första graviditeten att det kan va så ibland men ändå får jag hjärtat i halsen varje gång jag inte får respons. Busiga bebisar!! Glad
    Blondie82 skrev 2011-05-04 20:13:35 följande:
    Haha ja det känns som jag är lite sammandragningsexpert vid det här laget eftersom jag haft dem så regelbundet ända sedan vecka 19 Rynkar på näsan Vanligtvis brukar mina vara verre vissa dagar men gå över efter en natts sömn och bli lugnare dagen efter. Men nu började de igår och natten där jag som förvånadsvärt bra hjälpte inte utan idag har de varit riktigt läskiga med ibland bara 3 minuter mellan. Och det är klart jag skrämmer ju upp migsjälv mer och mer när det kommer så tätt vilket givetvis gör det värre. Men min riktlinge brukar vara att om de kommer för tätt eller om de börjar göra ont (känns ju oftast obehagliga men skall inte göra så ont) så ska man åka och kolla det. Om det inte vore för att jag har rutinkontroll hos bm imorrn så hade jag åkt in i kväll! Men nu försöker jag andas och ta det så lugnt jag kan Flört
    L86: Kolla med din bm i morgon ifall hon tycker du bör kontrollera det med ett ul! Det är ju vanligt att livmodern tränar men det skall inte göra ont eller komma för tätt!
    Capa: Släpte ditt efter du fått vila hemma? Varmt bad är ett bra knep jag brukar köra med och det hjälper oftast. Om inte tycker jag du skall ringa din bm imorgon också och se vad hon säger. Samma här, bättre att kolla en gång för mycket!

Givetvis delar jag gärna med mig av min vackra klänning som de bara måste leverera i tid!! Här kommer en bild på den, så ni får tänka er lite mer plats för magen bara Skrattande

Ååååh vilken underbar klänning!! Suuuperfin!!
    Sammandragningarna släppte efter vila men är påväg tillbaka nu så jag prövar med ett varmt bad då Tungan ute Ska försöka att inte stressa upp mig även om det är väldans svårt...... Hur har du det nu då med dina??
  • lawendel
    SandraP1990 skrev 2011-05-04 21:14:49 följande:l
    bor nu i partille men ska flytta till gråbo nu i juni!
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-05-04 21:56:11 följande:
    Ååååh vilken underbar klänning!! Suuuperfin!!
    Sammandragningarna släppte efter vila men är påväg tillbaka nu så jag prövar med ett varmt bad då Tungan ute Ska försöka att inte stressa upp mig även om det är väldans svårt...... Hur har du det nu då med dina??
    Hoppas badet hjälper! Här är det inte så mycket bättre de är fortfarande ganska täta. Får bli sängen snart så att magen kan få koppla av lite, förhoppningsvis! De flesta nätterna så sover jag utan att vakna av sammandragningar så men vet ju inte egentligen då hur täta de är. Men som sagt skall jag till min bm imorrn så får kolla med henne då. Skall för övrigt bli spännande att gå dit och mäta magen och förhoppningsvis lyssna på hjärtljudet igen Glad
    emelielj skrev 2011-05-04 21:51:04 följande:
    Ja jag kissar mer än en gång i timman, varje timma. På nätterna brukar jag vakna 2 gånger, så där kan jag hålla mig lite mer haha!

Men jag känner av ibland att det kan "ta stopp" eller liksom vara svårt att komma igång när man väl sitter, men inte så överdrivet att jag hade tagit det som ett symtom på UVI.
    Ska till BM nästa vecka så hon kollar väl då!
    Ja det där med att det kändes som det tog lite stopp var min enda symptom jag hade. Men det är bara att be henne kolla det när du kommer dit nästa vecka!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011