• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-05-16 11:17:31 följande:
    Den 30 funkar inte så bra för oss... dels har vi inbokat besök hos BM på eftermiddagen och sedan har vi nog att plocka med efter flytten Glad Så det kommer nog att stå emellan att åka till Mölndal den 23 maj eller Östra den 16 juni... får se hur vi kan planera in det bäst!
    Okej Glad ja det är inte lätt att få ihop det! Dock verkar det som att informationen är den samma på båda ställena och eftersom man inte får se hur det ser ut ändå så spelar det nog inte så stor roll vilken man åker på!
  • Jelli
    L86: Jag fick tips om en bärsele som heter ErgoBaby som med ett inlägg används från födseln och uppåt 3 år. Bebisen sitter i en bra "grodposition" och kan bäras på magen, ryggen och höften. Jag har bara testat att bära min stora tjej i den men den kändes jätebra. Hade en babybjörn till henne när hon var liten men vaken vi eller hon tyckte särskilt bra om den men det är väl en smaksak. Köpte min begagnad på Blocket för 700 kr, kostar väl runt 1200 (+nyföddinlägg 200) i butik.

JenJen80: Vi beställde den från Nids4Kids på Backaplan. De har vissa annonser ute på Blocket och råkade ha just den vi ville ha för över 2000 billigare än i butik. Sök på den vagnen ni vill ha på tex pricerunner så kan ni jämföra var den är billigast och vad det kostar att skicak hem den. Man kan tjäna tusenlappar på det som kan läggas på annat kul istället. =)

Väldigt bra pris på fårskinnen ja. Kvalitén kanske inte är lika som i de som kostar uppåt en tusenlapp men det var avsett för bebisar och kändes bra när man slet lite i det. Resonerar som så att om det inte håller så länge så var det i alla fall billigt.

Just kuddar och täcken och sängkläder till barvagn och spjälsäng tyckte jag fanns mycket och billigt på Ullared, det köpte jag väldigt dyrt på babyproffsen inför förra gången och inte tyckte jag att de hållt bättre i tvätten än dessa billigare. Annars vet jag inte, flaskor ochtillbehör och sånt fanns det ju mycket av också och kanske lite billigare men inte så man bunkrade upp direkt. Jag tror man luras lite av att en del saker är så väldigt billigt och så handlar man allt utan att tänka sig för. Så gör i alla fall jag =)
  • Devotion

Nu har vi ringt och försökt ändra till en föräldrakurs på kvällstid men det gick tyvärr inte... Jättetråkigt för nu är det inte säkert att vi kan gå... :( undrar om man kan få hänga med på en kurs på en annan MVC?!

• Fru R

Herregud vad det skrivs tjejer!!

Va kul att alla börjar bunkra upp med saker till bebisen! Blir hemskt sugen på att åka ner till Ullared när alla pratar om det, men fogarna är nog inte lika sugna.

Capa: mangoraja dags- självklart! Säg när och var så kommer jag. La mig ner i soffan igår efter allt och reste mig verkligen bara upp för att gå på toa, även om jag gärna hade tagit en kateter just då... Halva hallen är gjord (stor (!) hall) så nu får resten vänta tills på lördag då vi förhoppningsvis ska göra klart den.

Devotion: va synd att ni inte kan gå på föräldrarutbildningen! Det var då fan att de ska lägga dem på morgonen så där.... Grrrrr.

JenJen: härligt med packandet. Va duktig du är. Du verkar verkligen må riktigt bra trots att du jobbar heltid och roddar den här flytten. Hatten av för dig!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jelli: har hört väldigt mycket bra om just ErgoBaby! Nu blev jag väldigt nyfiken på den. Såg att den var mycket billigare när man köper den via amazon.com också. Får se vad jag tycker om BabyBjörnen....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Liisaan

Hej alla! Har en fråga till alla er som har moderkakan i framvägg, vi var ju ett gäng :) Andra gången som bebis busar när vi skall lyssna på hjärtat, det tar ca 10 min innan vi hittar den, hör bara massa sparkar. Idag började även min bm fråga om bebis rört sig mkt idag så jag tror hon blev lite orolig ett tag. Fick lyssna med den andra i trä för att hitta vart bebis låg och buffa en hel del på magen tills vi hittade den och då fick vi höra det lilla hjärtat slå så fint :) Jag undrar om ni också har samma "problem" när ni är och skall lyssna på magen eller om min bebis ligger så långt bak och bara flyttar runt. Är ju fortf mkt plats och dom flyttar sig gärna sa min bm men usch det var lite läskigt där ett tag.

När vi hade lyssnat färdigt så var bebis arg och har sparkat förfullt och riktigt ordentligt :)

• Devotion

Liisaan: jag hade också moderkakan i framvägg. Har bara lyssnat på hjärtat två gånger men då hittade hon hjärtljuden ganska snabbt! Läskigt att det inte gjorde det för er. Kan moderkakan flytta på sig tro?

• Liisaan

Devotion: ja den kan väl flytta på sig lite va? Vad skönt att du fick höra snabbt :) ja tror den låg ganska långt bak, sist jag lyssna var det likadant och då frågade hon dom sa något på ul om moderkakan och att det kan va svårt att lyssna ibland pga det. Hoppas dock att det är lättare nästa gång så man slipper ligga och vänta och bli orolig.

• lawendel
    Liisaan skrev 2011-05-16 16:52:06 följande:
    Hej alla! Har en fråga till alla er som har moderkakan i framvägg, vi var ju ett gäng :) Andra gången som bebis busar när vi skall lyssna på hjärtat, det tar ca 10 min innan vi hittar den, hör bara massa sparkar. Idag började även min bm fråga om bebis rört sig mkt idag så jag tror hon blev lite orolig ett tag. Fick lyssna med den andra i trä för att hitta vart bebis låg och buffa en hel del på magen tills vi hittade den och då fick vi höra det lilla hjärtat slå så fint :) Jag undrar om ni också har samma "problem" när ni är och skall lyssna på magen eller om min bebis ligger så långt bak och bara flyttar runt. Är ju fortf mkt plats och dom flyttar sig gärna sa min bm men usch det var lite läskigt där ett tag.

När vi hade lyssnat färdigt så var bebis arg och har sparkat förfullt och riktigt ordentligt :)

HAr lyssnat två g ånger nu och har hittat dem hyfsat snabbt, problemet har bara varit det att när hon hittat dem så sticker bebisen =) idag var "den" helt galen och hjärtljuden låg i 160, så bm sa att vi får lyssna lite längre så att vi vet att de går ner igen...gick ner till 153 sen...men tror att det är som du säger finns så mycket plats..
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011