Jelli skrev 2011-05-16 11:56:58 följande:
L86: Jag fick tips om en bärsele som heter ErgoBaby som med ett inlägg används från födseln och uppåt 3 år. Bebisen sitter i en bra "grodposition" och kan bäras på magen, ryggen och höften. Jag har bara testat att bära min stora tjej i den men den kändes jätebra. Hade en babybjörn till henne när hon var liten men vaken vi eller hon tyckte särskilt bra om den men det är väl en smaksak. Köpte min begagnad på Blocket för 700 kr, kostar väl runt 1200 (+nyföddinlägg 200) i butik.
JenJen80: Vi beställde den från Nids4Kids på Backaplan. De har vissa annonser ute på Blocket och råkade ha just den vi ville ha för över 2000 billigare än i butik. Sök på den vagnen ni vill ha på tex pricerunner så kan ni jämföra var den är billigast och vad det kostar att skicak hem den. Man kan tjäna tusenlappar på det som kan läggas på annat kul istället. =)
Väldigt bra pris på fårskinnen ja. Kvalitén kanske inte är lika som i de som kostar uppåt en tusenlapp men det var avsett för bebisar och kändes bra när man slet lite i det. Resonerar som så att om det inte håller så länge så var det i alla fall billigt.
Just kuddar och täcken och sängkläder till barvagn och spjälsäng tyckte jag fanns mycket och billigt på Ullared, det köpte jag väldigt dyrt på babyproffsen inför förra gången och inte tyckte jag att de hållt bättre i tvätten än dessa billigare. Annars vet jag inte, flaskor ochtillbehör och sånt fanns det ju mycket av också och kanske lite billigare men inte så man bunkrade upp direkt. Jag tror man luras lite av att en del saker är så väldigt billigt och så handlar man allt utan att tänka sig för. Så gör i alla fall jag =)
Tack för tipsen!
Devotion skrev 2011-05-16 12:16:33 följande:
Nu har vi ringt och försökt ändra till en föräldrakurs på kvällstid men det gick tyvärr inte... Jättetråkigt för nu är det inte säkert att vi kan gå... :( undrar om man kan få hänga med på en kurs på en annan MVC?!
När vi bytte BM nu, pga flytten, så kunde vi välja att gå kvar i föräldrakursen hos vår "gamla" MVC. De sa att de brukar hjälpa varandra sinsemellan, så ev. kan det vara värt att ringa till någon annan MVC och fråga om de har platser på kvällstid.
Fru R skrev 2011-05-16 12:54:02 följande:
Herregud vad det skrivs tjejer!!
Va kul att alla börjar bunkra upp med saker till bebisen! Blir hemskt sugen på att åka ner till Ullared när alla pratar om det, men fogarna är nog inte lika sugna.
Capa: mangoraja dags- självklart!

Säg när och var så kommer jag. La mig ner i soffan igår efter allt och reste mig verkligen bara upp för att gå på toa, även om jag gärna hade tagit en kateter just då...

Halva hallen är gjord (stor (!) hall) så nu får resten vänta tills på lördag då vi förhoppningsvis ska göra klart den.
Devotion: va synd att ni inte kan gå på föräldrarutbildningen! Det var då fan att de ska lägga dem på morgonen så där.... Grrrrr.
JenJen: härligt med packandet. Va duktig du är. Du verkar verkligen må riktigt bra trots att du jobbar heltid och roddar den här flytten. Hatten av för dig!

tack! Ja, det blir ju en kartong här och en där, och sen får man ju vila en stund. Jag har nog turen att ha mått relativt bra hittills, peppar peppar! (en del illamående och kräkningar, hård mage etc. men inget som påverkat min vardag så där jättemycket direkt)... men börjar faktiskt märka nu i denna vecka att det börjar bli betydligt tyngre och jag har numera en "maxfart" när jag går. Och så har jag precis investerat i två BH:ar utan bygel, då det trycker så under bröstet att det gör ont... Bidrar ju å andra sidan till en mycket rak och fin hållning, hahaha...
Blondie: Ut med det bara

oftast känns det bättre när man fått klaga lite! Jobbigt att det är arbetsgivaren som krånglar... som om inte alla kontakter och papper hit och dit med FK är krångligt nog liksom! Känner att jag har tur där som kunnat fortsätta jobba som vanligt, vi som bara lever på min lön just nu... Tänk om jag hade varit tvungen att bli sjukskriven....

och inte fått några pengar, usch. Tur att ni har pengar sparade, det är alltid bra att ha en buffert för sådana här tillfällen!
Jag får tyvärr avstå fika den här gången med, då vi försöker ta alla tillfällen i akt att övningsköra på kvällarna, fram tills Erics uppkörning nu 24 maj...
Ang. att hitta hjärtljuden, så har BM hittat det snabbt båda gångerna, och jag hade moderkakan i framvägg vid RUL. Men Eric påstår att han till och med kan höra bebisen hjärta genom att lägga örat mot magen... kan det verkligen stämma, eller är det något annat han hör??! Verkar ju skumt tycker jag